בעיות זיכרון ודרכים לשיפור הזיכרון | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בעיות זיכרון ודרכים לשיפור הזיכרון

פורסם בתאריך 08/23/2010 ע"י אסף אביב בקטגוריה תזונה | צפיות: 1122 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: בעיות זיכרון, בריאות, קשב וריכוז, אבחון קוגניטיבי, שיפור זיכרון

בעיות זיכרון

בעיות זיכרון הן רוב תלונותיהם של אנשים בגילאים הבוגרים (שבין 40 ל – 55) והמבוגרים יותר (שבין 55 – 85). כיום יש חשיבות רבה בהכרת השינויים שנגרמים ליכולת הזיכרון בתהליכי הזקנה בקרב מטפלים באוכלוסיות מבוגרות יותר. ניתןו להבחין בבעיות זיכרון ע"י שיכחה של פרטים קטנים כמו שמותיהם של אנשים קרובים, או שיכחת חפצים כמו משקפיים, מפתחות, טלפון נייד וכ'ו.

הזיכרון מתחלק לזיכרון לטווח קצר , בינוני , ולטווח הארוך. כל שלושת הסוגים נפגעים במהלך השנים ומחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות בהחלט היוו הוכחה לכך שרכיבים תזונתיים מסוימים מהווים השפעה רבה על יכולתנו המוחית. הוכח כי מחסור ולא הקטן ביותר של חומרים אלו עלול להשפיע באופן זה או אחר על יכולות שכליות כמו: חשיבה, זיכרון, חשיבה אנליטית,ריכוז ועוד. 
מלבד בעיות זיכרון חוסר בחומרים אלו גם גורם לעייפות מנטלית והרגשה של חוסר ריכוז .

המדע של היום מעודד הוספת צמחים רפואיים וויטמינים לתזונה היומית שלנו כדי להגביר את יכותנו השכליות. מחקרים רבים שנערכו על בעיות זיכרון הראו קשר ישיר בין תוספי תזונה שונים לשיפור המשמעותי בהישגיהם של התלמידים מבחינת זיכרון והצלחה במבחנים.


שיפור זיכרון

היום ישנם שיטות רבות מלבד תזונה למארות שיפור זיכרון. כמה פעולות פשוטות ויומיומיות בעיקר עבור הקשישים שביננו , לשיפור הזיכרון וההיזכרות:

-הסתכלו בכרטיסי ברכה וגלויות שקיבלתם בעבר. קריאתם של מכתבים וברכות מעוררת את הזכרונות ובכך מאמנת את המוח לשלוף את המידע החיוני לאותה עת.

-ספרו לילדים ולנכדים סיפורים שישמחו לשמוע מהעבר. זכרונות לגבי איך הכירו אמא ואבא , מתי ואיך נולד הנכד הראשון . כמובן שסיפורים מהעבר יתרמו לשיפור הזכרון.

-שחקו ביחד במשחקי זיכרון פשוטים ! . כמה פעמים בשבוע יכולים להוות לשפר באופן ניכר בעיות זיכרון .


אבחון קוגניטיבי

אבחון קוגניטיבי הוא אבחון מוקדם של בעיות זיכרון והפרעות בשאר היכולות הקוגניטיביות.
באבחון קוגניטיבי ישנו דגש על הצדדים החזקים והחלשים בתפקוד הקוגניטיבי של המאובחן. בדר"כ המאובחן יקבל מספר מבחנים קצרים שאותם יפתור בזמן מוגבל וללא עזרה חיצונית. במחנים אלה מאבחנים את קשייו הקוגניטיביים.

אבחון קוגניטיבי ניתן לעשות במכונים שונים ברחבי הארץ המתמחים במבחני זיכרון. שיפור זיכרון דורש עבודה. אבל יגרום לכם לחיות חיים מאושרים יותר ואורח חיים תקין. זה שווה את זה !


 

אודות אסף אביב

אסף אביב

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר