שלום, אורח
קטגוריות
ילדים רבים סובלים מקשיים הפוגעים בביטחון העצמי ובתיפקוד שלהם במישור החברתי והלימודי. קשיים אלה לא פעם מהווים מקור למצוקה עבור הילד שמרגיש כי אי× ו משתלב או כי אי× ו מצליח כמו שאר הילדים. מציאת טיפול מתאים בזמן אמת תמ× ע מילד ש× ים רבות של סבל ותשפר בצורה משמעותית את הצלחותיו בהווה. יש× ם מספר אבחו× ים שיכולים לכוון למקור הבעיה. ההחלטה על אבחון מתאים תיעשה ע"י פסיכולוד מוסמכ המתמחה בילדים. תוצאות האבחון עשויות לסייע במציאת סוג הטיפול המתאים לצרכים ולמב× ה האישיות הייחודי של הילד.
אבחון דידקטי – מעריכ את יכולתיו הלימודיות של הילד ובודק את תפקודיו מבחי× ת יכולת הקריאה, הכתיבה והב× ת ה× קרא.האבחון גם בודק האם יש גורמים כגון בעיות קשב וריכוז, היפרקטיביות או דיסלקציה, הגורמים לקשיים בלימודים. תוצאות האבחון מאפשרות להתאים לילד את סוג תכ× ית הלימודים המתאימה לצרכיו ומאפשרת להק× ות לו כלים להתמודדות טובה יותר עם קשיים אלה.
אבחון פסיכולוגי – אבחון פסיכולוגי מאפשר לבדוק אם הילד סובל מקשיים או מצוקות רגשיות המשפיעות על תיפקודו במישור הלימודי והחברתי. האבחון עושה שימוש בכלים המותאמים במיוחד לילדים – מבחן ציור, מבחן אי× טלג× ציה ומבח× ים השלכתיים. על סמכ התוצאות × יתן יהיה להתאים לילד את הטיפול המתאים וה× כון עבורו.
אבחון פסיכודידקטי – אבחון משולב המאפשר ראיה כוללת של צרכי הילד. משלב בדיקה של קשיים רגשיים וקשיים לימודיים וההשפעה ההדדית שלהם על תיפקוד הילד. תוצאות האבחון מאפשרים הב× ה רחבה וכוללת של הקשיים אתם הילד מתמודד ולהתאים לו טיפול שיסייע להתגבר הן על קושי רגשי והן על קושי לימודי.
כל סוג אבחון חושף צד שו× ה בביצועים וביכולות של הילד ומאפשר לבחור את שיטת הטיפול ה× כו× ה שתק× ה לו כלים מתאימים להתמודדות עם הבעיות ולהשתלבות בחברה ובמסגרת הלימודית.
אודות אלעד רימו
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה