ביטוח רכב, תעודת ביטוח | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ביטוח רכב, תעודת ביטוח

פורסם בתאריך 12/11/2011 ע"י לאה לוי בקטגוריה ביטוח | צפיות: 855 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב

ביטוח רכב, ברוב מכריע מהמקרים הינו תעודת ביטוח למקרה של תאונת דרכים או אירוע ביטוחי אחר, אך עדיין ישנם מקרים שבהם ביטוח רכב אינו יופעל ותצטרכו לשאת בנזק לבדכם ללא כל סיוע ועזרה מצד חברת הביטוח המבטחת. לדוגמא במקרה של תאונת דרכים עקב נהיגה תחת השפעת אלכוהול, סמים, ביטוח חובה לרכב לא מוכר מטעם חברת הביטוח, וכך גם כמובן במקרה של ביטוח מקיף לרכב. גם נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף או בוודאי ביטוח חובה לרכב תקין ותקף, אינה מכוסה במסגרת ביטוח החובה.

ביטוח מקיף לרכב אינו מכסה גם מקרים של רשלנות, לדוגמא במקרה והשארתם את המפתחות ברכב ויצאתם לרגע והשארתם את רכבכם ללא השגחה, או שלא צייתם לתמרור עצירה או רמזור אדום. כמו כן בעת רכישת ביטוח מקיף לרכב, לא פעם תידרשו להתקין מערכות אבטחה שימנעו ככל האפשר את גניבת הרכב כדוגמת אזעקה, קודן, אימבולייזר ועוד, עליכם למלא אחר הוראותיו של סוכן הביטוח במלואם, היות ובמידה ולא, במקרה שהרכב ייגנב, לא תהיו זכאים לכל פיצוי או כיסוי מטעם חברת הביטוח.

בעת רכישת ביטוח רכב כלל וביטוח מקיף לרכב בפרט מומלץ לעיין היטב בפוליסת הביטוח ולבדוק מה בדיוק נכלל במסגרת הביטוח, מהם התנאים, הכיסויים, גובהם, הגבלות, השירותים ועוד, המוצעים במסגרת ביטוח מקיף לרכב. היקף פוליסת ביטוח מקיף לרכב אינו קבוע אלא נתון לשיקול דעתכם הבלעדי, ייתכן לדוגמא כי ביטוח הרכב המוצע עבורכם יהא מינימאלי ולא יכלול מגוון כיסויים כדוגמת כיסוי כנגד רעידת אדמה או שיטפון, ואתם תחליטו כי ברצונכם להיות מכוסים בגין אירוע שכזה, כך שתרחיבו בהתאם את פוליסת הביטוח, לחילופין ייתכן כי לטעמכם פוליסת הביטוח מקיפה מדי וכוללת אירועים ביטוחיים הנושאים בחובם סיכון מועט ואתם מוכנים לקחת את הסיכון, וכך לחסוך בעלות הפרמיה. עלות הפרמיה במקרה של ביטוח מקיף לרכב הינה ביחס ישיר להיקפה, ככל שמקיפה יותר כך יקרה יותר.

עם זאת פוליסת ביטוח מקיף לרכב מחויבת על פי תקנות הביטוח לכלול רף מינימאלי של כיסויים ותנאים, בהתאם לפוליסת ביטוח תקנית, כך שחברות הביטוח מורשות אך ורק לשפר את מצב המבוטח ולהרחיב את הכיסויים הקיימים ולא להרע ולהסירם. ואכן בפועל חברות הביטוח מציעות מגוון רחב של כיסויים ושירותים נלווים שאינם נכללים במסגרת פוליסת הביטוח התקנית.

ביטוח חובה לרכב לעומת זאת מכיל תנאים קבועים וידועים אצל כל חברות הביטוח, כאשר במקרה זה השוני היחיד הינו בעלות הפרמיה הנקבעת בהתאם למספר פרמטרים שבהתאם חברות הביטוח משקללות וקובעות את גובה עלות הפרמיה המוצעת. הפרמטרים נוגעים למאפייני הנהג והרכב כאחד.

לדוגמא גילו של הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב דרך קבע, מינו של הנהג הצעיר ביותר, ותק, תביעות קודמות, שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות ועוד. עליכם להבין כי כל חברת ביטוח מקנה משקל שונה לפרמטרים אלו, כאשר ישנן כאלו שיתייחסו בכובד ראש לגיל הנהג והוותק ויהיו אחרות שיתמקדו יותר בנפח המנוע ובכריות אוויר. בהתאם לכך מומלץ לערוך סקר שוק מקדים בין חברות הביטוח בטרם רכישת ביטוח רכב בכלל, וביטוח חובה לרכב ומקיף בפרט, בהצלחה.

אודות לאה לוי

לאה לוי

לאה לוי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר