פיצות עד הבית – המדריך המלא | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


פיצות עד הבית – המדריך המלא

פורסם בתאריך 01/10/2012 ע"י avi kanuzen בקטגוריה תרבות הפנאי | צפיות: 1043 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פיצה, משולחי פיצה, פיצות, הזמנת פיצה

לפני שבכלל חשבו על אופציות משלוחי פיצה , היה צריך להמציאה. התיעוד הראשוני הקיים של המושג "פיצה" מקורו כנראה בשנת 997 (לספירה) כחלק מטקסט לטיני אשר נמצא בחלקה הדרומי של ארץ המגף (איטליה). מקור המילה אינו וודאי, כאשר קיימת יותר מתיאוריה אחת בנוגע למוצאה המקורי. לדוגמה, ישנם היסטוריונים הסבורים כי מקור המילה לקוח מהשפה היוונית העתיקה אשר מהווה עיוות של המילה "פיטקה" ביוונית, שמשמעה "מאפה שמרים". תיאוריה אחרת גורסת כי מקורה דווקא בשפה הלטינית, מהמילה "פינסה" אשר משמועתה היא כתישה - מעין עדות לפעולת לישת הבצק.

בחירת המקום האופטימאלי להזמנת משלוחי פיצה

כאשר אנו שוקלים מהיכן לבצע את ההזמנה, עלינו לקחת בחשבון מספר שיקולים רלוונטיים.

שיקול עיקרי הוא כמובן סוגיית המחיר. חשוב להבהיר כי אין אנו מתכוונים לכך שהפיצה הזולה ביותר היא העדיפה - במקרים רבים "הזול הוא היקר" כאשר מחיר נמוך משמעותית יכול להעיד (אם כי לא תמיד) על איכות מוצר, טעם ושירות גרועים. הכוונה בסוגיית המחיר הינה לוודא כי מתקבלת תמורה מלאה בעבור הכסף המשולם עבור משלוחי פיצה אלו ואחרים.

שיקול משמעותי נוסף הוא סוגיית בצק הפיצה-  כלל הפיצריות מספקות שירות משלוחי פיצה , אולם כל פיצרייה "מתמחה" בסוג אחד (או כמה סוגים) של בצק, כאשר ההבדל הנו בדרך כלל משמעותי ותלוי בטעמו האישי של המזמין.

כמו כן, בישראל אסור להתעלם מסוגיית הכשרות אשר הנה גורם מכריע עבור חלקים נרחבים באוכלוסייה.

אז איך מזמינים משלוחי פיצה ?

כשנרצה לבצע הזמנת משלוחי פיצה מכל סוג יש תחילה ליצור קשר עם הפיצרייה המיועדת- בעבר הלא רחוק הדרך המקובלת והבלעדית להזמין משלוחי פיצה הייתה באמצעות טלפון ישיר לפיצרייה. כיום, בעיקר בעקבות ריבוי רשתות ענק של פיצריות אשר פועלות בכל רחבי הארץ, ניתן להזמין משלוחי פיצה טלפונית דרך מוקד ארצי (אשר מקשר את ההזמנה לסניף הקרוב למיקום המטלפן) או דרך רשת האינטרנט, כאשר כיום קיימות מגוון רחב של ממשקים ייעודיים עבור הזמנת משלוחי פיצה, אשר דרכן ניתן לבצע הזמנה בצורה קלה, יעילה ומפורטת.

תשלום מקובל עבור משלוחי פיצה

בעת ההזמנה יש לברר האם הזמנת משלוחי פיצה מהספק הספציפי עולה תשלום נוסף, או שמא המשלוח עצמו הנו חינם. ברוב רשתות הפיצה הגדולות, ההזמנה הינה בדרך כלל חינם, כאשר פיצריות מקומיות עשויות לגבות תשלום נוסף עבור המשלוח.

בכל מקרה, נהוג להשאיר תשר לשליח בגובה של לפחות מספר שקלים (בדרך כלל 5 ₪ -10 ₪ ), כאשר יש להתחשב גם בתנאי מזג האוויר- הזמנות בחורף מחייבות תשלום תשר גבוה יותר עקב המאמץ הרב הכרוך בביצוע משלוח על גבי קטנוע בתנאי חורף קשים.

חשוב לציין כי במקרה והמשלוח מתעכב, עדיף לנסות לברר את הסיבה לכך ולא "להוציא" זאת באופן אוטומטי על השליח.

אודות avi kanuzen

בלוגר וכותב מאמרים אודות תרבות האוכל, מתכונים, וכל מה שצריך לאוהבי הז'אנר

avi kanuzen

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר