משבר האקלים ומשמעותו הרוחנית | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


משבר האקלים ומשמעותו הרוחנית

פורסם בתאריך 11/20/2021 ע"י ארווין קליין בקטגוריה רוחניות | צפיות: 235 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אסונות, בריאת העולם

 למעשה משבר האקלים, הוא תרחיש דומה, לזה שלפני מלחמות העולם.
בני האדם, בגלל הטבע שלהם, לא מסוגלים להתנהג בצורה ראויה, גם כשברור שהתוצאות יהיו הרות אסון.
בכלל, האדם שנברא בצלם אלוהים, הוא יצור טהור והרע לא באמת קיים.
כוונתי שכל הבריאה של העולם, היא אשליה, והחיים עצמם הם חלום.
אלוהים ברא את העולם, כמשהו נפרד מהמהות הטהורה של השלמות. העולם הוא בעצם הראי של אלוהים, שבו הוא יכול לראות את עצמו. אם תרצו זה הסם של הבורא. כן, בדיוק כמו שאומרים שהדת היא אופיום להמונים, האדם הנברא, הוא האופיום של אלוהים.
העולם הוא דואלי ונבראו בו טוב ורע, חם וקר, חזק וחלש. הכול פה פרדוקסלי. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה, פעם טוב לך ופעם רע לך. כל אלו, כדי לאפשר לבורא לראות את עצמו הנפלא, המושלם כל כך.
לשם כך, נבראו היצורים על פני האדמה, כלא מושלמים, כלוקים בכל החסרונות האפשריים, שהרי על כל תכונה טובה, צריך לברוא תכונה מנוגדת לה... ברגע שנוצר האדם, הנבדל מאלוהים, השונה והייחודי, מתאפשר הגיוון העצום והקסום של הבריאה. כל זאת, כאמור, במחיר של כניסה לפרדוקס, בו כל דבר חיובי, ייגמר בשלילי וההפך. יש משפט יפה, שמבטא את גורלו זה של האדם: העצב והשמחה יבואו וייעלמו כמו השמש ביום מעונן. רגעי אושר יבואו בעקבות רגעי עצב והעצב עצמו יהיה סימן מבשר טובות...
בסופו של דבר, ניתן לאדם זכות הבחירה. כאשר השאיפה היא לחזור למהות שלו, הנפלאה, האלוהית. אלא, שיש גם, כאמור, צורך לברוא את ההפך מזה, את הצדדים השליליים של האדם. כך נולד השקר, שטוען שאין אלוהים, כי אם היה אלוהים, לא היו קורים כל האסונות והרעות בעולם. האמת שבאמת אין רע, כמו שאין חושך, אלא יש רק טוב ואור. והאור תמיד מנצח את החושך. הוא פשוט נעלם, ברגע שמאירים. על כן גם הדרישה מהאדם לא להישאר פסיבי. כמאמר הפתגם: איפה שאין טוב, תהיה אתה הטוב.
בסיבובי גלגל המזלות של החיים, קורים דברים טובים ורעים. וכך, כמו שקרו שני מלחמות עולם, הרות אסון לאנושות, עלולה להתרחש, הקטסטרופה הטוטאלית של משבר האקלים, שיביא להרס החיים על פני האדמה. וזה, במונחים של הבורא, לא אירוע יוצא דופן, אלא חלק ממהות הדברים... לא לחינם אומרים: אל תיקח את החיים ברצינות, בין כה לא תצא מהם חי.
יש המגדירים את האדם כווירוס קטלני שצץ על פני האדמה ומשמיד אותה. אם כך, הווירוס הזה הוא, ללא ספק, האגו. זה שגורם לאדם להרגיש שונה מאחרים. אילולא הוא האדם היה מבין, שמה שטוב לאחרים, זה בעצם טוב לו. היה לומד את הפתגם: כל שהיה לי אבד, וכל שנתתי שלי לעד. האגו, הוא הכרח המציאות, חלק מהבריאה עצמה, שכן אלוהים התפצל לאינסוף חלקיקים ואלו יצרו גם את האדם. באדם מתקיימים כוחות רבים. יש בו אהבה, ששואפת לאיחוד מחדש עם הבריאה. יש בו את הרצון, שהוא הגורם לו לפעול וליצור, ובעצם להיות שונה מאחרים. אם ישתמש ברצון זה בתבונה, הוא יצור עולם קסום, של אינסוף פלאים. אבל אל לו להתמכר לאגו שלו, עליו להבין שהקרדיט מגיע לבורא עצמו, שהוא נוטל חלק קטן, ביצירותיו, ואין הוא יותר (או פחות) מכל אדם אחר. כולנו אחד.
ולמרות זאת, ואף על פי כן, עלינו להאמין בטוב של הבריאה. שכן היא תמיד מביאה צמיחה, איפה שיש חיים דברים נהדרים יכולים להתרחש. זאת הסיבה שהעולם נברא, בשביל הדברים האלו. וזאת המטרה, שמחיר ברור ומאיים בצידה.

 

אודות ארווין קליין

ארווין קליין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר