ביטוח מקיף – האם אתה עשיר מספיק כדי לוותר עליו ? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ביטוח מקיף – האם אתה עשיר מספיק כדי לוותר עליו ?

פורסם בתאריך 11/23/2011 ע"י אורן רענן בקטגוריה ביטוח | צפיות: 1401 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ביטוח לרכב, ביטוח רכב, ביטוח מקיף, השוואת מחירי ביטוח לרכב

ביטוח מקיף – מגלגל ועד קצה הטמבון
ביטוח מקיף הוא ביטוח רכוש לכל דבר, שמטרתו אחת - לשמור על ערכו של הרכב ולפצות את בעליו בכל מקרה של נזק. כך לדוגמא, במקרה של תאונה ופגיעה ברכב ישולם התיקון במוסך על ידי חברת הביטוח, שתממן גם את החלפת הרכב (במקרה של "טוטאל לוס"). דוגמא נוספת - במקרה של גניבת הרכב יקבל הנהג את ערכו מחברת הביטוח, על מנת שיוכל לרכוש רכב חלופי וכו'. ביטוח מקיף עצמו כולל רשימה ארוכה ומפוארת של סוגי פגיעה והפיצוי המוענק בגינם, ביניהם אפשר למצוא ניסיונות פריצה לרכב, שבירה של אחד החלונות, נזקי טבע (שריפה, פגיעה מברד, רעידת אדמה, עץ שנפל על הרכב כתוצאה מסערה), הצתה וכמובן – נזקי תאונות דרכים, הנפוצות מדי למרבה הצער. שימו לב, כי ביטוח מקיף כולל בתוכו ביטוח צד ג', כך שאם תבחרו לעשותו אין צורך לרכוש פוליסות נפרדות לשני הביטוחים.

מגבלות על פוליסת ביטוח מקיף
על אף שמדובר בביטוח מקיף, חשוב לדעת כי גם לו יש סייגים וישנם מקרים בהם אינו תקף :
1. ביטוח מקיף אינו תקף, אם יוכח כי נהג גרם לתאונה כשנהג בעת שהיה תחת השפעת אלכוהול. במקרה זה תסרב חברת הביטוח לפצות את הנהג והוא יוותר ללא פיצוי.
2. ביטוח מקיף אינו תקף גם כאשר בוחר הנהג לתקן רכב שנפגע במוסך שאינו מורשה או שאינו נמנה על רשימת המוסכים המוכרים על ידי חברת הביטוח.
3. בעיה נוספת עלולה להיווצר כאשר הנהג אינו ממגן את רכבו כמחויב בפוליסת הביטוח המקיף עליה חתם.
מדוע חשובה השוואת מחירי ביטוח מקיף לרכב ?
השוואת מחירי ביטוח מקיף לרכב תגלה עד מהרה, כי מחירי ביטוח רכב מקיף שונים מאוד בין חברות הביטוח השונות, עד כי נדמה כי כל חברת ביטוח מוכרת מוצר ביטוחי אחד לגמרי מרעותה. על מנת להבין את אופן התמחור של ביטוח רכב מקיף, אספנו את הפרמטרים הקובעים את מחירו של ביטוח זה :
1. נתוני בסיס של הנהג – מין הנהג וגילו, מספר השנים שיש לו רישיון הנהיגה, האם היו לו תביעות ביטוחיות קודמות, האם קיימות הרשעות קודמות בנהיגה.
2. נתוני בסיס של הרכב – מהו סוג הרכב, שנת הייצור, נפח המנוע, האם מדובר ברכב שטח או כביש בלבד, עד כמה יקרים החלפים והטיפולים של סוג הרכב המדובר?
3. כמה נהגים ייסעו ברכב, האם מדובר על ביטוח מקיף לנהג יחיד, לשני נהגים או "ביטוח כל נהג" שהוא כמובן יקר משמעותית?
4. אחד הסעיפים המשמעותיים במחירו של ביטוח רכב מקיף הוא סעיף תוספות והרחבות, ואלה המשפיעים מאוד על מחירו. כך לדוגמא, תוכלו להוסיף אל ביטוח רכב גם רכב חלופי במקרה תאונה, ביטוח שמשות וחלונות, שירותי החלפת גלגל עם תקר, ביטוח עבור גניבת רדיו, DVD או GPS מתוך הרכב ועוד.

אודות אורן רענן

אורן רענן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר