דיווח על חשבון בנק בחו"ל | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


דיווח על חשבון בנק בחו"ל

פורסם בתאריך 12/28/2010 ע"י אבי נוב בקטגוריה מיסים | צפיות: 1289 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: חשבון בנק בחו"ל, מיסים, סודיות, גילוי מרצון

יש לכם חשבון בנק בחו"ל? רשות המיסים עשויה להיות בעקבותיכם. בהתאם להערכות, ישראלים מחזיקים כספים בחשבונות בנק בחו"ל בהיקף המוערך במאות מיליארדי שקלים. השאלה היא מה יקרה אם לא תצהירו על חשבון הבנק בחו"ל? מה יקרה אם לא תדווחו על הרווחים שנצברו בחשבון הבנק בחו"ל?

 

במקרים רבים, רשות המסים בישראל לא תוכל לדעת על הכספים שלכם המוחזקים בחשבון בנק בחו"ל, בעיקר במקלטי מס, ובמדינות השומרות באדיקות על סודיות בנקאית. ישראלי המחליט לא לדווח על הכנסותיו בחשבון בנק בחו"ל סבור כי לא ניתן יהיה לחשוף אותו, אך המציאות שונה לחלוטין.

חשיפת חשבון בנק בחו"ל
רשות המסים מעוניינת להשיג מידע על כל מי שיש לו חשבון בנק בחו"ל. ברשות חשבו על מספר דרכים להגיע לבעלי חשבון בנק בחו"ל. כך לדוגמא, רשות המיסים מעוניינת לחתום על הסכמים עם מקלטי מס להעברת מידע. מדובר במקלטי מס ידועים כמו איי הבתולה הבריטיים, ברמודה, בהאמס ועוד.

מנגנוני החלפת מידע בין מדינות בנושאי מס מעוגנים בדרך כלל באמנות למניעת כפל מס, והם מאפשרים החלפת מידע אודות נישומים בין היתר כדי למנוע השתמטות ממס או הימנעות ממס. רשות המסים אינה מעוניינת בחתימה על אמנות מס עם אותם מקלטי מס, אלא רק בהסכמים להעברת מידע, כך שיתאפשר גילוי, בין היתר, אודות בעלי חשבון בנק בחו"ל

גילוי מרצון
אם יש לכם חשבון בנק בחו"ל שלא דיווחתם עליו כבר מספר שנים, רשות המסים מאפשרת לפנות אליה בהליך המכונה "גילוי מרצון". המטרה היא לעודד נישומים, עוסקים, יחידים, בעלי תפקידים בתאגידים לרבות מייצגים שעברו עבירות על חוקי המסים לתקן את דיווחיהם ולדווח נתוני אמת. מדובר בהליך גילוי וולנטרי של כספים שלא דווחו כדין לרשויות המס, לרבות בחשבון בנק בחו"ל. בתמורה לגילוי המידע, הנישום זוכה ליחס סלחני מרשות המסים, ובמיוחד הוא ייהנה מאי-העמדה לדין פלילי.

מה עושים?
נכון להיום, רשות המסים בישראל מוגבלת במידע שהיא יכולה להשיג ביחס לכספים המוחזקים בחשבון בנק בחו"ל. המצב הזה עשוי להשתנות בקרוב, לאור ההצטרפות של ישראל לארגון ה-OECD, ומומלץ לכל מי שיש חשבון בנק בחו"ל להיערך לכך.

במטרה למנוע את החשיפה לדין הפלילי, וכן על מנת להקטין את התשלום לאוצר המדינה, יש לפנות לרשות המסים באמצעות עורך דין מומחה במיסים, ולהצהיר על חשבון הנק בחו"ל וכן לדווח על הרווחים שנצברו בחשבון הבנק בחו"ל. בדרך זאת, ניתן לנטרל את החשש מפני העמדה לדין, ובמקרים מסוימים ניתן גם להגיע להסדרים מיטיבים ביחס לחבות המס במישור האזרחי, כולל הפחתת ריבית, הצמדה וקנסות.

להרחבה בנושא גילוי מרצון, ראו: גילוי מרצון ביחס לחשבון בנק זר

אודות אבי נוב

אבי נוב

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר