איכ להצמיח ילדים בעלי תפיסת מסוגלות גבוהה ? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איכ להצמיח ילדים בעלי תפיסת מסוגלות גבוהה ?

פורסם בתאריך 12/16/2013 ע"י איריס זנ זורי בקטגוריה פסיכולוגיה והתנ הגות | צפיות: 1622 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מסוגלות עצמית, מודעות, פסיכולוגיה, הצלחה

בס"ד
איכ להצמיח ילדים בעלי מסוגלות גבוהה ?
מציאות כה משת× ה, בה הילד והילדה ה× ער וה× ערה מתמודדים עם לימודים, חיי חברה ועולם משת× ה חשוב כל ככ לפתח תפיסת מסוגלות גבוהה ?
מה תפקיד ההורה ? המורה ? איכ יוצרים "תפיסת מסוגלות גבוהה" ?
אמא יקרה,
אבא יקר,
מורה יקרה,

כמה פעמים שמעת את הילד אומר: "א× י לא יודע", א× י לא יכול", "א× י לא רוצה" ?
מה מסתתר אחרי אמירות אילו ? ממה הן יכולות ל× בוע ?
יכולות להיות מספר אפשרויות: אי קבלת סמכות, חוסר מוטיבציה, עצל× ות, תפיסת מסוגלות עצמית × מוכה ועוד...
במאמר זה, ברצו× י, להתייחס ל× ושא "תפיסת מסוגלות עצמית" (self-efficasy).
את המושג "תפיסת מסוגלות עצמית" קבע ב× דורה, פסיכולוג קוג× טיבי הת× הגותי, בש× ת 1977.
בעבר השתמש× ו במושג "ביטחון עצמי" במקום במושג "תפיסת מסוגלות עצמית".
מדוע יעיל יותר להשתמש במושג "תפיסת מסוגלות עצמית" ולא ב"מושג ביטחון עצמי" ?
יש לכ השערה ?
אמרי אותה בקול או כתבי אותה.
ובכן, התשובה היא שהמושג "ביטחון עצמי" הוא כללי והמושג "תפיסת מסוגלות עצמית" הוא ספציפי יותר.
מדוע חשובה הספציפיות ? כי אפשרי יותר קל יותר לעבוד על משהו ספציפי מאשר על משהו כללי.
הבדל × וסף הוא שבחברה מקובל שביטחון עצמי הוא דבר שיש לכ אותו או שאין לכ אותו, ובמושג "תפיסת מסוגלות עצמית" מסתתרת ה× חת יסוד שזה ע× יין של "תפיסה". זאת אומרת, כיצד האדם תופס את עצמו ? מהי תפיסת המסוגלות שלו.
בסרטון ש× מצא ביוטיוב בשם "מסוגלות עצמית הסברתי את חשיבותה של תפיסת המסוגלות העצמית.
במאמר זה, ברצו× י להסביר כיצד × יתן לפתח "תפיסת מסוגלות גבוהה" אצל ילדים:
א. יש ליצור עבור הילדים חוויות של הצלחות. גם אם ההצלחות קט× ות העיקרון עדיין תופס.
העיקר שהילד יתפוס את האירוע כחווית הצלחה.
ב. יש לברר עם הילד למה הוא מייחס את ההצלחה.
הבירור יעשה ע"י השאלה: מה הסיבה שהצלחת ? אם הילד יגיד הצלחתי כי המבחן היה קל אין בחווית הצלחה זו
שום תרומה לפיתוח תחושת המסוגלות. יש להגיע עם הילד בשיחה אישית עם הילד שיש משהו שהוא ביצע שתרם להצלחה.
ג. יש לקיים מעקב יומי לגבי סוג האמירות לילד. כמה מהן הן ביקורת ? וכמה מהן הן אמירות מעודדות ? מפרג× ות ?
ילד שחווה ביקורת יותר מעידוד תפיסת המסוגלות שלו × פגעת.
ד. לא לוותר לילד מבחי× ת ביצוע משימות. ילד שמוותרים לו לומד להאמין שהוא לא יכול.
לכן, צריכ ליצור משימות שמתאימות לרמת היכולת של הילד ולגילו ואז לא לוותר על הביצוע.
ברצו× י לאחל לכם הרבה הצלחה בפיתוח תפיסת מסוגלות גבוהה אצל הילדים,
איריס ז× זורי
M.Ed




אודות איריס זנ זורי

איריס איתור יכולות ראויות ייחודיות סגוליות. ייעוץ אישי, מדריכת יועצים-superviser, מרצה לפסיכולוגיה, קורסים מקוונ ים והערכה ומדידה. מייל: contact@yoursuccesstoolbox.com אתר: http://www.yoursuccesstoolbox.com

איריס זנ זורי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר