הרחבת כיסוי איתור חילוץ והצלה בביטוח נסיעות לחו"ל | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


הרחבת כיסוי איתור חילוץ והצלה בביטוח נסיעות לחו"ל

פורסם בתאריך 01/23/2013 ע"י wobi coil בקטגוריה ביטוח | צפיות: 821 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ביטוח נסיעות, איתור, הצלה, ביטוח סקי, ביטוח תרמילאים

בדרך כלל, כשאנחנו חושבים על ביטוח נסיעות לחו''ל, ההתייחסות שלנו אליו היא כאל סוגיה כלכלית, ותו לא. אולם, יש לזכור כי במקרים מסוימים יכול הביטוח להציל חיים, פשוטו כמשמעו. אחד הסעיפים המשמעותיים, בהקשר הזה, הוא זה המעניק שירותים מהותיים דוגמת איתור, חילוץ או הצלה. מה עומד, אם כן, מאחורי הסעיף החשוב הזה?

יש מצבים, בהם חשיבות הביטוח גוברת

לא צריך להצטיין ביכולת היסקית מופלאה כדי להבין בדיוק את משמעותם של שירותי האיתור, החילוץ וההצלה. הם ייכנסו לתמונה כאשר יאבדו עקבותיו של המבוטח, כאשר הוא "ייתקע" במקום מסוים ויזדקק לחילוץ או בשלל מצבים מסוכנים אחרים. יהיה זה בעיקר בשטח, ובמצבים בהם המבוטח נמצא, פחות או יותר, לבדו.

פעולות אלה לא ייעשו על ידי חברת הביטוח, כמובן, אלא על ידי חברות מקצועיות אשר פועלות מטעמה. לעיתים, יהיו אלה גורמים ישראליים אשר פועלים בחו''ל, בעוד שבמקרים אחרים חברות אשר מקורן במדינת היעד.

לכן, חשובה התאמה של השירותים למדינת היעד- חברת הביטוח רשאית בהחלט להתנות את קבלת השירותים האלה בנסיעה ליעדים ספציפיים. על כל פנים, מקרים המצריכים היעזרות בגורמים אלה הם הרבה יותר נפוצים ממה שאתם חושבים.

למה להיעזר בשירותים אלה?

אפשר לשאול, אם כן, מהם יתרונותיהם של שירותים אלה. ובכן, ברמה הכללית הם מגדילים את הסיכוי ל"הצלה" מוצלחת של המבוטח, וזאת עקב מספר סיבות. ראשית, במצבים מסוג זה, זמן מהווה את אחד המשתנים החשובים ביותר. פנייה לשלטונות המדינה הזרה בבקשה לסיוע, למשל, עלולה להיתקל בקיר עבה של בירוקרטיה. כך, עלול להתבזבז זמן יקר, שמקטין את הסיכויים לחילוץ מוצלח של המבוטח.

מעבר לכך, הרי ששירותי החילוץ במסגרת פוליסות ביטוח נסיעות לחו''ל יכללו כמעט תמיד גורמים מקצועיים ביותר, המשתמשים בציוד מתאים ובכוח אדם איכותי. הם יגיעו למקומות הקשים ביותר, ויוכלו לפתור אפילו מצבים שנראים אבודים, על הנייר. עקב כך, ברור כי מומלץ מאד לברר על סעיף זה במסגרת הפוליסות- אבל האם הוא אכן נכלל בהן?

הרחבה, או חלק מהפוליסה?

נקודה חשובה שיש להדגיש היא כי שירותי האיתור, החילוץ וההצלה לא יאפיינו, כמובן, כל פוליסה של ביטוח נסיעות לחו''ל. למעשה, יאפיינו אלה את הפוליסות המקיפות (והיקרות) יותר, דוגמת ביטוח סקי או ביטוח תרמילאים- פשוט מכיוון שהעובדות מראות שבטיולים אלה גדלים הסיכויים למימושה בפועל של הפוליסה. זאת עקב התקופה הארוכה בה שוהים בחו''ל, אך גם הפעולות המסוכנות בהם לוקחים הנוסעים חלק.

עם זאת, הרי שחברות ביטוח רבות מאפשרות להרחיב למעשה כל פוליסה, ואפילו ביטוח חופשה בסיסי, כך שתכלול את השירותים החשובים האלה. הדבר כרוך, מטבע הדברים, בתוספת תשלום מצידו של המבוטח. אולם, כל אימת שהוא מתעתד לבצע פעילות "מסוכנת" כלשהי בחו''ל, רצוי להקפיד על הרחבת המענה הביטוחי הניתן לו.

כך עושים זאת נכון

כפי שכבר רמזנו, תוספת התשלום עבור שירותי האיתור, החילוץ וההצלה אינה המשמעותית ביותר שתשלמו בחייכם, אך עדיין רצוי לתת עליה את הדעת. היא תאפיין כמעט תמיד את הטיולים הארוכים יותר, ותופעל במצבים מוגדרים מראש. עובדה זו מצריכה היערכות של המבוטח, למשל בכל הנוגע לבחירת הפוליסה.

חשוב לזכור כי חברות רבות מציעות פוליסות ביטוח נסיעות לחו''ל, עם או בלי שירותי החילוץ וההצלה. כמו כן, הרי שקיימים גם סוגים רבים של פוליסות, שאל חלקן כבר התייחסנו. רצוי מאד לערוך השוואה בין הפוליסות האלה, ולבחור בזו שמתאימה ביותר לצרכים. היות וכל שנייה חשובה כשקורה הנורא מכל, רצוי לברר עוד מהארץ כיצד יש לנהוג במקרה חירום.

אודות wobi coil

wobi coil

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר