לא מערבבים עסקים והנאה – אבל איך מטפלים בנושא הכספים במשפחה? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לא מערבבים עסקים והנאה – אבל איך מטפלים בנושא הכספים במשפחה?

פורסם בתאריך 11/13/2011 ע"י איילת בר-לב בקטגוריה ניהול משק הבית | צפיות: 909 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: יועץ פיננסי משפחתי, יועץ פנסיוני, ייעוץ אישי

 נושא הכספים במשפחה הוא נושא שיכול להיות בעייתי. מי מטפל בכסף? האם זה משהו ששני בני הזוג צריכים לעשות ביחד, או אולי כדאי שרק מי שמבין בכספים יטפל בעניין? האם בני הזוג אמורים להתמודד עם הכל לבד, או שכדאי לקחת ייעוץ חיצוני ומקצועי לסייע בקבלת ההחלטות?


משק בית הינו עסק קטן. יש הוצאות ויש הכנסות, צריך לשמור על תזרים מזומנים חיובי כדי לאפשר להשקעות עתידיות. יש הוצאות בלתי צפויות אשר מכבידות על התקציב, וכמו בכל דבר, כל אחד תורם בדרכים ששונות. לכן, כדאי גם להתייחס לאיזון התקציב והמעקב אחר הכספים באופן עסקי ומקצועי. מה זאת אומרת?


אם למשפחה יש בעיה שבה היא לא מצליחה לעקוב אחר הכסף, לראות כמה נכנס מכל מקום, כמה יוצא ואיפה, כמה נחסך – הרי שיש צורך בייעוץ פיננסי למשפחה כדי לסדר את הנושא. לעיתים, רק עצם הכנת רשימה מסודרת של הוצאות והכנסות חושף מקומות בהם יש הוצאות מיותרות, או מקומות בהם ההכנסה אינה מקסימלית. ניהול נכון של כספים יועץ פיננסי לשמפחה עוזר להחליט על סדרי עדיפויות ולהקצות להם משאבים בהתאם. כך, במקרה שבו אינכם מצליחם לבנות זרים מזמומנים מסודר, יועץ פיננסי למשפחה בהחלט יכול לעזור לכם. ייתכן ומדובר בהשקעת כספים, אך זו השקעה שמחזירה את עצמה על ידי מציאת דרכים לחסוך ולהרוויח יותר.


הדבר נכון גם ביחס ליועץ פנסיוני. חשוב לחסוך לשנים בהם כבר לא תהיו במעגל העבודה, על מנת שתוכלו לחיות בכבוד. במקרה זה אסור לשחק משחקים. יועץ פנסיוני מבין את הניסוחים המשפטיים והכלכלים בכל פוליסת ביטוח וצורת השקעה וחיסכון. יועץ פנסיוני יוכל לעזור להסביר לכם את המשמעות של כל אחת מהאפשרויות העומדות לפניכם כך שתוכלו לעשות החלטה מודעת בהתאם לצרכים שלכם.


חשוב שבני המשפחה ישתפו פעולה בכל הנוגע למצב הכלכלי והפיננסי של המשפחה. אולם, לא תמיד יש לבני המשפחה את הכלים להבין, לדעת ולחשב את כל הגורמים הרלוונטים לנושא. במקרה כזה חשוב לקבל ייעוץ אישי בנושאים פיננסיים פינסיוני ואף דבר הקשורים למס.


אל תוותרו על היכולת שלכם להרוויח טוב ולחיות בנוחות. השקיעו בעצמכם ובמשפחתכם עם ייעוץ מקצועי.

אודות איילת בר-לב

נכתב על ידי חברת שיווק בולט באינטרנט עבור יועץ - פורטל היועצים הישראלי. באתר תוכלו למצוא את כל המידע אודות יועצים מכל הסוגים הן לייעוץ אישי והן לייעוץ עסקי.

איילת בר-לב

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר