שלושת התובנות של איינשטיין לפתרון התקפי חרדה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


שלושת התובנות של איינשטיין לפתרון התקפי חרדה

פורסם בתאריך 11/10/2016 ע"י צבי רובין בקטגוריה בריאות הנפש | צפיות: 1012 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פחדים, חרדה, חרדות, התקפי חרדה, פאניקה,

עולם הרפואה לא הצליחה להציע פתרון להתקפי חרדה, משום שהיא איננה יודעת מה היא מקור התופעה ומתי היא מתרחשת, והיא מודה בכך. אבל אם אינך משלים עם עובדה זו והנך רוצה בכל זאת להשתחרר מהתקפי החרדה הנוראיים אחת ולתמיד, בוא ונתעמק בשלושה מתובנותיו של אלברט איינשטיין כדי לצעוד לעבר פתרון אמיתי ויעיל.
אלברט איינשטיין אמר – בין שלל תובנותיו המאלפות – את המשפט הבא: "לעתים קרובות ניסוח הבעיה הוא עקרוני יותר ממציאת פתרונה – אשר עלול להיות תלוי בכישורים מתמטיים או ניסויים בלבד". כשאני מתעקש לומר ולהוכיח מדוע השם 'התקפי חרדה' הוא שם שגוי ומוטעה לתופעה קשה וקיימת, זה נראה על פניו כאילו אני מתעסק בזוטות. אך הנה אנו רואים, ש'ניסוח הבעיה הוא עקרוני יותר ממציאת פתרונה'.
מדוע הניסוח אכן כל כך חשוב?
כי ככל שההגדרה מדוייקת יותר אות הוא כי השורש הובן והמקור הושג, וככל שאנו יודעים יותר מה היא מהות התופעה במדוייק ואיך השם שלה תואם את המתרחש, נוכל לצעוד בקלות יתר לעבר הפתרון 'אשר עלול להיות תלוי בכישורים מתמטיים או ניסויים בלבד'. ובואו נבדוק ונוכיח את הדברים מהצד ההפוך: אם הפתרון להתקפי חרדה לא הושג עד היום, האם אין זה סימן בעל הסתברות גבוהה שהשם פשוט שגוי? אולי אם נמצא את הניסוח הנכון לתופעה המסתורית, נגלה שהפתרון נמצא במרחק פסיעה?...
התובנה השניה של אלברט איינשטיין בהקשר זה הוא: "לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו כשיצרנו אותם", ותובנה שלישית על אותו משקל: "אנשים עושים את אותו הדבר שוב ושוב כשהם מצפים לתוצאות שונות".
מה זה אומר לנו? שאנחנו שבים וחושבים שוב ושוב על תופעת ההתקפים באותו דפוס חשיבה שלימדו אותנו, ובאותם מונחים שעולם הרפואה משתמשת וששמענו מהפסיכולוגים, ואם כן, מה הפלא שלא מצליחים להגיע לתוצאות יעילות? אפילו אם תעשה את אותו הדבר אלפי פעמים שוב ושוב, תגיע לתוצאה זהה כמו בפעם הראשונה. כש'פתרון' מסויים לא מצליח פעם ופעמיים, מניחים אותו בצד ומחפשים פתרון אחר! ואם לעולם הרפואה אין פתרון, שוברים את הראש לבד; מנסים להפעיל ולגייס את ההגיון הבריא ודרכי חשיבה נטולות דעות קדומות, ומנסים למצוא פתרון.
ואתם יודעים מה? אפילו אם אינכם מוצאים פתרון, עצם ההפנמה שה'פתרונות' המקובלות כיום להתקפי חרדה הינן – מתוך בדיקת הנתונים באובייקטיביות ועמידה מול המציאות בשטח - חסרי תועלת לחלוטין, כבר תגרום לכם לפנות את הראש ולהצליח לשמוע על פתרון חדש ואפקטיבי.

אודות צבי רובין

צבי רובין - האור בקצה החרדה 'כיצד לנצח את התקפי החרדה ב-7 שניות': http://www.winpanicattacks.com/

צבי רובין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר