ביטוח נסיעות לחו"ל, ממי לרכוש? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ביטוח נסיעות לחו"ל, ממי לרכוש?

פורסם בתאריך 11/07/2011 ע"י רם מור בקטגוריה ביטוח | צפיות: 871 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ביטוח נסיעות לחו"ל

כיום ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ממספר גורמים, בין השאר חברות הביטוח, קופות החולים, סוכנויות נסיעות, חברות כרטיסי האשראי ועוד, ונשאלת השאלה האם קיים הבדל בין הגורמים ואצל מי עדיף לרכוש.

ראשית חשוב להבהיר כי מאחורי כל ביטוח נסיעות לחו"ל בסופו של יום עומדת חברת ביטוח זו או אחרת. לא משנה אם רכשתם ביטוח נסיעות לחו"ל מקופת חולים כללית או ישראכרט, מי שיתפעל את ביטוח הנסיעות בפועל יהא אך ורק חברת הביטוח. למעשה מדובר במשווקים בלבד ולכן מומלץ לפנות ישירות לחברות הביטוח וכך לחסוך את פערי התיווך.

עם זאת קופות החולים לעיתים מציעות לעמיתיהן ביטוח נסיעות לחו"ל במחירי מבצע כך שמומלץ לערוך סקר שוק מקדים בין הגורמים השונים בשוק הביטוח ולבחור בביטוח הנסיעות האטרקטיבי עבורכם. חשוב להבהיר כי במקרה של רכישת ביטוח נסיעות עלות הפרמיה מהווה תפקיד משני ועליכם להתמקד בפוליסת הביטוח עצמה ובמה שמוצע לכם במסגרתה מאשר תוספת של דולר או יותר בעלות הכללית. הרי מדובר בחיי אדם והדבר אינו מתבטא כמובן במחיר.

לכן ברוב המקרים מומלץ לוותר על ביטוח נסיעות מחברות האשראי הידועות בביטוחי החינם המוצעים מטעמן. ביטוח נסיעות זה הינו בסיסי ביותר ואינו כולל מגוון כיסויים, ביטוח זה מוגבל לשהייה מקסימאלית של 55 יום ברצפיות ומיועד לאנשים בריאים עד גיל 55 בלבד. אם אינכם עונים לתנאים אלו תידרשו להרחיב את ביטוח הנסיעות ולהתאימו למצבכם, והתאמה זו תהיה כרוכה כמובן בתוספת תשלום שבסופו של דבר תעלה לכם הרבה יותר מאשר רכישת ביטוח נסיעות רגיל המוצע מטעם חברות הביטוח או קופות החולים.

כמו כן ביטוח נסיעות לחו"ל חינמי מוגבל בהיקף הביטוח עצמו, לדוגמא רוב ביטוחי הנסיעות כוללים הגבלה רק בעבור הוצאות רפואיות מקסימאליות לעומת ביטוח נסיעות חינמי שכולל בנוסף גם הגבלה יומית ליום אשפוז כך שיכול להיווצר מצב שבו לא תחרגו מהעלות הכללית אלא מזאת היומית ותידרשו להוסיף את ההפרש מכספכם. בנוסף לעיתים גם היקף הביטוח המקסימאלי מוגבל ובמקום מיליון דולר לדוגמא מדובר בסביבות חצי מיליון דולר.

גם בזמן אמת תיווכחו לגלות כי ביטוח נסיעות חינמי עולה ביוקר היות ותידרשו לשלם כפליים דמי השתתפות עצמית במקום כ-50 דולר, 100 דולר, אז אולי חסכתם טיפה בהתחלה אך בסוף שילמתם ביוקר. לכן חשוב שלא להיכנס לסיטואציה זו בעיניים סגורות אלא פקוחות לרווחה, ולהבין את כל המטרייה לעומקה.

קופות החולים מציעות כאמור אף הן ביטוח נסיעות לחו"ל אך גם אצלן אין מדובר בביטוח אחיד אלא במספר מסלולים בהתאם למבוטח עצמו. במידה ואתם מתכננים חופשה שגרתית ומצב בריאותכם תקין תוכלו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל סטנדרט, אך במקרה ואתם סובלים ממחלה קיימת או מתכננים חופשה בשילוב ספורט אתגרי או ספורט חורף, עליכם להתאים את ביטוח הנסיעות ולרכוש הרחבות מסוימות כדוגמת ספורט אתגרי וחורף.

דעו לכם כי לאחר יציאתכם את הארץ, אין אפשרות עוד לשנות את תנאי פוליסת הביטוח ולהתאימה לפעילות זו או אחרת ולכן עדיף לבטח עצמכם מראש בהיקף נרחב ככל האפשר בכדי שתוכלו להעביר את החופשה ללא דאגות ומגבלות. אם תבדקו את העלות תגלו כי מדובר בקטנות לעומת הסיכון הרב שאתם לוקחים על עצמכם. כל שקל שווה.

אודות רם מור

רם מור

רם מור

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר