ויזה לארה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ויזה לארה

פורסם בתאריך 11/21/2010 ע"י אורן שץ בקטגוריה אזרחויות זרות | צפיות: 1796 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ויזה לארהב, הוצאת ויזה לארהב

ארצות הברית ידועה כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. החיים בארצות הברית מאפשרים לישראלים שאפתנים ליהנות מאיכות חיים, שלוות נפש וכמובן גם מהכנסות שכאן בישראל ניתן רק לחלום עליהן. מדי שנה נוהגים אלפי ישראלים לבקש ויזה לארה"ב בתקווה להגשים בה את החלום האמריקאי: לעשות כסף ואולי גם לרכוש השכלה גבוהה.

איזו ויזה לארה"ב נחוצה לכם?

אופי הוויזה שתקבלו לארצות הברית תלויה במטרת השהות שלכם במדינה. כתיירים תזדקקו לויזת תיירות, שהיא כמובן הסוג הנפוץ ביותר של ויזות לארצות הברית. ויזת תיירות אוסרת על עבודה בארה"ב כך שאם בכוונתכם לעבוד עליכם להוציא ויזת עבודה לארצות הברית או לחילופין לקחת על עצמכם את הסיכון שבעבירה על החוק, על כל השלכותיה.

אם אתם מתכננים לימודים בארצות הברית תצטרכו להשיג ויזת לימודים מתאימה. מה שחשוב לזכור הוא שכאשר אתם מוציאים ויזה לארה"ב עליכם לברר במדויק מהם תנאיה של הוויזה, מה היא מתירה עליכם לעשות ועל מה היא אוסרת. חשוב לשמור בדייקנות על תנאיה של הוויזה כדי למנוע אי נעימויות מול רשות ההגירה האמריקאית.

סוגי ויזות לארצות הברית

מגוון ויזות לארה"ב מחכה לכם ולכן חשוב לברר עם מוסד הלימודים, המעסיק או הארגון שבמסגרתו אתם נוסעים, מהי הוויזה שעליכם להוציא. הויזות מתחלקות לכמה סוגים:

ויזות לדיפלומטים ובני משפחותיהם

ויזות מבקרים לצרכי טיול או קבלת טיפול רפואי

ויזות לצורך לימודים בארצות הברית

ויזות עבודה בארה"ב לעובדים מקצועיים או לצרכי הכשרה

ויזות עבור אמנים, מדענים, משקיעים, סוחרים ועוד

הוצאת ויזה לארה"ב

תהליך הוצאת ויזה לארה"ב נתפס כמסובך להרבה ישראלים, אך למעשה זה לא כך. לא משנה איזו ויזה אתם מתכוננים לבקש, התהליך יכלול מילוי טפסים מקוונים באתר הקונסוליה האמריקאית, ולאחר מכן ראיון בשגרירות האמריקאית. הוויזה הנחשקת תינתן לכם כל עוד המראיין לא יחשוד שיש לכם כוונות להישאר בארה"ב.

שלב ראשון- מילוי טופס באינטרנט

אתר הקונסוליה של ארצות הברית דורש הרשמה לפני מילוי טופס הבקשה לוויזה. עלות ההרשמה הינה 22$, אותם ניתן לשלם באתר בכרטיס אשראי או לחילופין לרכוש קוד בבנק הדואר. לאחר התשלום, פַנו כ-20 דקות על מנת למלא את טופס הבקשה והצטיידו בדרכון לצורך מילוי הטופס. אל תשתהו במילוי הבקשה מאחר ויש הגבלה על זמן מילוי הטופס.

שלב שני- ראיון אישי

לאחר שסיימתם עם טופס הבקשה עליכם לקבוע באתר האינטרנט של הקונסוליה ראיון לצורך קבלת ויזה לארה"ב. אם עליכם לנסוע בדחיפות לצורך קבלת טיפול רפואי תוכלו לבקש ראיון חירום. בכל מקרה אחר, ייתכן ותאלצו להמתין כמה שבועות עד לתור פנוי. לפני הגעה לראיון עליכם לשלם בבנק הדואר אגרת בקשה בסך 131$ עבור הויזה.

לראיון עליכם להביא תמונות פספורט בגודל 5X5, דרכון בתוקף, קבלה על תשלום האגרה וכל מסמך שיכול לסייע לכם להוכיח שבכוונתכם לשוב ארצה לאחר השהות בארה"ב: אישור לימודים, מכתב ממעסיקים וכל מסמך אחר שיכול לסייע. חשוב לבוא בהופעה מסודרת ולהתנהג בסבלנות. אל תשכחו להירגע - אין סיבה להילחץ.

יש לך ויזה לארה"ב? אל תעשה דברים שלא כדאי לך לעשות

רבים מתפתים להצעות עבודה בחו"ל שמבטיחות כסף רב, ונוסעים לארה"ב בידיעה שהם הולכים לעבוד בניגוד לתנאי הוויזה. חשוב לדעת שאם תתפסו מפרים את הוויזה שלכם, תגורשו ולא תוכלו להשיג ויזה לארה"ב בעתיד, כך שרצוי לשקול החלטה זו בכובד ראש.

אודות אורן שץ

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר