5 גיוונים לתפריט דיאטה משעמם | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


5 גיוונים לתפריט דיאטה משעמם

פורסם בתאריך 06/26/2012 ע"י יסמין חיו בקטגוריה דיאטה והרזיה | צפיות: 1089 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דיאטה, מתכוני דיאטה, דיאטות, הרזייה

אחת הבעיות המרכזיות עם מזון בריא היא שאכילתו באופן קבוע עשויה לגרום לשעמום, כיוון שבזמן דיאטה אנו מוציאים מן התפריט שלנו די הרבה מאכלים אהובים, ובכך מצטמצם מאוד המגוון שלנו. כולם יודעים כי ירקות ופירות מתאימים מאוד לדיאטה, וגם שחזה עוף הוא בשר דל שומן, ובשילוב עם אורז מלא וירק כלשהו – ניתן להרכיב ארוחה מזינה. הבעיה מתחילה כאשר אוכלים יום אחרי יום את אותם מזונות פחות או יותר. רק למעטים מאתנו יש רעיונות יצירתיים כיצד להפוך את הארוחה לשונה ומגוונת, למרות שאנו שומרים על משטר קלוריות.
אם אתם עושים דיאטה קצת-טווח, מן הסוג הקרוי גם "דיאטת כסאח", אולי לא יהיה לכם קשה להתמודד עם תפריט דל מאוד ומשעמם למשך שבוע-שבועיים (שזה כידוע לא ממש כדאי, אבל זה נושא למאמר נפרד...), אבל אם לפניכם תקופה ארוכה, של חודשים או יותר של ירידה במשקל ולאחר מכן שמירה על משקלכם החדש, כדאי שתדעו כיצד לגוון את התפריט שלכם במזון בריא ומזין שאיננו מכיל קלוריות רבות מידי. אם הדיאטה לשכם מלווה במאמן אישי או דיאטנית מומחית, הרי שהם יסייעו לכם בכך. אם לא, אז יש לנו חמש עצות בשבילכם כיצד לאכול מעניין יותר במגבלות הדיאטה:
1. סיור מחקרי במחלקת הירקות – סביר להניח שגם אם אתם צמחונים אוהבי-ירק, עדיין לא מיציתם את כל מגוו הירקות הקיים, ואולי ישנם זנים שכלל לא נחשפתם אליהם, סתם כי לא הורגלתם לכך עוד מילדותכם. רובנו רגילים לאכול גזר, ברוקולי וחסה. אבל דלורית, כרוב סיני, שומר וארטישוק ירושלמי הם=נם פחות נפוצים. חפשו על המדפים את הירקות, הביאו הביתה ומצאו מתכונים מתאימים בספרי הבישול או באינטרנט.
2. רעננו את הסלט שלכם – סלט ייחודי ומעניין יכול להפוך כל ארוחה לחוויה. למטבח האסייתי למשל יש הרבה מה להציע לכם מבחינת גיוון הסלט. סלטים יפניים רבים מבוססים על רוטב סויה או רטבים אסיאתיים אחרים, והשימוש בירקות גם הוא שונה – למשל החסה מוחלפת באצות, והגרעינים שהורגלנו בהם מוחלפים בשומשום לבן או שחור.
3. נסו שיטות בישול חדשות – אם אין לכם עדיין סיר אידוי – כדאי לרכוש אחד. מדובר בסיר רגיל שממלאים במים ועליו מניחים סיר מחורר, כך שבעת רתיחת המים האדים עולים מעלה וגורמים לבישול מהיר של המזון. ניתן לבשל בשיטה זו ירקות, בשר, כיסונים (כגון דים-סאם) ועוד. היתרון הוא שאין צורך בשמן, ובנוסף, שיטת האידוי מחמיאה מאוד בעיקר לירקות.
4. הוסיפו קטניות לתפריט – הקטניות מזינות מאוד ומכילות חלבונים ועשירות בסיבים תזונתיים. ניתן להוסיפן לתפריט כמנה עיקרית בתבשיל, כתוספת לסלט, במרק ועוד.
5. בשלו בקדירה – בישול של ארוחה שלמה בסיר אחד יותר עולם חדש של טעמים. מומלץ לנסות בכל פעם שילוב אחר, למשל: עוף עם אורז וגזר או בקר עם קטניות או תפוחי אדמה.

אודות יסמין חיו

יסמין חיו

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר