על יזמות אנג'לים וחיות אחרות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


על יזמות אנג'לים וחיות אחרות

פורסם בתאריך 08/31/2022 ע"י Alex Michlin בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 252 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: OSR אורית שיפמן, אורית שיפמן, OSR, או אס אר


אז הרבה מהשאלות שלמעלה הן חשובות וכוללות הרים של מידע אז מה חשוב במה להתמקד ומאיפה להתחיל: אנחנו נתחיל ממקורות המימון האפשריים בנקודת ההתחלה, מה הם, איך להגיע ומה התהליך בכל אחד.

קרנות רבותי קרנות
אחד מאפיקי השקעת הסיד הראשונים הוא קרנות הון סיכון, קרנות אלו בד"כ מודיעות באתר שלהן מה התמהיל עניין וסיכון של הקרן האם היא משקיעה בשלב סיד? מה אפיקי ההשקעה שהיא יותר מעוניינת בהם ואם יש לה איזה עניין מיוחד בנושא ספציפי או טריטוריה ספציפית.
אז איך נגיע לקרן? זאת שאלה פשוטה ומורכבת ביחד, הדרך הטובה ביותר היא כמובן דרך היכרות אישית עם אחד המנהלים או המשקיעים בקרן אבל גם אם לא מכירים אדם אחד בקרן זה לא מניעה לנסות וליצור קשר, כן יכול להיות שזה ידרוש קצת מאמץ ואולי לשלוח את התוכנית או איזה בקשת אינטרו כמה וכמה פעמים ואולי שיחת טלפון או 2 וגם איזה 2-3 פיצ'ים לוהטים בלינקדאין או באיזה מפגש כזה או אחר, אבל במקרים רבים הקרנות הללו מחפשות הזדמנויות ואם ימצא חן בעיניהם מה שיש לך להגיד אז יש סיכוי סביר שהם יפגשו איתך ועם הצוות יזמים ותנו לכם לתת את ההצגה של הלייף.
אגב הצגה של הלייף: אז מה צריך? יעזור לכם ממש אם יש לכם איזה תקציר מהודק ואיכותי שיכול להעביר את המסר ביעילות וליצר את הפגישה, וגם ממש נחמד אם יהיה לכם איזה DECK יפה עם שקופיות שמסבירות על הרעיון התכנית שיווק פיתוח ואת הGO TO MARKET כולל איזה כמה שותפי תכנון וכמה סימנים שמצביעים על זה שביצעתם שיעורי בית וניסיתם לבדוק שיש PRODUCT MARKET FIT אבל בסופו של דבר אתם צריכים TO KNOW YOUR SHIT! כן פשוט להבין מאוד במה שאתם מתכוונים לעסוק בו, שיהיה קשה להתקיל אתכם וזה נכון לכל אחד מהאפיקים שיופיעו בהמשך המאמר הזה.

זוהר לבקוביץ, אורית שיפמן והילה אוביל ברנר מלאכים בשמי הלילה
אחד מאפיקי ההשקעה הרשוניים לגיוס סיד הוא משקיעי אנג'ל, בדרך כלל מדובר או בבעלי הון או ביזמים מצליחים שכבר יש להם קצת מיילג'.
זוהר לבקוביץ מהכרישים, הילה אוביל ברנר מWHITE SMOKE ומקבוצות של יזמות נשית ואורית שיפמן מאו אס אר הם רק דוגמאות אבל יש רבים וטובים שיודעים לתת לא רק לתת הון ראשוני אלא גם הכוונה קשרים ועצה טובה הם ללא ספק מביאים הזדמנות פז לסטארט אפ חדש, לפעמים צריך קצת תעוזה ונחישות כדי להגיע אליהם אם זה לפנות בלינקדאין או דרך אתר אישי ישנן אפשרויות להגיע אל האנשים הלל, דרך נהדרת נוספת היא רשימת האנגלים החופשית של עדן שוחט ובכתבה המדוברת ישנם כמה כללי יסוד על איך לפנות לרשימה.

לסיכום
ישנם עוד מספר מקורות מימון כמו קרנות משפחתיות, אקסלרטורים ושותפים עסקיים, אבל בכולם כולל כולם שולט חוק אחד: תעשה שיעורי בית!

אודות Alex Michlin

Alex Michlin

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר