בדק בית וחשיבות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בדק בית וחשיבות

פורסם בתאריך 12/29/2008 ע"י בדק בית הומלי בקטגוריה בית | צפיות: 1403 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: בדק בית, בית, בניה, ליקויי בניה, בית חדש, קבלן בניה,

בדק בית - זהו שלב עיקרי ולא יקר יחסית לעלות רכישת בית מקבלן בניה. בדק בית מבוצע על ידי מומחים שהינם מהנדסי בניה ולהם הכלים הידע ובעיקר הניסיון בענף הנדלן והבניה בודקים את המבנה לצורך איתור ליקויי בניה את איכות הבנייה, משווים למפרט הטכני ולתקנות הבניה ולבסוף מגישים את הדוח אשר מחולק לפי איזורים בנויים ובכל אחד מהם מציינים מה התקלה או המפגע, מה נידרש לבצע בכדי לתקן, את ערך עלות התיקון של כל ליקויי.

בדק בית של בית חדש

לרוב אולם לא תמיד בית הנרכש מחברות בניה או קבלן בניה הוא אשר מועד להמצא בהם חריגות בנייה כאלו ואחרות, אי עמידה בתקנים ותקלות שאת רובם צריך ואפשר לתקן והאמת היה גם אפשר להמנע מהם כבר בשלבי בניית המבנה כגון הקפדה על חיבור נכון וכייאות של צנרת מים מתחת לריצוף שכתוצאנ מזילזול או חוסר מקצועיות של העובדים. בדק בית חדש גם אם הייזם הוא מאוד איכותי וידוע צריך לבצע כבר בשנה הראשונה. בעלי בתים מגלים רטיבות ניכרת שהולכת וגוברת ברבות הימים עד כדי לחות ומים שניכרים גם בקירות ולא רק ברצפה - שאחרי תקופה של כמה שנים בודדות עוד תרקיב ותעלה גם ירוקת לא יאה והיו דברים מעולם. בדק בית חדש חשיבותו ראשונה במעלה גם מהבחינה הכלכלית ולא רק איכות החיים. מחירו של בית חדש הינו מאות אלפי שח ויותר ונזק במזיד או שלא, כשל טכני או ליקויי בניה שלא אותר כבר מההתחלה וכמובן שלא תוקן - עוד עלול לעלות לרוכשי הדירה בממון לא מועט כאשר הוא יתגלה רק בעתיד והכסף  הרב שיידרש בכדי לתקנו עוד יגבו מחיר יקר ולא זול . דייר אשר בדק את האיכות של המוצר שרכש - אם אפשר לכנות זאת כך - ולא התקלות ליקויי בניה חמורים ובהמשך חברת הבניה תיקנה אותם ימצא עצמו מרוצה וישיג שקט נפשי וגם כלכלי כל עוד הוא גר בו. מתוך נקודת מוצא שבחרתם לבצע את הבדיקה על ידי חברה מומחה כזו או אחרת, מומלץ מייד  לערב עורך דין בעל ניסיון בתביעות שכאלו וניהול תביעה עקב סרוב לתיקון או חוסר התייחסות - ולהתנהלות מול חברת הבניה. בחירה לייצוג עצמי וניהול המשפט על ידי הרוכשים - כמוה כוויתור על התביעה שתרד קרוב לוודאי לטימיון, היות שרק עורך דין מומחה ידע כיצד לנהל משפט על פי חוק שהוא בקיא בו הרבה יותר ממך רוכש בית המגורים למשפחתך.

בדק בית - שנת בדק

ישנה טעות נפוצה שמקורה בחוסר הבנה או ידע של בעלי הדירה למושג שנת בדק בית.
רבים נוטים לחשוב כי אם עברה שנה מהכניסה לדירה, כל ליקויי חמור שלא התגלה לפני תום המועד, וגם ליקויי בנייה אחרים שלא התגלו בעת ביצוע בדק בית - אין לדיירים את הבסיס החוקי לפנות אל הקבלן.
לא נכון ! להלן פירוט תקופת הבדק בהתאם לרכיבי הבניה השונים, כאשר תקופת האחריות הנה תוספת של שלוש שנים בנוסף למפורט להלן:
(1) צנרת כולל מערכת הסקה ומרזבים - שנתיים;
(2) חדירת רטיבות בגג, בקירות ובמקלט - שלוש שנים;
(3) מכונות, מנועים ודודים - שלוש שנים;
(4) קילוף חיפויים בחדרי מדרגות - שלוש שנים;
(5) שקיעת מרצפות בקומת קרקע - שלוש שנים;
(6) שקיעת מרצפות בחניות, במדרכות, בשבילים בשטח הבניין – שלוש שנים;
(7) סדקים עוברים בקירות ובתקרות - חמש שנים;
(8) קילופים ניכרים בחיפויים חיצוניים - שבע שנים;
(9) כל אי-התאמה אחרת, שאינה אי-התאמה יסודית - שנה אחת.

כל הזכויות שמורות : בדק בית הומלי   http://www.homli.co.il

 

 

אודות בדק בית הומלי

בדק בית הומלי http://www.homli.co.il

בדק בית הומלי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר