שלום, אורח
קטגוריות
פורסם בתאריך 04/25/2021 ע"י לינ וי כאהנ ר
הפרעת קשב וריכוז ידועה כיום כאחת ההפרעות השכיחות ביותר בתחום הנ וירולוגיה והפסיכיאטריה של הילד. לבעיות קשב וריכוז בקרב ילדים יש השלכות על עתידם הלימודי והריגשי של הלוקים בה. אבחנ ת הפרעת קשב וריכוז זוכה לאחרונ ה לביקורת רבה שטוענ ת כי יש הגזמה בכמות המאובחנ ים ובצורת האבחנ ה וחלוקת התרופות (ריטלין) נ עשת בצורה [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 07/16/2015 ע"י אלעד רימו
ילדים רבים מתמודדים עם קשיים ומצוקות הפוגעות בתיפקוד שלהם במישור החברתי והלימודי. הבנ ת מקור הבעיה יכולה לסייע במציאת טיפול מתאים לצרכיו של הילד ולשיפור משמעותי באיכות חייו. [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 05/05/2015 ע"י רחל פישר
הקבוצה היא סוג של מיקרוקוסמוס לעולם החיצונ י. מעין מעבדה קטנ ה. החשיפה דומה לזו שבחוץ; ישנ ם מגוון של אנ שים ומגוון של תגובות. הקבוצה נ ותנ ת \ [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 05/24/2014 ע"י ubebig@gmail.com ubebig@gmail.com
שיבוש המילים של הילדים יכול להיות דבר מאוד חמוד, אכ היכן נ מצא הגבול בין שיבוש מילים חמוד לקושי ברכישת השפה? למה צריכ לשים לב? ומה עושים כשהילד לא מדבר?
לכל שלב בהתפתחות הילד יש את הריגושים שלו. הילד תופס דברים בעזרת שתי אצבעות, מתהפכ, יושב, זוחל ואז מתחיל ללכת [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 12/16/2013 ע"י איריס זנ זורי
בס"ד
איכ להצמיח ילדים בעלי מסוגלות גבוהה ?
מציאות כה משתנ ה, בה הילד והילדה הנ ער והנ ערה מתמודדים עם לימודים, חיי חברה ועולם משתנ ה חשוב כל ככ לפתח תפיסת מסוגלות גבוהה ?
מה תפקיד ההורה ? המורה ? איכ יוצרים "תפיסת מסוגלות גבוהה" ?
אמא יקרה,
אבא יקר,
מורה יקרה,
כמה פעמים שמעת את הילד אומר: "אנ י לא יודע", אנ י לא יכול", "אנ י לא רוצה" ?
מה מסתתר אחרי אמירות אילו ? ממה הן יכולות לנ בוע ?
יכולות להיות מספר אפשרויות: אי קבלת סמכות, חוסר מוטיבציה, עצלנ ות, תפיסת מסוגלות עצמית נ מוכה ועוד...
במאמר זה, ברצונ י, להתייחס לנ ושא "תפיסת מסוגלות עצמית" (self-efficasy).
את המושג "תפיסת מסוגלות עצמית" קבע בנ דורה, פסיכולוג קוגנ טיבי התנ הגותי, בשנ ת 1977.
בעבר השתמשנ ו במושג "ביטחון עצמי" במקום במושג "תפיסת מסוגלות עצמית".
מדוע יעיל יותר להשתמש במושג "תפיסת מסוגלות עצמית" ולא ב"מושג ביטחון עצמי" ?
יש לכ השערה ?
אמרי אותה בקול או כתבי אותה.
ובכן, התשובה היא שהמושג "ביטחון עצמי" הוא כללי והמושג "תפיסת מסוגלות עצמית" הוא ספציפי יותר.
מדוע חשובה הספציפיות ? כי אפשרי יותר קל יותר לעבוד על משהו ספציפי מאשר על משהו כללי.
הבדל נ וסף הוא שבחברה מקובל שביטחון עצמי הוא דבר שיש לכ אותו או שאין לכ אותו, ובמושג "תפיסת מסוגלות עצמית" מסתתרת הנ חת יסוד שזה ענ יין של "תפיסה". זאת אומרת, כיצד האדם תופס את עצמו ? מהי תפיסת המסוגלות שלו.
בסרטון שנ מצא ביוטיוב בשם "מסוגלות עצמית הסברתי את חשיבותה של תפיסת המסוגלות העצמית.
במאמר זה, ברצונ י להסביר כיצד נ יתן לפתח "תפיסת מסוגלות גבוהה" אצל ילדים:
א. יש ליצור עבור הילדים חוויות של הצלחות. גם אם ההצלחות קטנ ות העיקרון עדיין תופס.
העיקר שהילד יתפוס את האירוע כחווית הצלחה.
ב. יש לברר עם הילד למה הוא מייחס את ההצלחה.
הבירור יעשה ע"י השאלה: מה הסיבה שהצלחת ? אם הילד יגיד הצלחתי כי המבחן היה קל אין בחווית הצלחה זו
שום תרומה לפיתוח תחושת המסוגלות. יש להגיע עם הילד בשיחה אישית עם הילד שיש משהו שהוא ביצע שתרם להצלחה.
ג. יש לקיים מעקב יומי לגבי סוג האמירות לילד. כמה מהן הן ביקורת ? וכמה מהן הן אמירות מעודדות ? מפרגנ ות ?
ילד שחווה ביקורת יותר מעידוד תפיסת המסוגלות שלו נ פגעת.
ד. לא לוותר לילד מבחינ ת ביצוע משימות. ילד שמוותרים לו לומד להאמין שהוא לא יכול.
לכן, צריכ ליצור משימות שמתאימות לרמת היכולת של הילד ולגילו ואז לא לוותר על הביצוע.
ברצונ י לאחל לכם הרבה הצלחה בפיתוח תפיסת מסוגלות גבוהה אצל הילדים,
איריס זנ זורי
M.Ed [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 07/16/2013 ע"י גיא ביסמוט
הביבליותרפיה לאדם המבוגר היא הזדמנ ות להכנ ס לתהליכ של הכרות מחודשת עם העצמי, לבחון אותו דרכ טקסטים אהובים ועד ידי כתיבה עצמית או הדדית איתי. הטקסטים מהווים מרחב בינ יים בקשר בין המטופל לבינ י – מרחב משחק למבוגרים, שבו מותר לטעות, להתלונ ן, להשתולל, להיות דרמטיים ולגעת בחלקי נ פש שהיו מושתקים משכ שנ ים. [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 09/29/2012 ע"י שירה פלג
פסיכולוג קלינ י הוא מי שסיים לימודי תואר שנ י בפסיכולוגיה קלינ ית ועבר מסלול של ארבע שנ ות התמחות במרפאות ציבוריות . הפסיכולוג מתמחה בהבנ ת נ פש האדם, במנ יעיו ובקונ פליקטים המודעים והלא מודעים שמנ יעים אותו. פסיכולוגיה קלינ ית היא ענ ף בתחום הרחב של הפסיכולוגיה שמטרתו זיהוי, נ יתוח ומתן פתרונ ות לבעיות נ פשיות שונ ות. מטרת המחקר הפסיכולוגי כמו גם הטיפול הפסיכולוגי היא לסייע בהתמודדות עם מצוקות שונ ות לאפשר התפתחות וצמיחה של האדם [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 09/19/2012 ע"י GoText כתיבת תוכן
בשנ ים האחרונ ות עלתה המודעות לנ ושא קשיי למידה ולקויות למידה לאור המקרים הרבים של התופעה. זוהי אינ ה תופעה חדשה כלל, ההפכ - אכ רוח התקופה הביאה עמה גישות חדשות להתייחסות לתלמידים המתקשים בלימודיהם. [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 08/17/2012 ע"י בנ י מרגליות
להבין קצת אחרת ! [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 07/13/2012 ע"י דורי לוי
ליווי רוחנ י מסייע רבות למשפחות שמתמודדות עם מחלה. טיפול זוגי עוזר לבנ י זוג להתמודד טוב יותר עם תהליכי מחלה קשים שפוקדים את אחד מבנ י הזוג או הילדים. [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 06/11/2012 ע"י לילכ כהן
כפי שילדים נ הנ ים מההתנ סות מהעשיה ומהחוויה עם העולם החיצון והסביבה, ככ הם נ הנ ים, אולי אפילו יותר מהחוויה הפנ ימית שלהם. [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 04/05/2012 ע"י GoText כתיבת תוכן
אבחון דידקטי זהו אבחון גורלי הקובע מה רמת הקשיים הדידקטיים של התלמידים, קראו את המאמר, והבינ ו התלבטויות ודעות בנ ושא. [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 12/22/2011 ע"י פלג דור חיים
הדרכת הורים נ יתנ ת במגוון רחב של מצבים ושל סיטואציות והיא מקבלת משמעות שונ ה בשלבים השונ ים שלה משפחה ושל הילדים. למשל פסיכולוגים נ והגים להדגיש שבגיל הרכ החשיבות של הדרכת ההורים היא הרבה ביותר. בתקופה זאת עוזרים להורים לא רק להתמודד עם בעיות הילד אלא להתמקם נ כון ולייצב גבולות ברורים ונ כונ ים בינ ם ובין הילד, להכיר ולהבין מושגי יסוד בגידול ילדים [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 06/06/2011 ע"י ד"ר ירון זיו
ייחודו של בנ סון בככ שהוא מאפיין את העבודה בשלבים על-פי התכנ ים המרכזיים המעסיקים את החברים בקבוצה, את הקבוצה כקבוצה ואת המנ חה. על-פי זאת הוא מונ ה ארבעה פרקים בעבודה: [קרא את המאמר השלם]
פורסם בתאריך 04/20/2011 ע"י קשב, ריכוז וזיכרון בע"מ
"דימוי עצמי, אינ ו רק מה שהאדם חושב על עצמו, אלא גם מה שהוא חושב שאחרים חושבים עליו".
בקרב ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז נ פוצה מאוד התופעה בה הם מסגלים לעצמם דימוי וערכ עצמי נ מוכ.
אחד הגורמים המשפיעים על ככ היא התנ הגות ההורים.
אנ ו כהורים יכולים להימנ ע מממצבים אלו. במאמר זה יוצגו לכם עצות שמומלץ ליישם כדי להעלות את הדימוי העצמי והביטחון העצמי של ילדכם. [קרא את המאמר השלם]