הסודות מאחורי המדפים - האם "מדבקת רמזור" על המוצרים, זה מדע בדיוני ? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


הסודות מאחורי המדפים - האם "מדבקת רמזור" על המוצרים, זה מדע בדיוני ?

פורסם בתאריך 04/14/2011 ע"י יובל לובנשטיין בקטגוריה ניהול משק הבית | צפיות: 951 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: יובל לובנשטיין, הסודות מאחורי המדפים, תעשיית המזון, אריזות מזון

הסודות מאחורי המדפים – האם "מדבקת רמזור" על המוצרים זה מדע בדיוני ?

 


יובל לובנשטיין

מדבקת רמזור זה כינוי אותו אני מכנה לתווית אשר בדומה לצבעי הרמזור, תנחה אותנו, הצרכנים בכל הקשור לתאריך התוקף של המוצר.
אם צבעה יהיה ירוק אזי, מותר להשתמש, כתום, השימוש במוצר חייב להיעשות במיידי וצבע אדום משמעו – איסור שימוש.
האם זה נשמע לכם חשוב ? האם נשמע עתידני ?
תחום פיתוח האריזות ובמיוחד בתחום המזון, הוא אחד התחומים המרתקים ביותר בתעשייה זו ועומדים לרשותה מספר אתגרים נוספים כמו:

* דאגה לאיכות הסביבה בכל הקשור לעמידות המוצרים לאורך שנים. הצטברות
האריזות הישנות הופך להיות מטרד וסכנה לאיכות החיים שכן חלק לא מבוטל
מהאריזות אינו נאסף בנפרד ולכן המיון שלו הופך להיות למשימה בלתי אפשרית,
דבר המשפיע על אופן הטיפול בו.

* אתגר נוסף, אשר יכול לחולל מהפכה אמיתית בכל הקשור לתפעול רשתות מזון
ושאר הרשתות בעולם, הוא נושא "הברקוד האלקטרוני".
ברקוד זה אמור לכלול בתוכו גם את מחיר המוצר, באופן כזה שלא נידרש אנו
הצרכנים לעמוד בתור לקופה, לפרוק את המוצרים ולהניחם שוב בעגלה.
פיתוח של מוצר כזה קיים, אולם עלותו היקרה עדיין מהווה אתגר עצום.
אין ספק שזה רק שאלה של זמן, עד שכל נושא התשלום בקופה יהיה מוצג
ארכיאולוגי ולכן אין טעם להתעצבן ליד הקופה,
אלא יש לראות בה דווקא כפתרון אשר גם שעתו תגיע.
 

* בימים אלו אנו נמצאים בעיצומה של מהפכת הבריאות, אשר דורשת מהיצרנים
הקפדת יתר בכל הקשור לרכיבים התזונתיים, איכותם, טריותם ודרישה הולכת
וגוברת להקטנת השימוש בחומרים משמרים.
דווקא כעת יש לאריזה תפקיד חשוב, שכן עם הקטנת השימוש בחומרים
משמרים, אריזה נכונה ומתקדמת יכולה לסייע בהארכת התוקף של המוצר.

תחום אריזות המזון, הוא אכן תחום אדיר, אשר צומח בקצבים גבוהים ומחייב ידע טכני נרחב, הבנה במזון, בחומרים וגם בעיצוב.
האריזה שהייתה פעם רק אמצעי לשמור על המזון שלא יקבל מכה, הפכה להיות גם
לחלק בלתי נפרד מהמזון אשר בתוכו, גם בהיבט שמירה על האיכות, בהיבט היכולת להעביר מסר עיצובי, תדמיתי ובולטות של המוצר על המדף, דרך העברת מסר ברור ללקוח בדבר מרכיבי המוצר וערכיו התזונתיים, ברקוד ולעיתים גם מחיר.

 

יובל לובנשטיין, משמש יועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.

 

אודות יובל לובנשטיין

יובל לובנשטיין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר