עשו זאת בעצמכם - איך עושים מצגת תמונות מעניינת? | Publisher

עשו זאת בעצמכם - איך עושים מצגת תמונות מעניינת?

פורסם בתאריך 04/27/2013 ע"י ענב הורוביץ בקטגוריה יחסים ומשפחה

הדפס מאמר

הגיע יום הולדת לאמא או לאבא? בת מצווה לבת דודה? חתונה של חברים קרובים?

כאן תלמדו איך לערוך מצגת תמונות, אבל לא סתם מצגת, אלא מצגת תמונות מקצועית, מקפיצה ומלהיבה שתשאיר את האורחים פעורי פה.


מצגת תמונות באירוע זה דבר מאד נפוץ. אדם המגיע לחגוג אתכם את יום נישואיכם, היה לפני שבועיים ביום הולדת, ובחודש שעבר בבר מצווה. בכל אירוע הציגו מצגת תמונות על בעל השמחה.
נכון, מה אכפת לכם מאירועים אחרים? לא אכפת לכם. אבל אכפת לכם מהאירוע שלכם, ויותר חשוב, מהאורחים שלכם. אם האורחים שלכם ישתעממו, האירוע ייזכר כמשעמם ולהיפך, אם האורחים ייהנו, האירוע ייזכר כבלתי נשכח!

לכן חשוב לעשות את המצגת קצבית, מעניינת, ולא ארוכה! 5 דק\\\\\\\' של תמונות מתחלפות זה ממש מספיק! נכון שאתם רוצים להראות כמה חמוד הוא בתמונה הזאת, וגם בזאת, וגם בזאת... אבל שוב, את האורחים שלכם זה לא עד כדי כך מעניין. אז אל תגזימו!

אז איך הופכים את מצגת התמונות שלכם למעניינת?
דבר ראשון התחילו בלאסוף את כל התמונות המפוזרות ברחבי הבית, התמונות שנמצאות בין הספרים וכל אלה שמפוזרות במגירות ובקופסאות הנעליים. סרקו אותן והוסיפו להן את התמונות מהשנים האחרונות שכנראה כבר נמצאת במחשב. אני ממליצה לסדר אותן בתיקיות שונות לפי נושאים, ככה תמצאו אותן בקלות תוך כדי עריכת המצגת.

החליטו מה יהיה סדר התמונות, סדר כרונולוגי? או אולי כרונולוגי הפוך? או אולי בכלל לפי נושאים? המצגת יכולה לספר סיפור ולא רק להראות איך בעל השמחה היה פעם, איך גדל ואיך הוא עכשיו. לדומא, אפשר להראות את בעל השמחה כשהיה תינוק (כי בכל זאת צריך להתחיל איפשהו..) ואז לספר כמה היה אהוב על חבריו ולהראות תמונות שלו עם חברים בכל מיני גילאים, לספר כמה אוהב לטייל ולהראות תמונות שלו מטיולים בכל הגילאים. זה יוצר עניין בקרב הצופים. אל תשכחו מה אמרנו קודם על האורחים...

בחרו שיר אהוב, אולי שיר שמספר משהו הקשור לבעל השמחה, אולי שיר רומנטי, ואולי סתם שיר קצבי וכייפי. הקשיבו לו טוב טוב. חפשו את הביטים והחליפו תמונה בכל ביט (לפי קצב המוסיקה של השיר). אל תזרקו סתם תמונות אחת אחרי השניה, זה לא נראה טוב לעין ובנוסף, יוצר בלבול בעיני הצופה. החלפת התמונות לפי קצב המוסיקה יוצרת עניין וגורמת לצופים לזוז לפי קצב המוסיקה ולהנות מהמצגת.

סדרו את התמונות על הטיימליין (ציר הזמן) לפי הסדר שבחרתם והוסיפו מעברים בין תמונה לתמונה. אפשר ורצוי לגוון בין סוגי המעברים אבל לא צריך הגזים ולעשות כל מעבר שונה. זה הופך את המצגת לילדותית וקצת עושה כאב ראש...

אחרי שהכל מוכן הוסיפו תנועה לתמונות

. התמונות לא חייבות לעמוד במקום, אפשר לעשות תזוזה קלה של התמונה מהפינה העליונה לכיוון המרכז לדוגמא, או לעשות זום קטן פנימה, העיקר שיהיה מעניין. וגם כאן, לא להגזים.

כדאי להוסיף בתחילת המצגת ובסופה את אפקט הפייד (עמעום) כדי שלא יתחיל ויגמר בקאט. ובסוף להוסיף גם טקסט: מזל טוב, אוהבים אותך, וכו\\\\\\\'.

ודבר אחרון על מנת למנוע שעמום: אני יודעת שיש אנשים שאוהבים לנאום, אולי לספר סיפורים ואנקדוטות תוך כדי הצגת המצגת. מלבד המשפחה הממש קרובה, שמתמוגגת מכל סיפור, לשאר האורחים, זה קצת משעמם. לכן אם ממש חשוב לכם לספר משהו תוך כדי הצגת התמונות, הכניסו את זה למצגת! אפשר להכניס מעט טקסט, משפט מידי פעם (ושוב, לא להגזים!) ואפשר להקליט את עצמכם מדברים ולהוסיף את זה למצגת. רק שימו לב שהשיר שבחרתם למצגת לא יגבר על קולכם.

וזהו

עם קצת מחשבה וטיפה השקעה המצגת יכולה לצאת הרבה יותר יפה, מקצועית ומעניינת.

 


אודות ענב הורוביץ


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/38260/עשו-זאת-בעצמכם-איך-עושים-מצגת-תמונות-מעניינת