מבחן תיאוריה: טיפים להצלחה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מבחן תיאוריה: טיפים להצלחה

פורסם בתאריך 01/15/2013 ע"י אביב יועצים בקטגוריה רכב | צפיות: 1302 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימוד תיאוריה, לימודי תיאוריה, מבחן תיאוריה, תיאוריה

 כמעט כל ישראלי עובר בחייו את בחינת התיאוריה הנדרשת לקבלת רישיון נהיגה. לחלק מאיתנו זה קל ולאחרים זה קשה אבל לאף אחד זה לא פשוט. למען כל הנבחנים שמתכוננים למבחן תיאוריה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את הבחינה

הכי טוב ללמוד למבחן

מה אפשר לעשות: מי שרוצה להצליח חייב ללמוד. מי שלומד גם יבוא למבחן רגוע יותר.

קבעו לכם לוח זמנים וקבעו לעצמכם כמות שעות שתוקדש ללימודים. האם אתם יודעים מה השעות הטובות שלכם? מתי אתם רעננים יותר, החלטיים יותר ויעילים יותר? נצלו את השעות הללו ללימוד. אם אינכם יודעים, נסו שעות שונות במשך היום עד שתגלו אם אתם לומדים טוב יותר בבוקר, בצהריים או בערב.

הכינו רשימת מטלות והקפידו לעמוד בה. מצאו סביבה שמעודדת אתכם ללמוד והתרחקו מדברים (טלביזיה, מחשב וכן הלאה) ואנשים שמונעים מכם ללמוד בהצלחה.

היעזרו באחרים כדי ללמוד טוב יותר: קורסים ללימודי תיאוריה, למשל, יכולים לסייע למי שמתקשה ללמוד לבד.

עזרי לימוד יכולים לסייע לכם לזכור את החומר ציירו, כתבו ומצאו כל דבר שעוזר לכם ללמוד בצורה טובה יותר.

מצאו מבחנים ופתרו אותם כדי שתדעו לקראת מה אתם הולכים אם תפתרו מראש הרבה מבחנים שבנויים בדיוק כמו מבחן התיאוריה הרי שלא תהיו מופתעים כשתפגשו אותו לראשונה.

הכנות טכניות למבחן

חשוב לבדוק שיש לכם את כל הטפסים הנדרשים לבחינה. אתם לא רוצים להגיע לבחינה עצמה ולגלות שחסר לכם טופס כלשהו. כמו כן וודאו שאתם יודעים היכן הבחינה. קיבעו לעמכם את אמצעי התחבורה המתאים ותכננו את הנסיעה לבחינה. מוטב להגיע מוקדם יותר ולחכות מעט מאשר להגיע ברגע האחרון, לחוצים ומתנשפים.

בלילה שלפני המבחן הבטיחו לעצמכם שינה טובה: 7-8 שעות שינה בסביבה שקטה וחשוכה. שינה של יותר משמונה שעות איננה מומלצת. כמו כן הפסיקו ללמוד כשתים-עשרה שעות לפני הבחינה. מחקרים שונים מראים שהמוח זקוק לזמן כדי לעכל את החומר הנלמד.

חשוב לאכול היטב לפני הבחינה: ארוחה מזינה אבל לא גדולה מדי ולא כבדה מדי. אכלו גם משהו מפנק שאתם אוהבים כדי לשפר את מצב הרוח. השתדלו לא להגזים עם סוכר ועם שומן שעלולים, לטווח ארוך, לגרום לעייפות וחוסר ריכוז.

להתמודד עם הבחינה עצמה

הימנעו מהקשבת יתר לשאר הנבחנים שעלולים לבלבל אתכם. אל תתנו לנבחנים לחוצים להדביק אתכם בלחץ שלהם. יש כאלה שמתחזקים כשהם רואים אנשים אחרים נלחצים; אחרים נדבקים מהלחץ נהגו בהתאם לאופי שלכם.

כשאתם יושבים מול הבחינה תכננו את הזמן שלכם היטב. אל תבזבזו זמן על שטויות. קורה לפעמים שפתאום המוח מפסיק לעבוד נשמו עמוק וצאו מהלחץ. רשמו על נייר דברים שאתם כן זוכרים מהלימודים שלכם לקראת הבחינה ופתאום תגלו שגם דברים אחרים חוזרים אליכם.

בסופו של דבר, גם אם נכשלנו במבחן התיאוריה זה לא סוף העולם תמיד אפשר לעשות אותו שוב. כשמבינים את זה, חלק גדול מהלחץ נעלם ולפתע המבחן הופך לפשוט יותר.

בהצלחה!

***

מוגש בחסות לילך - לימוד תיאוריה מודרך. הצלחה מובטחת כבר מהמבחן הראשון.

אודות אביב יועצים

אביב יועצים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר