מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


פרופיל: עוזי פלג


 מאמרים שנכתבו על ידי עוזי פלג
  • תובנות עסקיות ביום שאחרי הקורונה

    פורסם בתאריך 04/05/2020 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של ..קרא את המאמר השלם ..

  • מי אחראי כאשר העסק מקרטע מפסיד ולבסוף נסגר?.

    פורסם בתאריך 07/18/2016 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    בכל עסק מקרטע וכושל מתקיים תמהיל כישלונות במינונים שונים האחראים למצבו של העסק. כפי שנכתב לא מעט פעמים, הכישלון לא יתום, יש לו גורם אחראי ברור ומובהק. במאמר נחדד נקודה זו. ..קרא את המאמר השלם ..

  • ניהול מונחה לוח בקרה Management Guided Dashboard (M.G.D)

    פורסם בתאריך 08/18/2013 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    ניהול מונחה לוח בקרה הינה גישה ניהולית המאפשרת לפקח ולבקר את ביצועי העסק ברמה שוטפת, בהתאם לקצב השינוי בפרמטרים שהוגדרו כמיצגים, את הפעילות העסקית המרכזית בעסק. בדומה לנהג ברכב המתייחס ומגיב בהתאם לנתוני לוח הבקרה (שעונים). ..קרא את המאמר השלם ..

  • מבנה ארגוני הוא לא רק משבצות וקוביות

    פורסם בתאריך 04/03/2012 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    המבנה הארגוני - אמור לספק לארגון מכל סוג שהו, את הבסיס והיכולת הניהולית, להשיג את המטרות אשר לשמם הוא קיים. בארגון עסקי תהליכים ארגוניים נועדו לתמוך באופן יעיל בתהליכים עסקיים, ולאפשר להם להתבצע באופן המיטבי. ..קרא את המאמר השלם ..

  • פתוח עסקי על קצה המזלג

    פורסם בתאריך 02/10/2012 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    פתוח עסקי איננו סיסמת קסם שאמורה להביא את העסק ממקום מסוים למקום הרבה יותר טוב. בעלי עסקים מרבים להשתמש במושג ולא תמיד בהקשר הנכון ובתזמון הנכון בחיי העסק. נדרש לבדוק את מידת המתאם בין מה רוצה הבעלים או המנכ"ל, לבין מה העסק צריך באמת בשלב זה של חיו. בכל מקרה יש לבדוק את יכולת העסק לעמוד ברצונות הבעלים או/ו בצרכים האמיתיים הנדרשים.ניסיון לבצע פתוח עסקי ללא בדיקה מתאימה יוביל לכישלון ולנזק ..קרא את המאמר השלם ..

  • התייעלות אסטרטגית טקטית ותפעולית בעסק

    פורסם בתאריך 02/10/2012 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    התייעלות עסקית הינה תהליך המאפשר הקטנת עלויות תוך שימור התועלות או לחילופין הגדלת התועלות ללא שינוי בעלויות, התייעלות עסקית משמעותית הינה הקטנת עלויות מצד אחד, והגדלת תועלות בו בזמן ללא פגיעה בתפקוד העסק או בשיעור הרווח. פרי ההתייעלות יכול להישאר בתוך העסק, המשמעות במקרה זה היא שיפור הרווחיות, פרי התייעלות יכול להגיע גם ללקוחות ואז המשמעות היא הוזלת המחיר של המוצר או השרות. בהתייעלות עסקית משמעותית ניתן לשלב בין גידול שעור הרווח ובין קיטון המחיר לצרכן. ..קרא את המאמר השלם ..

  • מה היא שרשרת הערך ?, מהו ערך ?, היכן וכיצד נוצר הערך ?

    פורסם בתאריך 02/10/2012 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    רשרת הערך הכוללת היא שרשרת הערך המצרפי אשר מחברת את שרשרת הערך של הספק עם שרשרת הערך של הקונה. ככל שהמוצר מורכב יותר, סביר ששרשרת הערך המצרפי שלו ארוכה יותר ומורכבת יותר, וכוללת מספר רב של גורמים המקיימים ביניהם יחסי ספקים ולקוחות. מנקודת ראות של הספק מדובר במוצר, ומנקודת ראות של צרכן הביניים מדובר בתשומה, וכך עד שמגיעים לצרכן הסופי שאצלו מסתכמת השרשרת לערכה הסופי. ..קרא את המאמר השלם ..

  • תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק

    פורסם בתאריך 09/24/2011 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    תזרים המזומנים של העסק הוא צינור החמצן העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק. ..קרא את המאמר השלם ..

  • המשקל של יחידת המטען בבחירת סוג הציוד הנדרש למחסן

    פורסם בתאריך 09/21/2011 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    יחידת המטען היא הגורם הראשון והבסיסי אליו צריך להתייחס, בעת התאמת שיטת האחסנה וציוד העמסה והשינוע. חלק גדול מהעלויות,הנזקים והבטיחות סובב סביב יחידת המטען (האחסון) ..קרא את המאמר השלם ..

  • כלכלה פרקטית , וקלקלה שלטונית וציבורית

    פורסם בתאריך 08/17/2011 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    כלכלה לאומית חזקה איננה מטרה, היא תוצאה שהופכת לאמצעי, חברה חזקה מכל הבחינות היא המטרה. כלכלה מזינה ומוזנת מהחברה שיצרה אותה. הכלכלה היא תחום גמיש שכולם יכולים להיות בו צודקים, ובו בזמן גם לטעות. הסיכוי שיהיה טוב הוא כמו הסיכוי שיהיה רע, הכול תלוי במה עושים ועד כמה, ומה לא עושים ועד כמה, ובתזמון של כל עשייה ואי עשייה. ..קרא את המאמר השלם ..

  • מלכודת

    פורסם בתאריך 08/09/2011 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    איכות טובה של מוצר או שרות, נתפסת כגורם התורם ערך למוצר או השרות, וכפועל יוצא מכך למוניטין החברה לתדמית ולמיצובה בתודעת הצרכן. איכות טובה באה לידי ביטוי ברוב המקרים גם במחיר. כל זמן שהצרכן מוכן לשלם עבור האיכות המסופקת, את המחיר שהספק דורש אין בעיה לשום צד. הבעיה היא כאשר המוצר או השרות, מספקים ..קרא את המאמר השלם ..

  • תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי

    פורסם בתאריך 08/03/2011 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. ..קרא את המאמר השלם ..

  • בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה

    פורסם בתאריך 05/17/2011 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    אחת ההתלבטויות בהקמת מערכות מדפים במחסן היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם ..קרא את המאמר השלם ..

  • מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות

    פורסם בתאריך 04/07/2011 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    התייעלות, חיסכון, וקיצוצים, שלושת המונחים שצוינו נתפסים בעיני רבים כזהים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?. ..קרא את המאמר השלם ..

  • ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי

    פורסם בתאריך 04/05/2011 תחת קטגוריה עסקים וכלכלה

    מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות. ..קרא את המאמר השלם ..


RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר