שלום, אורח
קטגוריות
לקות למידה בקרב תלמידי תיכון
בש× ים האחרו× ות עלתה המודעות ל× ושא קשיי למידה ולקויות למידה לאור המקרים הרבים של התופעה. זוהי אי× ה תופעה חדשה כלל, ההפכ - אכ רוח התקופה הביאה עמה גישות חדשות להתייחסות לתלמידים המתקשים בלימודיהם. אכ מהי אותה תופעה? כיצד × גדיר אותה? איכ × בחין בין בעיית משמעת או עצל× ות פשוטה לבין לקות למידה ממשית המצריכה טיפול? לצורכ ככ יש פסיכולוג חי× וכי אשר באמתחתו כלים שו× ים לאבחון מדויק של הבעיה.
את החן יש לאבחן
תלמידי תיכון הסובלים מלקות למידה הי× ם מושפעים מככ באופן ישיר שכן זוהי התקופה שבה הם × דרשים לגשת למבח× י הבגרות. לציו× י המבח× ים יש× ה השפעה מכרעת על עתידם של התלמידים ועל-כן חשוב מאד לאבחן את הקושי. אבחון דידקטי הי× ו בדיקה ה× עשית על ידי פסיכולוג או על ידי מומחה להוראה מתק× ת המשמשת כלי למיפוי הצרכים של התלמיד. אבחון דידקטי אורכ כמה שעות ובוחן את ה× קודות בהם מתקשה התלמיד בתחומי קריאה, הב× ה וחשבון.
אבחון פסיכודידקטי
לאבחון דידקטי × פ× ה דווקא תלמידים אשר מקור הבעיה אצלם הי× ה קוג× יטיבית. אכ מי ש× ראה כסובל מבעיה עמוקה יותר שמקורה בקושי רגשי או × פשי × פ× ה לאבחון פסיכודידקטי. אבחון פסיכודידקטי הי× ו אבחון המשלב את האלמ× טים מהאבחון הדידקטי יחד עם מוטיבים פסיכולוגיים. את האבחון הפסיכודידקטי עורכ פסיכולוג או פסיכיאטר מוסמכים ותוצאותיו יכוו× ו אות× ו בצורה מדויקת לטיפול ה× כון באתגר ה× יצב בפ× י התלמיד.
אודות GoText כתיבת תוכן
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה