מה ניתן ליבא? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מה ניתן ליבא?

פורסם בתאריך 04/15/2009 ע"י אלן גוואי בקטגוריה רכב | צפיות: 1139 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: יבוא אישי

מה ניתן ליבא?

על מנת ליבא מכונית כלשהי,המייבא צריך להשיג אחד משלושת האישורים הבאים:יבוא רכב
1.אישור מתן שרות מהיבואן – כלומר היבואן מתחייב להביא חילקי חילוף ולהעניק שרות לרכב במקרה של תקלה.
2.אישור מתן שרות ממוסך מומחה – זה אישור ממוסך היודע לטפל בדגם.
3.אחריות בין לאומית מטעם היצרן – יצרנים אחדים נותנים אחריות בין לאומית למותג אותה חייבים לכבד.
עוד עקרון חשוב ליבוא רכב הוא נציגות רשמית של הייצרן בארץ.לא ניתן לייבא לארץ רכב שאין לו נציגות רשמית בארץ גם אם היצרן נותן אחריות בין לאומית.למשל לפרארי אין נציגות רשמית בישראל לכן לא ניתן לייבא פרארי לארץ.
לאור כל זאת אם נרד לעומק העניין נראה שבפועל קיימות רק שתי דרכים להשגת אישור יבוא.לרוב כשמדובר במוסך היודע לטפל בדגם מדובר במוסך של היבואן,וכאשר היבואן לא נותן אישור ברור שהמוסך שלא לא יתן אישור גם כן ולהעניק שרות לרכב.הדרך היחידה שלא דורשת את אישור היבואן היא יבוא תוך כדי ניצול האחריות הבין לאומית הניתנת ע"י חלק מהיצרנים.
אז מה בעצם האפשרויות? אנו יכולים ליבא לארץ אך ורק דגם שיש לו נציגות רשמית בארץ ורכב שקיבל אישור יבוא .רכבים ללא אישור וללא נציגות לא יכולים להיות מיובאים לארץ ישראל.

לגבי מסים ומחירים – ביבוא האישי גם עניין המיסוי הוא עניין מסובך התלוי בהסכמי סחר שונים.כעט נראה שתי רמות מיסוי שונות ביבוא האישי.יבוא מכוניות
1.מס של 105.5 אחוז – מס זה חל על מכוניות המיובאות ומיוצרות בארצות הבאות: ארה"ב, מקסיקו, קנדה, טורקיה, ספרד, לוקסנבורג, יוון, הולנד, גרמניה, דנמרק, בלגיה, אירלנד, איטליה, אסטוניה, לטויה, ליטא, מלטה, קפריסין, סלובניה, הונגריה, צכיה, פולין, שוודיה, פינלנד, אוסטריה, צרפת, פורטוגל, בלגיה, רומניה, איסלנד, ליכטנשטיין, נורבגיה, שוויץ. כלומר הארצות שיש לישראל הסכמי סחר בילטרליים איתן וארצות בהסכמי אפט"א.
2.מס של 120 אחוז – מס זה חל על רכבים המיובאים מארצות שלא ניכללות ברשימה הנ"ל.או שמיובאים ממדינה שיש עמה הסכמי סחר אך לא מיוצרים בה.
נציין שאם בחרתם דגם שמיוצר בקנדה אך מיובא מארה"ב, תאלצו לשלם מס של 120%, למרות שהסכם הסחר עם ישראל זהה לשתי הארצות.עם זאת האיחוד האירופאי נחשב לגוף אחד ולכן ניתן ליבא מכוניות במס נמוך אך ורק המיוצרות והמיובאות ממדינות הנכללות באיחוד האירופאי.

כאן לא ניגמר הסיפור. הנחה משמעותית על מכוניות היברידיות ביבוא האישי מתירה התקנה החדשה של רשות המסים. המס על יבוא רכב היברידי עומד על 60% בלבד ואם הרכב מיובא מאותה ארץ בה הוא מיוצר המס ירד ל 50%.
ההנחה במס תינתן גם לרכבים המוגדרים כ"משומשים".לכן ניתן ליראות סוכנויות יבוא אישי רבות המציאות מכוניות"כמעט חדשות" או עם מעט קילומטרים.לפעמים אפילו הקילומטרז משונה ברכבים חדשים לחלוטין בכוונה להתאים להגדרת רכב משומש.לעטים מדובר במכוניות משומשות באמת.
נסכם ונומאר שכאשר הרכב אותו אתם מיבאים גם מיוצר וגם מיובא מאותה המדינה והיא בעלת הסכם סחר עם ישראל(האיחוד האירופאי נחשב למדינה אחת) , המס שתשלמו יעמוד על סך 105.5%.
אם וכאשר הרכב שבחרתם ליבא לא יהיה מיוצר בארץ בעלת הסכם סחר עם ישראל או תרצו ליבא רכב מארץ שאין לה הסכם סחר עם ישראל תשלמו עבורו מס של 120%..

יבוא אישי

אודות אלן גוואי

יבוא אישי

אלן גוואי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר