חיפוש עבודה: שלב-אחרי-שלב | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


חיפוש עבודה: שלב-אחרי-שלב

פורסם בתאריך 11/29/2009 ע"י יניב מוג'ו בקטגוריה שירותים עסקיים | צפיות: 1228 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עבודה, כוח-אדם, תעסוקה, משרה, חיפוש עבודה, ראיון עבודה, תנאי העסקה, שכר

חיפוש עבודה- שלב אחרי שלב

תקופת חיפוש עבודה היא לא קלה, במיוחד בעולם בו אנו חיים: חוקי המשחק במאה ה-21 השתנו, שוק העבודה הפך להיות מקום דינאמי ומהיר שיכול להיות לעיתים גם ציני וכואב. עלינו להיות הטובים ביותר, בזמן הנכון ובמקום הנכון.
להלן השלבים בדרך לעבודה המיוחלת:


מחקר


כרגע אנו לא עובדים אך אסור לנו לחשוב כי תקופה זו היא תקופת בטלה מוחלטת. נכון, צריך לנוח ולהירגע לפני שנחזור למעגל העבודה אבל זמננו יקר ואנו צריכים לנצל אותו לטובתנו. מהסיבה הזו נצלו את הזמן הפנוי, עוד לפני כתיבת קורות חיים וראיונות עבודה, לקריאה על עולם התעסוקה שלכם. ככל שתקראו יותר, תתעדכנו יותר ותבינו יותר פרטים בנוגע לחברות אליהן אתם פונים או למצב השוק והמצב הכלכלי – יהיה לכם קל יותר להתאים את עצמכם למקומות התעסוקה, לסוגי המשרה הספציפיים, תנאי העבודה והשכר ועוד.
השתדלו לשמור על אופטימיות ולא להתייאש, ובזמן זה לעקוב אחר הנעשה בנישה שלכם. הדבר יביא לכם רק תועלות, וזה תוכלו לראות כבר בראיון העבודה.


קורות-חיים


אם אנחנו רוצים להשאיר רושם טוב וליצור עניין אצל מעסיקים, אנו חייבים לשדרג את קורות החיים שלנו. עלינו להישאר מעודכנים ולהתמיד בשיפור הרזומה שלנו. הגישו אותו לחברים וקולגות שיביטו ויחוו דעה. תקראו יותר ותראו כיצד עושים זאת נכון בעזרת מומחים באינטרנט ואתרי תעסוקה. אל תתביישו להגיש את הקו"ח גם ליועצים ומומחים למינהם באינטרנט. ברגע שנשפר את קורות החיים שלנו יהיה לנו קל יותר להשיג ראיון עבודה ולבסוף להשיג את המשרה אותה אנו רוצים.


חיפוש עבודה


חיפוש העבודה צריך להיעשות לאחר שעברנו את השלבים הנ"ל. איך עושים זאת? פשוט מאד. כדי שלא נתייאש במהלך החיפושים עלינו להישאר ממוקדים וחדורי מטרה ואמונה. נטוורקינג עם משפחה, מכרים חברים וקולגות לשעבר;אתרי אינטרנט מקצועיים;פורומים וחברים וירטואליים;חברות כוח אדם;מודעות דרושים.
אלו הם רוב הדרכים לחיפוש עבודה אך תמיד כדאי להרחיב את מעגל החיפושים.


ראיון עבודה


חשוב שנגיע מוכנים לראיון עבודה, אחרי שקראנו והשכלנו ואנו בטוחים כי הרזומה שלנו מדבר בעדנו. אם עשינו את זה הרי שאנחנו יודעים שאנו במצב טוב והסיכויים שלנו להתקבל לעבודה גבוהים מאד. עכשיו רק נותר לעשות את מה שלמדנו על הראיון עבודה מבעוד מועד: מה עלינו ללבוש ולשדר במהלך הראיון, כיצד לענות על שאלות, באיזו שפת גוף להשתמש, איך להתנסח ומה חשוב שלא נעשה...

חיפוש עבודה זהו תהליך לא פשוט אך ניתן לעבור אותו בקלות ובמהירות בעזרת סדר בדברים...

 

אודות יניב מוג'ו

יניב מוג'ו

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר