מתמסרים לחוויה - פסיכודרמה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מתמסרים לחוויה - פסיכודרמה

פורסם בתאריך 04/04/2010 ע"י LoadSeo קידום אתרים בקטגוריה בריאות הנפש | צפיות: 1095 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: פסיכודרמה, טיפול קבוצתי, חוויה, קבוצות פסיכודרמה

פסיכודרמה – מתמסרים לחוויה


הטיפול באמצעות פסיכודרמה הוא טיפול ההולך וצובר תאוצה בעשור וחצי האחרונים כדרך יעילה להתמודד עם בעיות וחסמים שונים בחייו של אדם.
פסיכודרמה היא שיטת טיפול חוויתית שהומצאה על ידי יעקב לוי מורנו, פסיכיאטר יהודי אוסטרי-אמריקאי שחשב שנכון יותר להתמודד עם בעיות פסיכולוגיות באמצעות טיפול בהבעה ויצירה.
הטיפול בשיטת פסיכודרמה משתמש בכלים מעולם הדרמה והמשחק על מנת לסייע למטופל להבין בצורה עמוקה יותר את עולמו הפנימי ואת מערכות היחסים השונות המרכיבות את חייו. באמצעות פסיכודרמה מקבל המטופל כלים בעזרתם ניתן לשנות מצבים שונים בחייו, להימנע תגובות לא רצויות ולפעול בדרכים חדשות שיכולות לשפר את חייו.
ישנן דרכים שונות לטיפול באמצעותפסיכודרמה, בהן נדון בהמשך מאמר זה.

 

פסיכודרמה – טיפול אישי

טיפול בשיטת פסיכודרמה יכול להתבצע באופן אישי של מטפל מול מטופל, או בתוך קבוצה. בשני המקרים מטרתה של פסיכודרמה היא לעודד את היצירתיות והספונטאניות הטמונות בכל אחד מאיתנו ובכך להביא למצב של שחרור ופתיחות המאפשרים למידה עמוקה ואמיתית. כל אלו נעשים באמצעים אמנותיים שונים כמו תנועה, כתיבה, מוזיקה ועוד.
בטיפול בשיטת פסיכודרמה המתבצע באופן אישי נהוג להשתמש במספר טכניקות בולטות על מנת להגיע להוריד מחסומים ועכבות ולהגיע לתוצאות המיוחלות. בין טכניקות אלו של פסיכודרמה נמצא את טכניקת הכסא הריק, טכניקת חילוף תפקידים וטכניקת עבודת החלום. בכל אחת מטכניקות אלו של פסיכודרמה המטרה היא להציף רגשות חבויים של המטופל ולהביא אותו לשחרור מלא של חסמים שמונעים ממנו להביע את עצמו ביום-יום.

 

פסיכודרמה – טיפול קבוצתי

פסיכודרמה במתכונת קבוצתית טומנת בחובה טכניקות שונות מאלו של הטיפול האישי. בטיפול הקבוצתי נפגשת הקבוצה אחת לתקופה מסוימת למפגש של כמה שעות שמתחיל בחימום ציור, סבב דיבור, תנועה שמחבר כל מטופל לעולמו הפנימי. לאחר מכן בוחרת הקבוצה את המטופל בו מתרכזים באותה הפגישה וסיפורו האישי נפרש מול כולם. החלק של פסיכודרמה נכנס כאן באמצעות משחקי תפקידים בהשתתפות כל חברי הקבוצה שמשחקים דמויות בחייו של המטופל. בעזרת מנחה פסיכודרמה מוצגות מספר סיטואציות מחייו של המטופל, כאשר בחלק הוא משתתף בעצמו ובחלק אחר חבר אחר בקבוצה משחק את דמותו והוא מתבונן בסיטואציה מהצד. בסיום יושבת שוב הקבוצה יחדיו וכל חבר בה חולק את החוויה שלו מהמפגש. פסיכודרמה קבוצתית מיועדת בעיקר לאנשים המעוניינים לעבוד על יחסים בינאישיים בחייהם.

 

פסיכודרמה – מבט אמיתי על החיים

פסיכודרמה היא דרך מרתקת ויעילה לעבוד על מגוון נושאים שמרכיבים את חיינו האישיים. לחלק מהבעיות מתאים יותר טיפול פסיכודרמה אישי ולחלק מהם טיפול פסיכודרמה קבוצתי, אבל בכל מקרה המטרה היא אותה מטרה – להגיע לשחרור מלא שמאפשר מבט מלמעלה על החיים שלנו. באמצעות פסיכודרמה ניתן לעבד ולבדוק קשרים חברתיים ומשפחתיים, מערכות יחסים זוגיות, דימוי ובטחון עצמי, קשיים שמציבים בפנינו החיים, ציפיות ביחס לעתיד ובעיות לא פתורות מהעבר. באמצעות פסיכודרמה יכול כל אחד להתבונן בצורה כנה ונטולת מחסומים על מגוון התפקידים האישיים והמקצועיים שהוא ממלא בחייו. ויותר מהכול – פסיכודרמה היא דרך לבצע שינויים הכרחיים בחיינו.
 

אודות LoadSeo קידום אתרים

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

LoadSeo קידום אתרים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר