נ יהול משאבי אנ וש – נ יהול נ כון של העובדים במשרד | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


נ יהול משאבי אנ וש – נ יהול נ כון של העובדים במשרד

פורסם בתאריך 09/11/2008 ע"י מערכת פאוורפון בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 1945 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: נ יהול משאבי אנ וש, משאבי אנ וש, כח אדם, כחאדם, חברת כח אדם, כוח אדם, נ יהול עובדים, עובדים, חיפוש עבודה, עבודה

× יהול משאבי א× וש הוא חלק מתהליכ × יהול של העובדים במקום עבודתם .
כשמדברים על תחום משאבי הא× וש מתכוו× ים לתהליכ הטיפול בתחום המשאב הא× ושי כדי שיהיה מוכן למלא את יעדי הארגון.
תהליכ × יהול משאבי א× וש מתחיל בהכ× ת חוקים וקביעת מדי× יות משאבי הא× וש בארגון, דרכ שלבי הגיוס והטיפול בו במשכ שהותו בעבודה, ועד הטיפול בעובד עם עזיבתו את הארגון מסיבות שו× ות.

התפתחות הטכ× ולוגיה של היום לא גרמה לשי× וי העובדה שתהליכ × יהול משאבי א× וש הוא המפתח להצלחת הארגון. מחלקות × יהול משאבי א× וש הולכות ומתפתחות בארגו× ים השו× ים ומכתיבות את סדר היום בגופים אלה.

× יהול משאבי א× וש הוא מרכיב חשוב ומרכזי ל× יהול מוצלח בת× אי תחרות מקומית וגלובאלית, הן בארגו× ים עסקיים והן בארגו× ים ציבוריים, ה× אבקים על לקוחות ותקציבים . הכ× ת כוח אדם מ× וסה ומקצועי , הצבה ותגמול לעובדים בעזרת × יהול משאבי א× וש × כון והדרכים לשימור ופיתוח הון א× ושי בממדים השכליים, הרגשיים והחברתיים שלו , הם כיום האתגרים הכי מלהיבים ומסובכים בעידן של תחום × יהול משאבי א× וש, שי× ויים ארגו× יים , כלכליים , חברתיים וטכ× ולוגיים כה מהירים


כדי להפיק תועלת מתחום × יהול משאבי א× וש יש ל× הל את העובדים בצורה טובה החל מרגע גיוסם, דרכ הכשרתם ושיבוצם וכלה בהעסקתם בארגון ובתיגמולם הראוי. על ידי יישום התיאוריות בתחום × יהול משאבי א× וש שואפים ל× סח מהי ההתייחסות המתאימה ביותר לכוח האדם בארגון, על מ× ת שהארגון יוכל להפיק מעובדיו את התועלת המירבית ולקדם את האי× טרסים שלו בצורה הטובה ביותר. התיאוריות העוסקות בתחום × יהול משאבי א× וש מ× יחות עובדי הארגון הם משאב ככל משאבי הארגון, ועל כן המדובר בתיאוריה פו× קציו× לית השואפת לרתום את תכו× ות האדם לתועלת המופקת ממ× ו תוכ × יטרול א× ושיותו של האדם והתייחסות אליו כאל כלי שיש להפיק ממ× ו המירב בת× אים ה× תו× ים. בבסיס התיאוריה של מחלקת × יהול משאבי א× וש × יצב המב× ה של הכלכלה המודר× ית, לפיו קיימים יחסי עבודה בדמות יחסי שכירות בין הארגון לעובדיו באופן הבא- העובדים מוותרים על חלק מסויים וקבוע מזמ× ם הפ× וי על מ× ת להתקיים, ומבצעים מטלות אשר × קבעות להם על-ידי הארגון, ששכר את זמ× ם זה כדי להפיק תמורות ותועלות מסוימות

גישת ההישגים בתחום × יהול משאבי א× וש
גישה זו מקשרת בין יעדי החברה ה× גזרים מהאסטרטגיה והחזון,
לבין גורמי ההצלחה ה× יהוליים, באמצעות מדדי ביצוע. המדדים מוצגים בפרספקטיבות שו× ות ומוגדרים לכל דרג בארגון,ע"י מחלקת משאבי א× וש עד לרמת העובד. התהליכ מבוצע, תוכ שיתוף המ× הלים והעובדים בקביעת המדדים וקבלת היזון חוזר לרמות הה× הלה השו× ות. הגישה עוסקת ביישום מערכת מדידה "מאוז× ת", הכוללת מדדי ביצוע ה× גזרים מהערכים המרכזיים של הארגון )כגון הלקוחות, העובדים, בעלי המ× יות, חדש× ות, השיפור המתמיד/התהליכים(. גישה × יהולית זו מכוו× ת את הה× הלה לפעול לזיהוי גורמי ההצלחה הקריטיים, וזאת במטרה לכוון את מאמצי הארגון להשגת היעדים שיביאו להצלחתו.
מתוכ אותה גישה, יפעל מ× הל של כל גוף באותו בארגון להגדיר לעצמו את המדדים
הקריטיים ה× גזרים מתפקידו, ול× הל את תפקוד הגוף עליו הוא אחראי להשגת היעדים
שהגדיר. שימוש במערכת מדדים שכזאת תאפשר למ× הל לתקשר את החלטותיו עם
הכפיפים, עם הממו× ה, עם גורמים מקבילים בהיררכיה ועם חברים בצוותי עבודה משותפים.
במסגרת זו יובלט המיתאם ש× וצר בין המב× ה הארגו× י של החברה למב× ה ההיררכי של
המדדים שהוגדרו באותו ארגון. בעזרת סרגל הישגים מאוזן × יתן לאחד באופן לוגי בין סוגי
המדדים השו× ים, ולקשור את כל המדדים ברמות ההיררכיה השו× ות לאסטרטגיה של כלל
הארגון.


טיפים × יהול משאבי א× וש

לעולם אל תיקח ביקורת באופן אישי
מחלקת × יהול משאבי א× וש יכולה להוות תיסכול לכל עובדי החברה. כאשר מישהו תוקף אותכ בגסות – קח × שימה עמוקה, ספור עד עשר, ותתחיל לשאול. במהרה תגיע לשורש הבעיה, ותקבל מידע חיו× י על המתרחש בחברה דרכ מחלקת × יהול משאבי א× וש. במקרים ה× דירים שהבעיה כן × עוצה בכ – תקן אותה במהירות, והודה למתלו× ן על שעזר לכ להשתפר.

מחלקת × יהול משאבי א× וש - להכיר את עסק שלכ
בעזרת מחלקת × יהול משאבי א× וש תוכל להגיע להכרות אי× טימית של המ× ג× ו× ים בביז× ס שלכ. הבן את הסל× ג המקצועי והשפה הייחודית לביז× ס. היה מעודכן – מה עכשוי ומה × חשב מיושן, הכר את האסטרטגיה ואת דרכי היישום המועדפות.

× יהול משבי א× וש - הקשבה פעילה ושיקוף
התקשורת מועדת לטעויות. כדי למזער אותן – וודא תמיד שהב× ת × כון. הכי חשוב זה להיות מתואמים אחד עם הש× י.

 

אודות מערכת פאוורפון

מערכת פאוורפון

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר