ביטוח משכנתא | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ביטוח משכנתא

פורסם בתאריך 06/06/2012 ע"י אבי ביטון בקטגוריה ביטוח | צפיות: 932 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ביטוח משכנתא, ביטוח חיים למשכנתא, ביטוח דירה

כאשר אתם לוקחים משכנתא בבנק המשכנתאות עליכם לקחת ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא או ביטוח דירה הם אינם החלטה וולונטרית, ביטוחים אלה נובעים מחקיקה ותקינה בתחום הביטוח. יש חובה חוקית כחלק מתהליך לקיחת משכנתא לעשות ביטוח משכנתא או למעשה ביטוח דירה. יש דרישות מינימום לביטוח דירה או ביטוח משכנתא שכולל ביטוח מבנה וכן ביטוח חיים למשכנתא. גם בפוליסות עצמן יש הגבלה חוקית לגבי תנאים מינימליים מותרים שיכולות הפוליסות להכיל וזאת בשל העובדה שיש תחרות חזקה בשוק של ביטוחי משכנתאות וחברות הביטוח משתדלות לצמצם את היקפי הכיסויים והתנאים בפוליסות כדי לצמצם את עלות הביטוח ולמשוך כך אליהן לקוחות. המחוקק בתחום הביטוח בא והגביל את חברות הביטוח בתנאים מינימליים לפוליסות כדי שהכיסוי הביטוחי לא יצומצם עד כדי אי מתן מענה הולם למצבי ביטוח שעלולים לקרות.

 

ביטוח מינימלי או מורחב ?

רוב האנשים מבטחים במסגרת ביטוח דירה או ביטוח משכנתא רק את הביטוחים המינימליים הנדרשים לפי חוק אבל כאשר עושים רק את הביטוחים המינימליים אכן עומדים בדרישת החוק אבל למעשה מבטיחים את הזכויות של הבנק אשר מלווה לכם את המשכנתא ולא דואגים כלל לזכויות שלכם. הפוליסות הבסיסיות ומצומצמות למעשה רק מחזירות במקרה ביטוחי לבנק את שארית ההלוואה שאתם חייבים לו, אך אתכם הלווים הן לא מפצות בשום צורה או דרך. בעיה זאת חמורה במקרה של פוליסות ביטוח מבנה במיוחד. אנשים רבים חותמים אוטומטית על הפוליסה של ביטוח ולא מעיינים בה ואם חלילה אחר כך קורה מקרה ביטוחי כמו הרס לביתם הם נדהמים שהפיצוי מגיע לבנק נותן ההלוואה ואילו הם לא מקבלים כול פיצוי. אנשים כאלה במקרה של הרס למבנה לא מקבלים כול פיצוי, רק הבנק מקבל פיצוי והם נותרים ללא נכס וכול הכסף שהם השקיעו יורד לטמיון, זה נכון שהם לא צריכים לשלם יותר את המשכנתא ואת יתרת המשכנתא אך כול הכסף אשר השקיעו בדירה ירד לטמיון ואם לא ידאגו לקבל פיצוי אף הם בפרוש בפוליסה הרי שכול הכסף ששלמו על פי המשכנתא נשאר בבנק, הבנק יקבל אף פיצוי לפי הפוליסה כדי להבטיח את עצמו ואילו הלווים של המשכנתא נשארים בלי נכס ובלי כסף לרכוש נכס חדש.

הרחבות של ביטוח משכנתא

זאת הסיבה המרכזית שאנשים רבים לא מסתפקים בביטוחים המינימליים ומקפידים לקחת לא רק ביטוח חיים למשכנתא וביטוח הנכס שמכסה את הבנק אלא גם ביטוחים משלימים שיבטיחו גם את אותם לווים במקרה ומשהו יקרה לדירה ולפעמים אפילו לתכולה. לקיחת המשכנתא היא הזדמנות לבטח גם את הזכויות שלכם ולקחת פוליסות מורחבות שמפצות גם אתכם ולא רק את הבנק – כול זה כמובן בכפוף לתנאי הפוליסה ולמגבלות שיש בפוליסה.

הרחבות של ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים למשכנתא לדוגמא– דואג לפצות את הבנק, אשר מקבל מחברת הביטוח את יתרת המשכנתא והמשפחה של הלווה שוודאי גם כך סובלת מצער ואובדן לא צריכה להתמודד עם החזרת המשכנתא שנשארה זה מהותו של ביטוח חיים למשכנתא. ביטוח חיים למשכנתא היא הדרך שלכם להגן על משפחתכם מאסון כלכלי של חובה להחזיר את המשכנתא אם חלילה יקרה לכם משהו והמשפחה תיוותר עם חוב ענק לבנק. אך מה אם ראש המשפחה חלה חלילה איך אז המשפחה תמשיך לשלם את המשכנתא ? לכן קיימים ביטוחים משלימים שדואגים גם למצבים כאלה.
 

אודות אבי ביטון

אבי ביטון

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר