תביעות נגד משרד הביטחון | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


תביעות נגד משרד הביטחון

פורסם בתאריך 05/12/2021 ע"י Adi alon בקטגוריה חוק ומשפט | צפיות: 211 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: תביעות נגד משרד הביטחון

 השירות הצבאי מהווה אבן דרך חשובה בחייהם של צעירים רבים. למרבה הצער, ישנם מקרים שבהם השירות גורם לפציעות גופניות וגם נפשיות. במקרים הללו הגשה של תביעות נגד משרד הביטחון מאפשרות לקבל תגמולים כספיים ולפצות על השיבושים שהפציעות גרמו להן.
תביעות נגד משרד הביטחון: תהליך הכרה בנכות צהלית
אגף שיקום נכים במשרד הביטחון הוא האחראי לניהול תביעות נגד צה"ל. כאשר חייל חווה פגיעה עקב השירות הצבאי, כלומר התפרצות של בעיה גופנית חדשה, החמרה של מחלה קיימת או חבלה, יש לו את הזכות להגיש תביעה נגד משרד הביטחון.
כאשר הפגיעות הללו, בין שגופניות או נפשיות, מלוות את התובע לאחר השירות – הוא נחשב כנכה צה"ל. כדי לקבל תגמולים וסיוע כלכלי עקב פציעה או חבלה, יש לקבל תחילה אחוזי נכות. כיצד עושים זאת? באמצעות הגשת תביעה נגד משרד הביטחון שכוללת את השלבים הבאים:
הגשת תביעה אצל קצין התגמולים
בשלב הראשון יש להגיש את כל המידע הרלוונטי לתביעה אצל קצין התגמולים. התביעה תכלול טפסים עם פרטי התובע, וכן ראיות שתומכות בטענותיו: דו"ח פציעה, מידע רפואי רלוונטי, חוות דעת של רופא, וכל פרט אחר שתומך בטענות על נכות צהלית.
בדיקת החומרים על ידי מומחים מטעם משרד הביטחון
קצין התגמולים יעביר את כתב התביעה עם כל פרטיו לידי מומחים של משרד הביטחון. המומחים הרפואיים יבדקו את נסיבות המקרה כדי להכריע בדבר נסיבתיות הפציעה. כלומר, המומחים יבדקו אם ישנו קשר בין השירות ובין הפציעה. הבדיקה תכלול מחקר של עברו הרפואי של התובע ובדיקות נוספות על פי שיקול דעת המומחים. אם נקבע שיש נסיבתיות בתביעה, התיק יעבור לידי ועדה רפואית.
ועדה רפואית
השלב האחרון של תביעות נגד משרד הביטחון. הוועדה הרפואית תקבל לידיה את חוות דעת המומחים ותקבע אחוזי נכות לתובע. בהתאם למדרגות הנכות הבאות, ייקבעו הפיצויים הכספיים שיקבל התובע:
9%-0% - אין פיצויים
19%-10% - פיצוי בסכום חד פעמי
20% ומעלה – פיצויים חודשיים
מה קורה אם מפסידים בתיקי תביעות נגד משרד הביטחון?
מדובר בתרחיש שאינו נדיר; ישנם מקרים שבהם המומחים קובעים שאין קשר בין השירות ובין פגיעה שחווה התובע. במקרים אחרים, הוועדה הרפואית קובעת אחוזי נכות נמוכים מדי שאינם משקפים את המגבלות של התובע. בשני המקרים הללו יש מה לעשות. ניתן להגיש ערעור על חוות הדעת של המומחים או על החלטת הוועדה הרפואית.
על פי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי"ט-1959, יש למשוחררים את הזכות לערער על ההחלטות של הוועדות השונות. במרבית המקרים ניתן לשנות את המצב, אך רק אם יש לכם ייצוג משפטי הולם. עורך דין משרד הביטחון שמתמחה בתיקי תביעה נגד משרד הביטחון יכול לסייע בתיקי תביעות נגד צה"ל.
כמו עם תיקי תביעות בעולם האזרחי, עורך דין מקצועי מסייע להגיש כתב תביעה מדויק, להציג ראיות שמוכיחות את טענות התובע והוא יודע כיצד להתנהל עם הוועדות השונות במשרד הביטחון. בכל מקרה שלא יהיה, חשוב להתנהל בצורה נכונה בכל הנוגע לתביעות על נכות צבאית כדי לקבל את הסיוע הכלכלי, הרפואי והנפשי שנדרש במקרים הללו.

אודות Adi alon

https://adirom-tech.space

Adi alon

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר