התעוררות שוק הנדל"ן וכדאיות ההשקעה בו | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


התעוררות שוק הנדל"ן וכדאיות ההשקעה בו

פורסם בתאריך 10/17/2012 ע"י גיא מנדלסון בקטגוריה נדל"ן בארץ | צפיות: 901 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: נדלן, השקעה, דירות מגורים, השקעה בנדלן, עורך דין מקרקעין, רכישת דירה, מס שבח, מחשבון מס רכישה, מס שבח מקרקעין, עורך דין, מקרקעין, נדל"ן, נדל ן,

 השקעה בדירות מגורים היא אחת ההשקעות הפופולריות ביותר בישראל. למעט הסיבות שמנינו קודם – יש לכך סיבה עיקרית אחת נוספת: מינוף ההשקעה באמצעות דמי שכירות. עיקרון המינוף נקרא כך מפני שרוכשי הדירה מצליחים לרכוש אותה בעזרת הון עצמי התחלתי ואת היתר – בעזרת דמי השכירות שמתקבלים מהשכרת הנכס. בצורה כזו נחסך לחלוטין הצורך למציאת מימון חודשי נוסף מתוך ההכנסה החודשית שמתקבלת מהעבודה – מימון שעשוי להצטרף להוצאות לא קטנות שמוכרחים להוציא באופן שוטף. הדירה, למעשה, משלמת על עצמה.
אם מתווסף כאן גם פרמטר ההשקעה הנוספת, יוכלו המשקיעים להרוויח ל"כיסם" הכנסה נקייה מידי חודש. השקעה בדירה, כלומר שיפוץ, החלפת הריהוט הישן בריהוט חדש, קניית מכשירי חשמל חדשים במקום הישנים – כל אלה מהווים השקעה כדאית ומשתלמת. דירת מגורים במצב טוב ניתן להשכיר במחירים גבוהים יותר (שלא לדבר על האפשרות להשכיר אותה לדיירים איכותיים יותר).
מסקרים שנערכים חדשות לבקרים בארץ עולה בשנים האחרונות כי התשואה של השקעה שנתית בדירות מגורים גבוהה יותר מההשקעה השנתית במניות. יותר מכך – נמצא כי המצב דומה גם בהשקעה המתפרסת על פני 5 ו-10 שנים. בחמש השנים האחרונות למשל, ערך הדירות בחיפה עלה ביותר מ-7% אחוזים בעוד מדד ת"א 25 עלה רק בכ-5%. התשואות של רוכשי הדירות בירושלים לפני 10 שנים למשל, הן כבירות בכל קנה מידה: 9.7% לרוכשים לפני 10 שנים, ו- 13.7% לרוכשים לפני חמש שנים. אין שום מדד מנייתי המגיע לערכים כאלה.
הירידות שחלו לאחר משבר הנדל"ן האחרון מגדילות את כדאיות ההשקעה בדירות מגורים. תנאי השוק היום, הכוללים מחסור חמור בעובדים מקצועיים ויעילים בשילוב עם הגבלת האשראי הניתן על ידי הבנקים לקבלנים – לא מאפשרים להגדיל את מלאי הדירות בארץ כפי ששואפת הממשלה. לכן, הפער בין ההיצע לביקוש ההולך וגובר לא ישתנה בעתיד הקרוב ומחירי הדירות ימשיכו לעלות. לאלה המעוניינים בהשקעה בנדל"ן, עכשיו הזמן לעשות כך.

אודות גיא מנדלסון

עו\\\"ד גיא מנדלסון מתמחה בדיני מקרקעין. בעל תואר ראשון ושני במשפטים. שותף במשרד מ. מנדלסון ושות\\\', המתמחה בנדל\\\"ן ומשקיע נדל\\\"ן בעצמו. מחבר \\\"המדריך לרכישת דירה\\\". לקבלת המדריך במתנה כנסו לכאן. http://mendelson-law.co.il/lp/info.html

גיא מנדלסון

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר