אומניפוד omnipod - משאבת אינסולין מנצחת | Publisher

אומניפוד omnipod - משאבת אינסולין מנצחת

פורסם בתאריך 12/28/2020 ע"י עופר שלו בקטגוריה בריאות וכושר

הדפס מאמר

סוכרת נעורים, או סוכרת מסוג 1, הינה מחלה אוטואימונית התוקפת בעיקר צעירים, אבל לא רק. במקרה זה מערכת החיסון של הגוף תוקפת את תאי הבטא בלבלב האחראים על ייצור האינסולין. הורמון האינסולין אשר מיוצד כאמור בלבלב,הוא האחראי על הכנסת מולקולות הגלוקוז (סוכר) מזרם הדם אל תוך התאים על מנת שהם יוכלו לעשות בו שימוש לייצור אנרגיה, וכאן ישנו כשל במנגנון. בהיעדר אינסולין רמות הסוכר בדם מטפסות, והתאים נשארים רעבים, מה שמתבטא במאפיינים הכה ברורים של מחלת הסוכרת.

מה בין משאבת אינסולין לאיזון הסוכרת?

חלק בלתי נפרד מחייו של סוכרתי הוא שמירה על איזון ברמות הסוכר. איזון לאורך זמן מבטיח המנעות מהסיבוכים השונים שיכולים להיווצר בעקבות המחלה. על מנת לעשות זאת עליו לנתר באופן קבוע את רמות הסוכר בדם באמצעות מכשיר המכונה גלוקומטר (מד סוכר), ולהזריק אינסולין בהתאם מבחוץ. כמבן שגם שמירה על תזונה נכונה דלה בפחמימות וסוכרים ככל שניתן, וביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע, הם פרמטרים חשובים בשמירה על איזון לאורך זמן, ומניעה של התדרדרות המחלה. כל מאכל שמכיל פחמימה המתפרקת לסוכר בגוף, יצריך ניטור והזרקה. משאבת אינסולין מאפשרת לחלולי הסוכרת למנוע חלק מהדקירות היומיות, ולמעשה מאפשרת הזרקת אינסולין ללא צורך במזרקים. משאבת אינסולין מורכבת מפוד (מעין חלק קטן) המחובר לגוף 24 שעות ביממה באמצעות מחט, ומקורא, המאפשר קריאה מדויקת של הנתונים, ומתן בולוסים של אינסולין בהתאם לצורך. המשאבה מסייעת לחשב את כמות האינסולין הנדרשת ביחס לכמות הפחמימות שנצרכו, ומזריקה אוטומטית את האינסולין לגוף בהתאם להגדרת המשתמש.

מה החידושים במשאבת omnipod החדשה?

אם כך, כל משאבת אינסולין בנויה פחות או יותר באותה צורה, על מנת לאפשר הזרקה קלה ונוחה יותר של אינסולין לגוף, אז מה הם החידושים במשאבת אומניפוד omnipod החדשה? טוב ששאלתם. בראש ובראשונה מדובר במשאבה אלחוטית, שאינה מצריכה כבל חיבור בין הקורא החחצוני לבין המחט המחוברת לגוף. מדובר בחידוש שמאפשר לחולי הסוכרת להתנהל בצורה טובה ונוחה יותר בחיי היום יום שלהם, וגם ביכולת להצניע את חלקי המשאבה בצורה טובה יותר. שנית, משאבת האומניפוד מצויידת במערכת הנקראת Omnipod DASH לניהול אינסולין. המשאבה יכולה לספק עד 72 שעות של הזלפת אינסולין רציפה. המשאבה עצמה עמידה למים, ומאפשרת התנהלות חופשית כמה שניתן. בעזרת ה-PDM (מערכת הניתור המובנית של משאבת אינסולין), יכול המשתמש להגדיר מקטעים קבועים מראש בהתאם לאורח החיים שלו, על מנת ליצור רשימת מועדפים, לתייג את הפעילויות השונות במהלך היום, ולהתאים אישית את אספקת האינסולין על בסיס השגרה היומית של כל חולה. תהליך החיבור קל, ומושלם בלחיצת כפתור אחת, ללא מחט הנראית לעין, שעשויה להיות מרתיעה לעיתים, במיוחד בעבור ילדים.


אודות עופר שלו


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/43386/אומניפוד-omnipod-משאבת-אינסולין-מנצחת