מהו סופרוויז'ן למאמנים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מהו סופרוויז'ן למאמנים

פורסם בתאריך 08/13/2012 ע"י יסמין חיו בקטגוריה קואצ'ינג | צפיות: 1029 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אימון אישי, הכשרת מאמנים, קורס אימון אישי, סופרוויז'ן למאמנים

אימון אישי הוא מקצוע הנלמד במסגרת קורס הכשרת מאמנים אישיים. קורס האימון כולל לימודים תיאורטיים וכל סדנאות מעשיות הנוגעות לכל תפקידיו של המאמן האישי ולכל חלק ממקצועו. ההכשרה הינה מקפצה אדירה עבור העוברים אותה. בתחילת הקורס, האדם מגיע ללא כל ידע באימון, אלא רק תחושת בטן שהוא מתאים למקצוע ורוצה להיות מאמן אישי. אולם בסוף הקורס יש בידיו כל הכלים והשיטות להפוך את הניצוץ שלו למקצוע של ממש ולהצליח לעבור יחד עם המתאמנים שלו את תהליך האימון, אם זה אימון אישי, כלכלי, עסקי או אימון לדיאטה למשל.


בהרבה מקצועות, ובעיקר אלו הנלמדים באוניברסיטה, הסטודנטים "נזרקים" בסוף לימודיהם אם העולם האמיתי, שבו הם צריכים לדאוג להשיג לעצמם עבודה ולרכוש ניסיון בפועל, על מנת שיוכלו להתקבל לעבודה טובה ולהתקדם במקצוע. יוצאים מכלל זה הם עורכי הדין למשל, אשר מחויבים לעבור סטאז' לפני שיקבלו את תעודת עורך הדין שבאמצעותה יוכלו לעבוד בשטח. אם למדת למשל גיאוגרפיה, לשון עברית, או אפילו תעשייה וניהול, מוטלת עליך המשימה למצוא חברה או מוסד שיעסיקו אותך בסיום הלימודים, על אף שאין לך ניסיון בעבודה בפועל. לא כך בקורס מאמנים אישיים. בתום ההכשרה יכולים המאמנים הצעירים לעבור שלב שנקרא סופרוויז'ן (Supervision), שהוא של המקביל לסטאז' אצל עורכי הדין.


מהו סופרוויז'ן למאמנים?
בשלב הסופרוויז'ן מקבל המאמן הצעיר שסיים את הכשרת, מאמן מוסמך ובעל ניסיון, אשר מלווה את המאמן הצעיר בכל שלבי האימון והפעילות המקצועית בכלל. יש לציין כי גם מאמן בעל ניסיון אשר חש בצורך להתקדם וללמוד עוד, יכול לעבור גם הוא תהליך של סופרוויז'ן בליווי של מאמן בכיר ומנוסה יותר, ולקבל עוד כלים לעבודתו וכן לרכוש ביטחון נוסף ביכולות המקצועיות שלו.


תהליך הליווי כולל מפגשים של המאמן הצעיר עם המאמן הבכיר. בכל מפגש מתקיימת הנחייה מקצועית ובה המאמן הבכיר מלמד את המאמן המתחיל כיצד להתחיל לעבור, וכיצד להתמודד עם מתאמנים בפועל. ההנחייה נעשית בצורה שיחה, ובהמשך גם באמצעות ליווי צמוד במהלך פגישות אימון ועבודה משותפת על חומר מקצועי.
תהליך הסופרוויז'ן הוא נוהל מקובל בארץ עבור מאמנים אישיים ולכן ברוב המוסדות המציעים הכשרות מאמנים מציעים גם קורס סופרוויז'ן, והבוגרים יכולים להחליט שהם מעוניינים לעבור אותו, על מנת להצליח ולרכוש ביטחון במקצוע מייד בתחילת הדרך מבלי להפסיד זמן על ניסיונות לא מוצלחים. אם עברת קורס מאמנים אישיים וגם לך חשוב להצליח ולא לאבד זמן יקר, כדאי להיות בין המאמנים המובילים בארץ, כדאי בהחלט לשקול את האפשרות להמשיך בלימודים ולקחת קורס סופרוויז'ן למאמנים.
 

אודות יסמין חיו

יסמין חיו

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר