איך ניתן לפתח את העסק בפשטות, יניב רוסו | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איך ניתן לפתח את העסק בפשטות, יניב רוסו

פורסם בתאריך 11/03/2008 ע"י יניב רוסו בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 1151 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: תוכנית עסקית, תוכנית עיסקית, תוכניות עסקיות, תוכניות עיסקיות, הקמת עסק, הרחבת עסק, יעוץ עסקי

לכל עסק פעיל, בשונה מעסק שנמצא בשלבי הקמה יש מספר יתרונות, העיקרי שבניהם והחשוב והמהותי ביותר הוא הנכסים שצבר הכוללים את המוצרים, קהל הלקוחות והמוניטין. חשיבה בהיבט שיווקי ממוקד תאפשר לבעל העסק להביא למינוף פרמטרים אלו כאמצעי להרחבה קלה יחסית של היקפי מחזורי הפעילות ונפח המכירות, תוך צמצום הסיכון. ואף על פי כן, רבים מהעסקים מוצאים עצמם קופאים על השמרים, במצב של סטגנציה, תוך נסיון להנציח ולשמר המצב הקיים. הסיבות לכך רבות ומגוונות, ולמען האמת חלקן אף מוצדקות. תהליך של צמיחה והתרחבות של עסק מקפלת בתוכה סיכונים שבהרבה מקרים קשה לחזות. הביטוי 'עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ' משחק תפקיד במקרים רבים.
ולמרות זאת, התנתקות מאופן החשיבה השמרני והקונבנציונלי ביחד עם התנעת פעילות שיווקית נכונה, מתוכננת ומכוונת תוך הכנה ופעולה לפי תוכנית עיסקית מתאימה עשויה בהחלט להביא לתוצאות מרשימות. שימוש נכון ואפקטיבי בנכסים שצבר העסק (מוצרים, קהל הלקוחות ומוניטין) יאפשר ליצור מנועי צמיחה חדשים ב- 3 רמות:
ציר הרוחב – הרחבה של בסיס הלקוחות הנוכחי של העסק, באמצעות שיווק המוצרים והשירותים הקיימים ללקוחות חדשים. את עיקר המאמץ יש למקד באיתור לקוחות חדשים באמצעות כלים שיווקיים מתאימים, בכל מקרה לגופו.
ציר העומק – הוספה של מוצרים משלימים למוצרים הבסיסיים של העסק כאמצעי מינוף להרחבה של הפעילות העסקית ושיווקה לקהל הלקוחות הקיים. חנות כלי כתיבה תבחן את האפשרות להוספת מוצרים משלימים כמו מדפסות ומגרסות.
ציר הגובה – המוניטין החיובי שצבר העסק יוכל לשמש אותו כמנוף לפתיחה של שווקים פוטנציאליים חדשים, קרי איתור נישות חדשות אליהן ניתן להגיע ולהציע את המוצרים והשירותים הקיימים בעסק בשינוי התאמות קלים המתונים באופי השירות הנדרש. מסעדה איטלקית תבחן את האפשרות לספק שירותי משלוח ללקוחות עסקיים ופרטיים ובכך לפנות לפלח שוק נוסף.
 

אודות יניב רוסו

יניב רוסו, מהנדס תעו"נ, מוסמך במנהל עסקים. יועץ עסקי, מנכ"ל חברת אופק בר השקעות

יניב רוסו

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר