מהו ביטוח צד שלישי וכיצד כדאי לבחור את הביטוח המתאים? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מהו ביטוח צד שלישי וכיצד כדאי לבחור את הביטוח המתאים?

פורסם בתאריך 12/21/2011 ע"י neri bennun בקטגוריה ביטוח | צפיות: 1471 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ביטוח צד שלישי, ביטוח צד ג', ביטוח רכב צד ג

 ישנם נהגים אשר אינם מביאים בחשבון את מכלול הסיכונים אליהם הם חשופים כאשר הם משתמשים בכלי רכב. מלבד הסיכונים הפיזיים, כגון הסיכון הבריאותי כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים, ישנם גם סיכונים "כלכליים", אשר נהגים חשופים אליהם כתוצאה משימוש ברכב מנועי. כאשר המדובר בסיכונים לרכוש שלכם, אתם יכולים להרשות לעצמכם לסכן את הרכוש שלכם, אולם אם תגרמו נזק לאנשים אחרים – הרי שתצטרכו לשלם בעבור הנזק שגרמתם. זהו בדיוק סוג הנזק אשר בגינו ביטוח צד שלישי לרכב נועד להגן.


חשיבותו של ביטוח צד שלישי לנהג


חשוב להבין, כי ביטוח צד שלישי מבטח אותנו מפני נזקים שאנחנו עלולים לגרום לאחרים. המדובר כמובן רק בנזקי רכוש אשר אנחנו גורמים לאנשים אחרים (ביטוח החובה מכסה בעבור נזקי גוף – ללא קשר לאשמה בתאונה).
כיוון שכלי רכב הוא בעל פוטנציאל גרימת נזק גבוה במיוחד בשל מאפייניו, הרי שאנחנו חשופים לכך שניתבע בגין נזקים שאנחנו עלולים לגרום. נזקים אלה יכולים להיות גבוהים למדיי, וכדי להבטיח שלא נהייה חשופים לסיכון שאיננו יכולים לעמוד בו, הרי שהכלי העיקרי שעומד לרשותנו הוא ביטוח צד שלישי לרכב שלנו.
ביטוח צד שלישי נקרא כך כיוון שהוא נוגע לשיפוי של צדדים שלישיים, שאינם המבוטח או חברת הביטוח. הפיצוי שניתן על ידי חברת הביטוח הוא רק עבור הנזקים שנגרמים לאותם צדדים שלישיים. אם במה שנוגע לרכוש שלנו אנחנו חפשיים להחליט שאנחנו לא רוצים לבטח את עצמנו, הרי שאיננו יכולים להחליט כך בעבור אחרים, וסביר יותר להניח כי אנחנו נהייה אחראים בגין נזקים אשר אנחנו נגרום לאחרים. ברור כי במקרה כזה אנחנו נרצה שיעמדו לרשותנו ביטוח צד שלישי.


בחירת ביטוח צד שלישי מתאים
לרוב, ביטוח צד שלישי נבדל מביטוחי צד שלישי אחרים בכמה פרמטרים בסיסיים. הראשון שבהם הוא עניין תקרת הכיסוי. חשוב לזכור, כי תקרת הכיסוי בביטוח צד שלישי נקבעת על ידי חברות הביטוח על פי האינטרסים שלהן, כלומר: חברת ביטוח תרצה לבטח ביטוח צד שלישי במחיר אשר משקף את הסיכון ואת ההוצאה הצפויה לחברת הביטוח במשך שנת הביטוח בגין נזקים כאלה, על ידי הגבלת תקרת הביטוח היא יכולה לחסוך לעצמה בהוצאה וכך להציע ביטוח צד שלישי לרכב במחיר זול יותר מאשר הרגיל.
חשוב להתייעץ באשר לגובה תקרת הפיצוי, כדי להבטיח כי אתם בוחרים פוליסת ביטוח בעלת כיסוי מספיק עבור רוב הנזקים הצפויים לכם – סטטיסטית.


מלבד זאת, פוליסת ביטוח צד ג' יכולה להיבדל מאחרות באמצעות תשלום השתתפות עצמית. ההשתפות העצמית היא סכום כסף, אשר נועד להבטיח כי נהג לא ינהג בחוסר זהירות. המדובר בסכום כסף שאיננו נמוך ואיננו גבוה, אשר נועד להבטיח כי לנהג לא יהיה כדאי לנהוג באופן שאיננו זהיר מספיק, מתוך ידיעה כי ביטוח צד שלישי יכסה עבור נזקים שיגרום. על ידי העלאת גובה ההשתתפות העצמית יכולות חברות הביטוח להציע למבוטחים פוליסת ביטוח צד שלישי בתעריף זול יותר. אולם, ביטוח צד שלישי כזה עלול להתגלות כיקר יותר. הסכומים בהם מוזילה חברת הביטוח את הפרמייה אינם מקריים והם נגזרים מהסכומים הנפוצים בהם חברות הביטוח מפצות נהגים בפועל – כדי לחסוך להן בהוצאות על פיצויים.

אודות neri bennun

neri bennun

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר