מה הקשר בין אימון אישי לבין התזונה שלך? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מה הקשר בין אימון אישי לבין התזונה שלך?

פורסם בתאריך 10/21/2012 ע"י יסמין חיו בקטגוריה קואצ'ינג | צפיות: 887 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אימון לדיאטה, אימון תזונה, מאמן אישי, אימון תזונתי

התזונה שלנו מעסיקה אותנו באופן יומיומי. אנחנו מתכננים אילו מצרכים יש לקנות, מה אנחנו צריכים לאכול ולעומת זאת מה מתחשק לנו לאכול, חושבים כמה קלוריות יש במזון ואיך לשרוף אותן, ובודקים מתכונים שונים וטעמים חדשים כל הזמן. העיסוק בתזונה הוא מצד אחד נעים, כיוון שרובנו אוהבים לאכול ומחכים להזדמנות הרובה לאכול משהו טעים. מצד שני, העיסוק הזה יכול להיות מטריד, במיוחד אם אנו רוצים לרזות או לשמור על המשקל, או לחלופין אם יש לנו מגבלות אכילה (כמו אלרגיה כלשהי).

הידע שיש לנו בתחום התזונה הינו ברוב המקרים מצומצם מאוד. אנחנו יודעים בגדול איזה מזון משמיטן ולא בריא, וכמה קלוריות יש במוצר כלשהו (לפי התווית הנמצאת עליו), אבל לא תמיד מבינים מה המשמעות של זה לגבינו: מדוע טיגון בשמן עמוק לא בריא? מדוע השומנים מצטברים בגופנו? למה מזון מעובד נחשב למזיק לגוף? כמה שומנים יש לצרוך ביום? וכמה מאבות המזון האחרים? הרכבת תפריט מאוזן ומזין היא משימה לא פשוטה. פעמים רבות אנו חשים לא טוב או סובלים מסימפטום כזה או אחר כשהסיבה לכך נובעת מ"תקלה" בתזונה שלו. מעבר לכך, ידוע לכל כי תזונה לקויה עלולה לגרום להשמנת יתר, שהיא בעצמה בעיה רפואית שעלולה לסכן את בריאותנו.

אין ספק שהקפדה על הרגלי אכילה נכונים ושמירה על המשקל לטווח ארוך הנם אתגרים לא פשוטים. וכאן באים לביטוי היתרונות של אימון אישי לתזונה. להלן כמה דוגמאות שימחישו כיצד עובד האימון לדיאטה ותזונה נכונה:

·         יעדים – הרבה אנשים מגיעים לשלב שהם מחליטים לשנות את תזונתם, אך לא עושים זאת בצורה מסודרת. בתהליך האימון, קובעים מהם היעדים שאליהם רוצים להגיע. בתור דוגמא, אם אדם כלשהו רוצה לרדת במשקל או לחלופין לשפר את הערכים בבדיקות הדם שלו, המאמן התזונתי יבדוק את המצב הנוכחי ויקבע מהו היעד הריאלי שכדאי להציב. יעדים ברורים עוזרים מאוד להגיע אל ההצלחה.

·         הרכבת תפריט מאוזן ובריא – לאחר קביעת היעדים, השלב הבא יהיה להתאים את התפריט לצרכיו של אותו אדם. אם המטרה היא ירידה במשקל, התפריט היומי והשבועי יכלול כמות קלוריות שתסייע לו לרדת במשקל בקצב שנקבע.

·         מעקב אחר ההתקדמות – המאמן האישי ילווה את המתאמן במהלך כל הדרך. המעקב כולל ניטור של משקל הגוף וה-BMI, כדי לדעת מתי הגיע אותו אדם לטווח התקין.

·         תמיכה – מובן שהתהליך איננו פשוט, וסביר שיהיו בדרך רגעי משבר. תפקידו של המאמן לעודד את המתאמן להמשיך ולא להתייאש. פעמים רבות, התהליך כולל שיטות שעובדות על הפסיכולוגיה של האדם ותרגול תמידי לשיפור דפוסי התנהגות.

·         רעיונות למתכונים – מאמן אישי שעבר הכשרת מאמנים, הוא בעל ידע רב בתחום. חלק מהידע הזה הוא שיטות בישול ואף מתכונים חדשים ומרעננים שיסייעו למתאמנים לגוון את התפריט ולהחזיק מעמד בדיאטה לכל אורך הדרך, עד להשגת היעד שהוגדר.

אודות יסמין חיו

קאוצ'רס סקול - בית הספר לאימון אישי הצטרפו אלינו בפייסבוק: https://www.facebook.com/israel.coachers.school

יסמין חיו

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר