מעצבי פנים ותהליך הכשרתם למקצוע | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מעצבי פנים ותהליך הכשרתם למקצוע

פורסם בתאריך 08/22/2012 ע"י לין לוי בקטגוריה עיצוב פנים | צפיות: 911 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מעצבי פנים

מעצבי פנים ותהליך הכשרתם למקצוע
קשת מקצועות העיצוב היא רחבה ומגוונת וכוללת בין השאר בעלי מקצוע המתמחים בעיצוב תעשייתי, עיצוב מוצר, עיצוב תקשורת חזותית ועיצוב פנים. מעצבי פנים יכולים לרכוש את הכשרתם במספר רב של מסלולי לימוד בארץ, כאשר לכל מסלול יש את המאפיינים הייחודיים לו. מסלולי לימוד מסויימים מציעים תעודה מקצועית בלבד ואילו אחרים מאפשרים לשלב את לימודי המקצוע עם לימודים אקדמיים המזכים את המסיימים בתואר ראשון. ישנם גם תחומי התמחות שונים בתוך התחום הכללי של עיצוב פנים, אשר מקומות שונים שמים עליהם את הדגש.

במהלך הכשרתם לומדים מעצבי פנים יסודות תיאורטיים לצד מיומנויות טכניות, ומתנסים בניתוח של תוצרי עיצוב פנים ובביצוע פרויקטים אישיים. המרכיב התיאורטי חשוב מאוד לעבודתו של המעצב וכך גם היכולות המילוליות אותן הוא רוכש כאשר הוא מגיב לעבודותיהם של סטודנטים אחרים בכיתה. ב"עולם האמיתי" יש למיומנויות אלו תפקיד חשוב בגיבוש רעיוני של פרוייקטים, שהוא שלב הכרחי במימוש העיצוב בצורה חומרית.

בין השאר לומדים סטודנטים לעיצוב פנים נושאים כגון תורת הצבע, יסודות בארכיטקטורה, וכן נושאים שונים מתחום הפסיכולוגיה והסוציולוגיה, ארגונומיה וכדומה. הידע הנרכש מאפשר למעצבי הפנים לקחת בחשבון שיקולים מגוונים כמו שימושיות, אפקטים פיזיולוגיים ורגשיים של אלמנטים עיצוביים (למשל השפעת צבע הקיר בחדר מסויים על השוהים בו) ושיקולים אחרים, המתווספים לשיקולים אסתטיים טהורים. בנוסף לכך לומדים מעצבי פנים לעתיד על הצדדים הפרקטיים של המקצוע, כגון תכנון תקציבי נכון של פרוייקט עיצובי, התקשרות עם לקוחות וכדומה.

עם סיום ההכשרה פונים מסיימי מסלול הלימודים לעבודה מעשית, אשר יכולה להיעשות במספר מסגרות. ישנם בוגרים אשר פונים להקמת סטודיו עצמאי לבד או בשיתוף עם בוגרים אחרים. אפשרות אחרת היא לנסות ולהצטרף לצוות של משרד קיים בתפקיד זוטר, כנקודת פתיחה ממנה יש שאיפה להתקדם. ישנם יתרונות לכאן ולכאן, כאשר מצד אחד פתיחת סטודיו עצמאי מהווה "זריקה למים" של המעצב אשר נאלץ למצוא פתרונות לדרישות שלא הכיר מתקופת לימודיו, דבר אשר יכול להוציא ממנו את המיטב. לעומת זאת כניסה למשרד קיים יכולה לאפשר לו ללמוד מניסיונם של מעצבי פנים ותיקים ממנו.

אודות לין לוי

לין לוי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר