גרפולוגיה משפטית ואיתור זיופים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


גרפולוגיה משפטית ואיתור זיופים

פורסם בתאריך 10/05/2010 ע"י ann ba בקטגוריה גרפולוגיה | צפיות: 1296 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: גרפולוגיה משפטית, גרפולוגיה, זיוף חתימות

הרבה פעמים, במיוחד תוך כדי הליכים משפטיים או חקירה מסוג כלשהו, קיימים מסמכים הכתובים בכתב יד ויש צורך לדעת בוודאות על ידי מי הם נכתבו. הצורך הזה תקף במיוחד עבור חתימות על מסמכים חשובים. במסמכים כגון חוזים, הסכמים או המחאות קיימת תמיד חתימה לאישור המסמך הנותנת לו תוקף. מסמכים אלה מהווים לעיתים קרובות סיבה לוויכוחים, טענות ותביעות ולכן, ברוב המקרים, חשוב מאוד לדעת מי הוא החתום עליהם. לצורך זיהוי החתימות פונים לרוב למומחים לכתב היד, או גרפולוגיה משפטית.


גרפולוגיה משפטית היא תחום בגרפולוגיה המתייחס בין היתר לזיהוי כתב היד, לרבות זיהוי חתימות. גרפולוגיה משפטית אמנם משתייכת לתחום הגרפולוגיה, אך אין בה היבטים מיסטיים, המתקשרים בדרך כלל למילה גרפולוגיה. גרפולוגיה משפטית עוסקת אמנם בניתוח כתב היד, אך היא איננה מתיימרת להסיק מסקנות על אישיותו של הכותב מכתב ידו כמו גרפולוגיה רגילה. גרפולוגיה משפטית לומדת את האופן שבו אדם נוהג לכתוב כדי לזהות אותו בעתיד. אחת ההתמחויות החשובות ביותר בגרפולוגיה משפטית היא זיהוי חתימות וזיופי חתימות.


חתימה היא חלק מכתב היד שלנו והיא כוללת בתוכה את המאפיינים שלו, לכן כללי הגרפולוגיה חלים עליה גם כן. כמה שלא נתאמץ, לא נקבל אף פעם שתי חתימות זהות זו לזו במאה אחוז. גם אם שתי החתימות בוצעו על ידי אותו האדם, תמיד ניתן יהיה לאתר שינויים קלים בין חתימה אחת לשנייה. אך שינויים אלה לא יהיו עדות לזיוף החתימה. לכן עבודתם של המומחים לגרפולוגיה משפטית אינה מסתכמת במציאת ההבדלים בין החתימות. מיומנותו של המומחה לגרפולוגיה משפטית היא להבדיל בין השינויים השונים בחתימות ולאתר את השינויים המשמעותיים שאינם אופייניים לכותב ושיעידו על הזיוף.


גרפולוגיה משפטית הוא תחום מורכב מאוד ודורש מומחיות רבה ותשומת לב לפרטים קטנים. מומחים בתחום גרפולוגיה משפטית מסייעים בחקירות ומבצעים חוות דעת לבתי משפט. אך למרות שמדובר בתחום רציני והמומחיות חשובה בו, ישנם אנשים המכריזים על עצמם מומחים לגרפולוגיה משפטית מבלי שתהיה להם ההכשרה המתאימה או הכישורים המתאימים. לכן כשניגשים לבחירת מומחה לגרפולוגיה משפטית חשוב לבדוק את הכשרתו המקצועית ולוודא שהוא מחזיק בתעודות הדרושות.

אודות ann ba

ann ba

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר