נשירת שיער ודרך הטיפול בה | Publisher

נשירת שיער ודרך הטיפול בה

פורסם בתאריך 06/08/2015 ע"י דוד שמחי בקטגוריה שיער והתקרחות

הדפס מאמר

נשירה בשיער היא תופעה שכיחה בקרב בני האדם, הן אצל גברים מתקרחים והן אצל נשים שאמנם אינן מתקרחות כמו גברים, אך עדיין סובלות מנשירת שיער חריגה. נשירה בשיער הינה דבר תקני וטבעי ובעצם בכל יום מתרחשת נשירה של כמעט 100 שיערות. נשירה שכזו בלתי ניתנת להבחנה כמעט (100 הוא אמנם מספר גדול אך בהקשר של נשירת שיערות הוא אינו מורגש). לכן, הדרך לדעת אם הינך סובל מנשירת שיער חריגה תלויה בעצם באם אתה מבחין בשיער הנושר לאורך היום (במקלחת, בסירוק השיער, בכרית לאחר השינה). אם אתה מבחין בשיער הנושר - סימן שאתה סובל מנשירה שאינה תקנית.

נשירה בשיער יכולה להגרם ממגוון סיבות. במאמר זה אפרט רק את הטיפול בנשירה בשיער מסיבה תורשתית. את יתר הסיבות תוכלו למצוא באתר שלי בעמוד סיבות לנשירת שיער .

לגורם נשירה בשיער זה קוראים אלופציה. הטיפול הוא:

לגברים:

מבין כל התכשירים המוצעים בשוק אציין את השניים העיקריים מבחינתי שהינם הכי ותיקים בתחום ומוכרים כיעילים, והם מינוקסידיל 5% ופרופסיה.

מינוקסידיל - קיימים כמה סוגי ריכוזים בתכשיר זה, כאשר הנמוך מביניהם הוא 2% והוא מותאם עבור נשים, לכן יש לשים לב שקונים את גרסת ה-5% (ומעלה). תכשיר זה בא כתרסיס שמרססים לאיזור הקרקפת והוא מיועד לנשירה בשיער ומתיימר לעצור את הנשירה ולהצמיח זקיקי שיער חדשים.

בשביל צמיחת זקיקי השיער החדשים והחזקים, חייבים זקיקי השיער החלשים שקיימים לנשור ולכן בתחילת השימוש מופיעה נשירת שיער מוגברת, אך זו זמנית בלבד. את המינוקסידיל יש לרסס פעמיים ביום בבוקר ובלילה, ובכל ריסוס יש להתיז כ- 7 התזות מלאות. תוצאות עצירת הנשירה ניתן לראות לאחר כמה חודשים וצמיחת זקיקי שיער חדשים לאחר כשנה. במקרה בו מפסיקים את הטיפול הנשירה תחזור לקדמותה.



פרופסיה- טיפול זה בא בכדורי בליעה. טיפול זה מוכר כיעיל ביותר ויש לו תמיכה רבה מהרבה רופאי עור. טיפול זה אינו מצריך יותר מחצי דקה ביום הואיל ומדובר בבליעת כדור ולא ריסוס הקרקפת ועיסוי שלה כמה דקות פעמיים ביום (האמינו לי, בהתחלה זה נסבל אחר כך הופך מטרד).



נשים- פרופסיה לא מתאימה עבור נשים ולכן עבורכן מתאים רק המינוקסידיל, אך אתן תצטרכו את הריכוז של ה-2% הואיל והשאר יהיו חזקים מדי.



למידע נוסף בנושא הטיפול בנשירה בשיער, נשירה אחרי לידה, שמפו נגד נשירה ועוד, כנסו לאתר שלי:

www.baldness.co.il

אודות דוד שמחי


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/40945/נשירת-שיער-ודרך-הטיפול-בה