חידות חשיבה – דוגמאות ופתרונות לילדים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


חידות חשיבה – דוגמאות ופתרונות לילדים

פורסם בתאריך 04/05/2012 ע"י שירה אלה בקטגוריה ילדים | צפיות: 4677 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: חידות חשיבה, חידות לילדים

מאת: שירה אלה

 

חידות חשיבה יכולות להיות מסוגים שונים, למשל, חידות היגיון. האם הן מתאימות לילדים? בוודאי! יש חידות חשיבה לילדים ולמבוגרים ולמעשה, אפשר תמיד למצוא חידה, לכל אחד, בכל גיל.

יש ילדים שאוהבים מאוד לפתור חידות חשיבה ולוקחים את הזמן לחשוב בסבלנות, על החידה ולנסות למצוא את הפתרון. יש שאוהבים דווקא חידות מצחיקות, כי זה מאוד כיף לצחוק עם כל המשפחה.

חידות בכלל וחידות חשיבה בפרט, מפתחות את הדמיון והיצירתיות של הילדים ולכן, כדאי לעודד ילדים, לפתור חידות לילדים, מכל מיני סוגים.

חידות לילדים – מפתחות את הדמיון

האינטרנט כבש את העולם וכיום, ניתן לעשות הכול דרך הרשת: ללמוד, לקבל מידע, לעשות קניות וכיו"ב. הילדים שלנו, כבר לא מדברים בטלפון, אלא דרך המסנג'ר והרשתות החברתיות.

התחביבים שלהם? משחקי מחשב בעיקר וקשה מאוד לשכנע אותם, לקרוא ספר, כשאפשר לראות את הסרט במכשיר ה- DVD.

כהורים, היינו שמחים לו ילדינו, היו עושים פעילויות נוספות, שאינן כרוכות במחשב, כמו למשל, פתרון תשבץ, קריאת ספר, או פתרון חידות.

חידות לילדים הן כיף גדול והן מפתחות את יכולת החשיבה. כאשר שואלים ילד, חידה, הוא צריך להפעיל את הדמיון, להשתמש בכלים שיש לו, על מנת להגיע לפתרון.

תחושת הלמידה וההישגיות שבחידות, יכולה בהחלט לעניין את הילדים, רק צריך לכוון אותם וליזום.

חידות לילדים – יש מגוון גדול!

עולם החידות הוא עשיר ורחב מאוד. כל אחד יכול למצוא בו את הפינה שלו. חידות חשיבה זה כיף גדול, במיוחד, כאשר מתכנסים כמה חברים לפתור חידות יחד או שהופכים את העניין לבילוי משפחתי.

חלק מהילדים, אוהבים דווקא בדיחות מצחיקות? שלבו בין השניים, כדי שכולם ייהנו!

אפשר לחבר גם שאלות טריוויה, על תכניות טלוויזיה, בעלי חיים ועוד.

האם חידה חייבת להיות קשה? ממש לא. חידות בכלל וחידות חשיבה בפרט, יכולות להיות קשות וקלות יותר. אפשר להתאים את הקושי לגיל הילדים. אם כל המשפחה משחקת יחד, כדאי להכין חידות בדרגות קושי שונות.

לפעמים, התשובה נמצאת בגוף החידה וכל מה שצריך הוא קצת תשומת לב ....

שאלתם חידה קשה במיוחד? תנו רמז קטן, כדי שניתן יהיה להמשיך במשחק.

חידות חשיבה - דוגמאות

אם אתם רוצים להכין ערב של חידות חשיבה, תוכלו למצוא המון חידות באינטרנט, באתרים שונים. הנה כמה חידות לדוגמא והפתרונות להן:

1. חידות תמונה : הראו תמונה עם חלק חסר באמצע, למשל, דמות מוכרת מהטלוויזיה, או בעל חיים כלשהו. כך, יצטרכו הילדים, לנחש מי מופיע בתמונה. תוכלו לתת רמזים שונים, אשר יפעילו את גלגלי החשיבה....

2. מה משותף : חידות חשיבה טובות לילדים, הן חידות של מה משותף. לדוגמא, אפשר לשאול, מה משותף לפרפר ולטווס? שניהם צבעוניים.

3. מספרים : אפשר לחבר חידות לילדים של מספרים.

 

חידות חשיבה, מתאימות מאוד לילדים ואפשר למצוא המון חידות יפות, קלות וקשות. יש אינספור דוגמאות לחידות לילדים, צריך רק לבחור. מה אם חידות מצחיקות? כדאי תמיד, להשאיר מקום לצחוק ושעשוע ואפשר לשלב בין חידות חשיבה לחידות מצחיקות.

אודות שירה אלה

שירה אלה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר