אחזקת רכב – מה היא כוללת ? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


אחזקת רכב – מה היא כוללת ?

פורסם בתאריך 04/30/2012 ע"י אורן רענן בקטגוריה רכב | צפיות: 1531 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ביטוח חובה, אחזקת רכב, ביטוח צד ג', ביטוח

 

סוף סוף הגיע השלב בו החלטתם לרכוש רכב חדש ! שמחים וטובי לב, אתם מחפשים בעיתון את המציאה המשלבת רכב איכותי במחיר נמוך. יחד עם זאת, עליכם לקחת בחשבון כי מחיר הרכב עצמו הינו מרכיב אחד בלבד בכל הקשור להוצאות עבור הרכב. למעשה, ברב המקרים מרכיב זה הינו ההוצאה הפחות משמעותית. שאר ההוצאות הנוגעות לרכישת רכב מתייחסות להוצאות הגין אחזקת הרכב הכוללת מספר פרמטרים:

דלק

בכל הנוגע לתהליך אחזקת רכב- דלק הינו אחד הפרמטרים המורכבים במיוחד. במציאות של ימינו, מחיר הדלק מזנק בכל חודש בעשרות אגורות וההוצאות בגינו הינן גבוהות במיוחד. יחד עם זאת, במידה והרכב מיועד לנסיעות קצרות בלבד ניתן לייחס להוצאה זו מרכיב נמוך יותר בהוצאה הכוללת של אחזקת רכב.

מערך ביטוחי רכב

ביטוח רכב כולל 3 סוגים: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. את ביטוח החובה אתם מחויבים לשלם, כאשר חלק מן הנהגים מצרפים גם ביטוח מקיף ו/או ביטוח צד ג'. עלות שנתית של מערך הביטוחים מסתכמת באלפי שקלים וחשוב להתייחס למרכיב זה בעת חישוב אחזקת הרכב. הוצאה זו הינה הוצאה משתנה כיוון שהמחיר ניתן למיקוח אל מול חברות הביטוח.

עלות טיפולים ותיקונים

כל רכב, חדש או ישן כאחד זקוק לטיפולים ו/או תיקונים. טיפולים אלו עלולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה- תלוי בסוג הרכב, שנת ייצורו וכדומה. כמובן שככל שהרכב ישן יותר, עלות התיקונים תהיה גבוהה יותר. יחד עם זאת, זכרו כי גם רכישת רכב חדש מסוכנות אינה פוטרת אתכם מהוצאות בגין טיפולים ואתם מחויבים לבצע טיפול קבוע על פי מספר הקילומטרים אשר ביצעתם.

אגרת רישוי שנתית (טסט)

כל רכב במדינת ישראל מחויב בתשלום אגרת רישוי שנתית (טסט). בתהליך זה מועבר הרכב בדיקה יסודית של כל המערכות שבו על מנת לוודא כי הוא עדיין ראוי לשימוש. מרכיב הוצאה זו הינו כפול: ראשית יש לשלם את אגרת הרישוי עצמה ושנית: כל תיקון תקלה אשר מתגלה במהלך הטסט דורש הוצאה כספית נוספת.

ירידת ערך הרכב

עוד מרגע רכישת הרכב, יורד ערכו בצורה משמעותית. וכך עם חלוף השנים ממשיך ערכו לרדת בצורה משמעותית. זוהי אמנם איננה הוצאה נזילה, אולם כאשר תחפצו למכור את רכבכם- התשלום אשר תקבלו עבורו יהיה נמוך באופן משמעותי מן המחיר ששילמתם עליו במקור.

לסיכום, מסתבר שאחזקת רכב הינה חלק משמעותי בהוצאות השנתיות ויש לקחת אותן בחשבון בעת רכישת רכב ולא להתייחס למחירו בלבד.

אודות אורן רענן

אורן רענן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר