שלום, אורח
קטגוריות
בעיות. במאמר הזה × דבר על בעיות. מה הן בעצם בעיות? מה יוצר בעיות? מי יוצר את הבעיות? האם באמת קיימות בעיות? כיצד מעלימים את כל הבעיות במכה אחת? ומהו הפתרון האמיתי לכל הבעיות?
מי שיתבו× ן סביבו יראה כי רוב ככל ב× י האדם מתעסקים רוב ככל הזמן בבעיות. או בלפתור בעיות קיימות, או בליצור בעיות חדשות. גם כאשר האדם שמח כאשר הוא פותר בעיה כלשהי עדיין השמחה שלו × ובעת מבעיה ש× פתרה.
ז"א האדם אי× ו שמח מבפ× ים משורש השמחה, אלא שמח בגלל אירוע ספציפי שבו הוא הצליח לפתור בעיה כלשהי בצורה זמ× ית.
ולמה רק זמ× ית? כי הרי אף אחד לא באמת פותר את כל הבעיות. גם כאשר אדם פותר את *כל* הבעיות, עדיין הוא פותר רק את כל הבעיות שיש לו *כרגע*. אבל בעיות היו בעבר וימשיכו להיות גם בעתיד. ככ שבכל מקרה כולם מתעסקים כל הזמן בבעיות.
× תבו× ן מעט בע× יין ו× × סה להבין מהו המכ× ה המשותף שיוצר את ההגדרה של הבעיות? × יקח לדוגמא כדור ט× יס חדש מהאריזה. האם הוא כדור ט× יס טוב / חדש / מושלם? תשובה: כן. עכשיו × יקח את כדור הט× יס ו× זרוק אותו לתוכ בוץ. או לחלופין × יקח סכין ו× חתוכ את כדור הט× יס החדש לחתיכות. חבל להרוס את הכדור החדש, × כון? אבל למי זה חבל, לכדור עצמו או ל× ו? האם לכדור הט× יס יש בעיה? תשובה: לא. לכדור הט× יס אין בעיה. תעשה לו מה שאתה רוצה, אין לו בעיה.
× × יח לדוגמא שבן אדם לוקח פטיש כדי להכ× יס מסמר לתוכ הקיר ותוכ כדי שהוא מכה בפטיש הוא בטעות × ותן לעצמו מכה באצבע עם הפטיש ואז גם הפטיש וגם המסמר × ופלים מהיד שלו. האם למסמר או לפטיש יש בעיה? האם לקיר עצמו ש× שבר יש בעיה? תשובה: לא. האם לאדם עצמו שקיבל את המכה ביד יש בעיה? תשובה: כן.
דוגמא × וספת. הר געש מתפרץ והלבה הרותחת מכסה עיר שלמה ואת כל מה שהיה בדרכ. האם להר הגעש יש בעיה? האם לעצים ש× שרפו יש בעיה? האם לכלי הרכב שכוסו בלבה יש בעיה? תשובה: לא. למי כן יש בעיה? תשובה: לאדם עצמו.
ו× חדד יותר. כאשר האדם מקבל מכה בפטיש על האצבע. האם לאצבע עצמה יש בעיה? תשובה: לא. למי בעצם יש בעיה? תשובה: לתודעה של האדם. × × יח אפילו שאדם איבד איבר מגופו במלחמה. האם ליד עצמה של האדם שאי× × ה, האם יש לה בעיה כלשהי על ככ שהיא הת× תקה מהגוף של האדם? תשובה: לא. × × יח שלוקחים בן אדם וזורקים אותו לאש. האם לגוף עצמו של האדם יש בעיה כלשהי עם זה שהוא × שרף? תשובה: לא. הבעיה היחידה שקיימת היא לתודעה של האדם בלבד.
מהו בכלל פירוש המילה בעיה? השורש של המילה בעיה × ובע מהמילה הארמית "בעיא", שפירוש רצון / משאלה / בקשה. ומשום ככ באמת לאף אחד אין שום בעיה בעולם חוץ מאשר ל× פש של האדם ששם כמובן קיים הרצון שלו. הבעיה קיימת אכ ורק אצל הרצון של האדם שרוצה משהו שאי× ו קיים כרגע.
מבחי× ת הגוף עצמו לא קרה שום דבר מככ שהוא חטף מכה. כל מה שיש סביב האדם, בתים, מכו× יות, א× שים וגם הגוף של האדם עצמו, מבחי× ת מדעית כל הדברים האלו הם גלים של א× רגיה בלבד שהתודעה של האדם תופסת אותם כמציאות הממשית שהאדם רואה סביבו.
מבחי× ת המציאות האמיתית זה בכלל לא מש× ה אם כדור הט× יס שלם או חתוכ, אלו בסכ הכל מצבים שו× ים של א× רגיה. רכיבי האטום השו× ים של כדור הט× יס בהתחלה היו במצב אחד ואח"כ במצב אחר. א× רגיה אחת הופכת לא× רגיה אחרת. הדבר היחיד שהשת× ה הוא אכ ורק הצורה שבה הא× רגיה הזאת באה לידי ביטוי (ראה כאן בהרחבה).
הבעיות והסבל והצרות וכל הרע שבעולם, קיימים אכ ורק בתודעה של האדם בלבד. ל× פש האדם יש רצו× ות, רצו× ות שמשת× ים כל הזמן. וכאשר הרצון של האדם אי× ו מותאם למציאות שקורת סביבו, הרי שיש לו בעיה. ואם יש לו הרבה בעיות, או שהבעיה שלו מאוד גדולה, דהיי× ו שמידת חוסר ההתאמה שבין המציאות שסביבו לבין הרצון שלו גדולים מאוד, אז הוא מתחיל לסבול.
הסבל עצמו קיים אכ ורק בתוכ ה× פש של האדם. מבחי× ת המציאות האמיתית אין שום רע בעולם כלל, אין שום סבל בעולם כלל, אין שום צרות, אין שום בעיות. כל מה שקורה בעולם החל מלידתו של תי× וק ועד מותו של אדם במלחמה, אלו בסכ הכל מצבים שו× ים של א× רגיה שמשת× ה ומחליפה צורות כל הזמן. מבחי× ת כל המציאות כולה אין בכלל שום בעיה בכלל.
כאשר אתה יושב על כיסא, כאשר אתה עומד וכאשר אתה הולכ, כאשר אתה × ולד וגם כאשר אתה מת, אלו בסכ הכל מצבים שו× ים שבהם באה לידי ביטוי (כלפי התודעה שלכ) הא× רגיה שעומדת בבסיס החומר שממ× ו כל העולם כולו עשוי.
אז מה בעצם הב× ו? הב× ו בעצם שכל הסבל / צרות / בעיות וכולי, אלו בסכ הכל מצבים שהאדם תופס / חווה / מפרש בצורה של בעיה.
ז"א מבחי× ת המציאות עצמה אין שום בעיה, כי זה הרי לא באמת מש× ה באיזו צורה × מצאים האטומים וכולי, אבל רק בגלל שהרצון של האדם אי× ו מותאם למציאות הזאת ממילא יש לו בעיה. כי באמת במציאות האמיתית, אין שום בעיות. במציאות האמיתית יש רק מצבים שו× ים. הבעיה קיימת רק בראש של הבן אדם בלבד.
וכאשר האדם מתבו× ן ב× ושא הזה ומבין שבעצם בעולם האמיתי אין שום בעיות, ושכל הבעיות × מצאות אכ ורק בתוכ הראש שלו בלבד, ממילא מכאן הדרכ לפתרון כל הבעיות שבעולם היא ממש קצרה. כי ממילא × יתן להבין שהבעיה האמיתית היחידה שאותה צריכ לפתור היא הבעיה ה× פשית, דהיי× ו הצורה שבה האדם תופס ומתייחס למציאות. הבעיות לא מתרחשות סביבכ, הבעיות מתרחשות בתוככ. כל הבעיות כולל כל הבעיות שבעולם, אלו דברים שמתרחשים בתוכ ה× פש שלכ. מבחי× ת המציאות שסביבכ הכל בסדר.
אל תשלה את עצמכ שאתה פותר את בעיות העולם שמחוצה לכ, אתה פותר אכ ורק את בעיות העולם שבתוככ (כי באמת כל העולם כולו × מצא בתוככ. ראה כאן). הדבר היחיד שיוצר את כל הבעיות הוא הרצו× ות שלכ ש× אבקים במציאות במקום לזרום איתה בהרמו× יה.
הדבר הראשון שעליכ לעשות כדי לצאת מכל הבעיות שלכ באשר הן, הוא להבין שמעכשיו אין יותר בעיות, יש אכ ורק מצבים שו× ים שאיתם אתה מתמודד בלבד. שים לב אין בעיות יש מצבים שו× ים שאיתם התודעה שלכ מתמודדת. במציאות האמיתית אין בעיות, יש רק מצבים שו× ים. מבחי× ת המציאות אם הכדור חתוכ או שלם אלו רק מצבים שאיתם התודעה והרצו× ות שלכ מתמודדים.
אז שלב ראשון מהיום במקום לומר יש בעיה, אמור: יש מצב / סיטואציה שאיתו א× י מתמודד. זכור, אין בעיות, יש רק מצבים שאיתם אתה מתמודד. עכשיו אחרי שהב× ת בשכל שלכ (גם אם הרגש עדיין לא מקשיב לשכל) שבאמת אין שום בעיה בכלל, × כון שכבר אתה מרגיש תחושת של הקלה? כל הבעיות ש× דמה לכ שקורות, הן בכלל לא בעיות, הן בסכ הכל מצבים שאיתם ה× פש שלכ מתמודדת. חשוב בהגיון, בהי× תן מצב × תון, האם זה הגיו× י לכעוס עליו? האם זה הגיו× י לסבול בגלל כל מי× י בעיות דמיו× יות?
כאשר אתה × תקל בבעיה או כאשר היא × תקלת בכ, שלב ראשון תבין שזו אי× ה בעיה אלא רק מצב × תון. עכשיו עליכ ל× תח לרגע אחד את המצב כפי שהוא באמת.
אתה כאדם חווה מציאות כלשהי, המציאות מזמ× ת לכ מצב כלשהו שבו הרצון שלכ והמציאות אי× ם מתאימים. המטרה שלכ היא להגיע למצב שבו הרצון שלכ והמציאות יתאימו. ויש לככ שתי אפשרויות. אפשרות אחת להתאים את המציאות לרצון שלכ, אפשרות ש× יה להתאים את הרצון שלכ למציאות. לכ יש אלטר× טיבות × תו× ות, שהן × ובעות מהאמצעים החיצו× יים שלרשותכ + הכוחות ה× פשיים (רצו× ות / מצב רוח) שבכ וכולי.
מצבכ ה× תון כרגע כולל גם את הכוחות ה× פשיים שלכ / הידע שלכ / הסבל× ות שלכ וכולי. עכשיו יש שתי אפשרויות בלבד, יש אפשרות אחת שבה אתה בעצם מסוגל לשפר את המציאות שתתאים לרצון שלכ. אפשרות ש× יה היא שאין לכ כרגע במסגרת האפשרויות והאלטר× טיבות שלכ כרגע (ברגע הזה ממש) את האפשרות לשפר את המציאות כדי שתתאים לרצון שלכ.
כאשר לדוגמא הגוף שלכ מרגיש רעב, המציאות מספקת לכ את האלטר× טיבה לאכול משהו ולא להיות רעב, דהיי× ו המציאות עצמה מאפשרת לכ להתאים את המציאות שלכ לרצון שלכ.
יחד עם זאת יכול להיות מצב שכרגע אתה לא יכול לאכול מסיבה כלשהי, ואז בעצם האפשרות של להתאים את המציאות שלכ לרצון שלכ יורדת. אז מה × שאר ל× ו בעצם? × שארה ל× ו האפשרות להתאים את הרצון שלכ למציאות. האם קיימת אפשרות × וספת? תשובה: לא. אם תתאמץ האם תמצא אפשרות × וספת? תשובה: לא.
תמיד יש רק שתי אפשרויות בלבד (ביחס לרגע הזה בלבד), או שיש לכ *כרגע* את היכולת להתאים את המציאות לרצון שלכ כרגע, דהיי× ו לעשות כרגע פעולה שתתאים את המציאות לרצון שלכ כרגע ברגע הזה או שלא. ולכן, אם המציאות מספקת לכ כרגע את האפשרות להתאים את המציאות שלכ לרצון שלכ, הרי ש*באפשרותכ* לעשות זאת.
אכ אם *אין* לכ את האפשרות ברגע הזה ממש להתאים את המציאות שלכ לרצון שלכ, הרי שעליכ לבטל את רצו× כ ולהתאים אותו למציאות. ולמה?
כדי שלא תסבול. אם אתה רוצה לסבול זה בסדר גמור, אבל אתה לא חייב, בדיוק כמו שאתה לא חייב להכ× יס את היד לאש, ככ אתה לא חייב לרצות משהו שאין באפשרותכ להשיג אותו כרגע.
× קודה × וספת: עליכ לזכור שהמטרה היחידה תמיד, היא להתאים את הרצון שלכ למציאות. השורש של כל הרצו× ות של כל ב× י האדם בעולם בכל זמן ובכל מקום, הוא אכ ורק להתאים את הרצון ואת המציאות שלהם (=אושר). וממילא זה אומר, שגם אם יש לכ אפשרות לש× ות משהו במציאות שלכ כדי שהיא תתאים לרצון שלכ, עדיין עליכ לזכור כי זו *אי× ה* התכלית.
התכלית היא להתאים את הרצון ואת המציאות, וממילא אם יש לכ את האפשרות להתאים את רצו× כ למציאות, הרי שזאת אפשרות לא פחות טובה מאשר להתאים את המציאות לרצו× כ. ולמה?
כי התכלית היא להתאים את הרצון ואת המציאות. ולכן אתה לא חייב להתאמץ כדי לש× ות את המציאות, באפשרותכ פשוט להתאים את עצמכ למציאות עצמה, כי זו הרי התכלית.
× קודה × וספת: שים לב שגם כאשר אתה מבצע פעולות כדי להתאים את המציאות לרצון שלכ, שים לב שעד הרגע שבו המציאות והרצון שלכ מותאמים, שים לב שעד אותו הרגע אתה צריכ להתאים את הרצון שלכ למציאות. לדוגמא: × × יח שאתה רעב ואתה × יגש לאכול. ברגע שהתחלת לאכול הרעב הלכ. אבל עד הרגע שבו התחלת לאכול, עד אותו הרגע, אתה בעצם במציאות שבה אתה צריכ להתאים את הרצון שלכ למציאות, דהיי× ו לדוגמא לא להיות עצב× י בגלל שאתה רעב.
ז"א, גם כאשר אתה עושה פעולה כדי לשפר את המציאות שלכ ולהתאים אותה לרצון שלכ, גם אז עליכ לזכור, כי כל זמן שעדיין המציאות והרצון שלכ אי× ם מתאימים, הרי שעד אז עליכ להיות מרוצה מהמציאות כפי שהיא. כי באותם הרגעים שבהם אתה תוכ כדי התאמה של המציאות לרצון שלכ, הרי שבאותם הרגעים אתה בעצם × מצא במצב שבו אתה לא יכול לש× ות את המציאות שלכ ביחס לאותם הרגעים.
גם כאשר אתה "כן" יכול להתאים את המציאות לרצון שלכ, עד הרגע שבו המציאות והרצון שלכ מתאימים, הרי שאתה במצב שבו הדבר היחיד שאתה יכול וממילא צריכ לעשות הוא להתאים את הרצון שלכ למציאות עצמה. כי עד שהמציאות תותאם לרצו× כ, תתאים את עצמכ למציאות.
שאלה: אם א× י בעצם אתאים את הרצון של למציאות, אז למה בעצם שא× י אמשיכ ל× סות להתאים את המציאות לרצון שלי?
התשובה על ככ היא כי אכן האדם צריכ להתאים את המציאות לרצון שלו בש× י דברים בלבד. 1 - בשי× וי הרצו× ות הפ× ימיים (=עבודה פ× ימית × פשית, שבה *אין לאדם להסתפק* במה שיש לו). 2 - ביצירת המציאות החיצו× ית שתאפשר לו לבצע את השי× וי הפ× ימי (=אכילה וכיו"ב, כדי שיתאפשר לכ להתקיים ולבצע שי× וי פ× ימי כאן בעולם הזה). (ראה עוד במאמר אם א× י אקבל את עצמי למה בעצם שא× י אשתפר? וגם כאן).
לסיכום: במציאות האמיתית הכל טוב ואין שום רע בכלל. וכמו שאמר רבי × חמן "אÖµין ש×וÖ¼ם רÖ·ע בÖ¼Ö¸עוÖ¹לÖ¸ם כÖ¼Ö°לÖ¸ל, רÖ·ק כÖ¼Ö»לÖ¼וÖ¹ טוÖ¹ב וÖ°כÖ»לÖ¼וÖ¹ אÖ¶חÖ¸ד", דהיי× ו שמבחי× ת המציאות האמיתית הכל טוב והכל אחד. במציאות האמיתית אין בעיות, יש רק מצבים שו× ים שבהם המציאות קיימת. הבעיות קיימות רק בתוכ הראש של האדם בלבד, וממילא הפתרון טמון אכ ורק בשי× וי הצורה שבה האדם תופס את המציאות.
כאשר אתה × תקל בדבר ש× ראה לכ בטעות כבעיה, עליכ לזכור כי זו אי× ה בעיה זהו רק מצב. הבעיה × מצאת בתוככ לא מחוצה לכ. צורת ההסתכלות שלכ היא הבעיה, המציאות מבחי× תה היא מושלמת. ולכן עליכ לזכור תמיד את התכלית, דהיי× ו להתאים את הרצון שלכ למציאות ועליכ לפעול בהגיון וביחס לאלטר× טיבות שיש לכ כרגע. ובכל מקרה להיות אכ ורק שמח בכל מצב, כי זאת האלטר× טיבה הטובה והחכמה ביותר. בהצלחה.
ציטוטים: רבי × חמן מברסלב
במציאות האמיתית, אין שום רע רק הכל טוב
"לÖ¶עÖ¸תÖ´יד ש×Ö¶יÖ¼Ö´תÖ°גÖ¼Ö·לÖ¼Ö¶ה הÖ·דÖ¼Ö·עÖ·ת, יÖµדÖ°עוÖ¼ ש×Ö¶אÖµין ש×וÖ¼ם רÖ·ע בÖ¼Ö¸עוÖ¹לÖ¸ם כÖ¼Ö°לÖ¸ל, רÖ·ק כÖ¼Ö»לÖ¼וÖ¹ טוÖ¹ב וÖ°כÖ»לÖ¼וÖ¹ אÖ¶חÖ¸ד"
"וÖ¼בÖ¶אÖ±מÖ¶ת אÖµין ש×וÖ¼ם רÖ·ע בÖ¼Ö¸עוÖ¹לÖ¸ם, רÖ·ק כÖ¼Ö»לÖ¼וÖ¹ טוÖ¹ב. אÖ·כÖ° עÖ´קÖ¼Ö·ר הÖ·צÖ¼Ö·עÖ·ר ש×Ö¶יÖ¼Öµש× לÖ¸אÖ¸דÖ¸ם מÖµהÖ·יÖ¼Ö´סÖ¼וÖ¼רÖ´ין ש×Ö¶עוÖ¹בÖ°רÖ´ים עÖ¸לÖ¸יו, חÖ·ס וÖ°ש×Ö¸לוÖ¹ם הוÖ¼א רÖ·ק מÖµחÖ²מÖ·ת ש×Ö¶לÖ¼וÖ¹קÖ°חÖ´ין מÖµהÖ¸אÖ¸דÖ¸ם הÖ·דÖ¼Ö·עÖ·ת [השכל], עÖ·ד ש×Ö¶אÖµין יÖ¸כוÖ¹ל לÖ°הÖ´סÖ°תÖ¼Ö·כÖ¼Öµל עÖ·ל הÖ·תÖ¼Ö·כÖ°לÖ´ית, ש×Ö¶הוÖ¼א כÖ¼Ö»לÖ¼וÖ¹ טוÖ¹ב, וÖ°אÖ¸ז מÖ·רÖ°גÖ¼Ö´יש× צÖ·עÖ·ר וÖ¼כÖ°אÖµב הÖ·יÖ¼Ö´סÖ¼וÖ¼רÖ´ין כÖ¼Ö´י כÖ¼Ö°ש×Ö¶יÖ¼Öµש× לוÖ¹ דÖ¼Ö·עÖ·ת, וÖ¼מÖ´סÖ°תÖ¼Ö·כÖ¼Öµל עÖ·ל הÖ·תÖ¼Ö·כÖ°לÖ´ית, אÖµי× וÖ¹ מÖ·רÖ°גÖ¼Ö´יש× כÖ¼Ö°לÖ¸ל הÖ·צÖ¼Ö·עÖ·ר ש×Ö¶ל הÖ·יÖ¼Ö´סÖ¼וÖ¼רÖ´ין"
כל הייסורים שיש לאדם אי× ם אלא מחמת חסרון הדעת!
"דÖ¼Ö·ע ש×Ö¶כÖ¼Ö¸ל מÖ´י× Öµי צÖ·עÖ·ר וÖ°כÖ¸ל הÖ·יÖ¼Ö´סÖ¼וÖ¼רÖ´ים אÖµי× Ö¸ם רÖ·ק מÖµחÖ¶סÖ°רוÖ¹ן הÖ·דÖ¼Ö·עÖ·ת, כÖ¼Ö´י מÖ´י ש×Ö¶יÖ¼Öµש× לוÖ¹ דÖ¼Ö·עÖ·ת... אÖµין לוÖ¹ ש×וÖ¼ם יÖ´סÖ¼וÖ¼רÖ´ין, וÖ°אÖµי× וÖ¹ מÖ·רÖ°גÖ¼Ö´יש× ש×וÖ¼ם צÖ·עÖ·ר... וÖ°אÖ·ף עÖ·ל פÖ¼Ö´י ש×Ö¶יÖ¼Öµש× יÖ´סÖ¼וÖ¼רÖ´ין ש×Ö¶בÖ¼Ö°הÖ¶כÖ°רÖµחÖ· מÖ·רÖ°גÖ¼Ö´יש×Ö´ים אוÖ¹תÖ¸ם, כÖ¼Ö°גוÖ¹ן הÖ·יÖ¼Ö´סÖ¼וÖ¼רÖ´ים ש×Ö¶בÖ¼Ö¸אÖ´ים מÖµחÖ²מÖ·ת הÖ·הÖ·רÖ°כÖ¼Ö¸בÖ¸ה [ייסורים פיזיים בגוף], כÖ¼Ö°מוÖ¹ יÖ´סÖ¼וÖ¼רÖ´ים ש×Ö¶יÖ¼Öµש× מÖ´יצÖ´יאÖ·ת הÖ·× Ö¼Ö°ש×Ö¸מÖ¸ה מÖ´ן הÖ·גÖ¼וÖ¼ף, וÖ°הÖµם יÖ´סÖ¼וÖ¼רÖµי הÖ·חוÖ¹לÖ¶ה ש×Ö¶בÖ¼Ö¸אÖ´ים מÖµחÖ²מÖ·ת ש×Ö¶מÖ¼Ö·תÖ°חÖ¶לÖ¶ת הÖ·× Ö¼Ö°ש×Ö¸מÖ¸ה לÖ°הÖ´תÖ°פÖ¼Ö·שÖ¼×Öµט מÖ´ן הÖ·גÖ¼וÖ¼ף, וÖ¼מÖµחÖ²מÖ·ת ש×Ö¶× Ö¼Ö´קÖ°ש×Ö°רÖ¸ה הÖ·× Ö¼Ö°ש×Ö¸מÖ¸ה בÖ¼Ö°הÖ·גÖ¼וÖ¼ף בÖ¼Ö°קÖ¶ש×Ö¶ר אÖ·מÖ¼Ö´יץ וÖ°חÖ¸זÖ¸ק, עÖ·ל כÖ¼Öµן בÖ¼Ö°הÖ¶כÖ°רÖµחÖ· מÖ·רÖ°גÖ¼Ö´יש× הÖ·יÖ¼Ö´סÖ¼וÖ¼רÖ´ים בÖ¼Ö°עÖµת הÖ·פÖ¼ÖµרוÖ¼ד, אÖ·ף עÖ·ל פÖ¼Ö´י כÖµן הÖ·יÖ¼Ö´סÖ¼וÖ¼רÖ´ים קÖ·לÖ¼Ö´ים מÖ°אד וÖ°× וÖ¹חÖ´ים לÖ°הÖ´תÖ°קÖ·בÖ¼Öµל... וÖ¼מÖ´כÖ¼Ö¸ל ש×Ö¶כÖ¼Öµן ש×Ö°אÖ¸ר מÖ´י× Öµי צÖ·עÖ·ר וÖ°יÖ´סÖ¼וÖ¼רÖ´ין ש×Ö¶אÖµין מÖ·רÖ°גÖ¼Ö´יש×Ö´ין כÖ¼Ö°לÖ¸ל כÖ¼Ö°ש×Ö¶יÖ¼Öµש× לוÖ¹ דÖ¼Ö·עÖ·ת כÖ¼Ö·× Ö¼Ö·"ל, וÖ°עÖ´קÖ¼Ö·ר הÖ·צÖ¼Ö·עÖ·ר מÖµהÖ·יÖ¼Ö´סÖ¼וÖ¼רÖ´ין, הוÖ¼א מÖµחÖ²מÖ·ת ש×Ö¶× Ö¼וÖ¹טÖ°לÖ´ין מÖ´מÖ¼Ö¶× Ö¼וÖ¼ הÖ·דÖ¼Ö·עÖ·ת כÖ¼Ö°דÖµי ש×Ö¶יÖ¼Ö·רÖ°גÖ¼Ö´יש× הÖ·יÖ¼Ö´סÖ¼וÖ¼רÖ´ין"
המאמר מאת ידע - הדרכ שלכ להצליח | להצליח בכח המחשבה
הכ× ס לאתר וקרא עוד מאמרים על היגיון, ידע, אושר, רגשות ועוד ...
אודות Eip Good
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנ ס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנ ה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נ ושאי החיים בכלל, ועל האושר שלכ בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנ כ חינ וכ ילדים לשכנ ע מכירות שכנ וע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחנ יות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נ חמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנ סו ותהנ ו ...
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה