בחזרה ליסודות- עיצוב לוגו | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בחזרה ליסודות- עיצוב לוגו

פורסם בתאריך
Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'America/New_York' for 'EDT/-4.0/DST' instead in /home/publihse/public_html/article.php on line 204
10/28/2009 ע"י imark עיצוב אתרים בקטגוריה הקמה וקידום אתרים | צפיות: 907 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עיצוב לוגו, לוגו, עיצוב אתרים, עיצוב אתר, מיתוג

כדי לעצב לוגו מצוין, לא מספיק לערוך מחקר פשוט או למצוא מידע בספר כלשהו. חייבים להכיר את התחום ולבצע מחקר יסודי ומעמיק הנוגע למיתוג ועיצוב. על מנת ליצור מותג יעיל ומוכר, יש להכיר ראשית את כישוריכם האישיים בתור מעצבים ולאחר מכן להכיר לעומק את החברה שהזמינה אצלכם עיצוב ללוגו שלה.

עליכם לדייק, היכרות החברה אינה מסתכמת בבירור פשוט של יכולתה לעמוד בתשלומים. עליכם לבצע בירור יסודי אודות הפרספקטיבות העומדות בפני הלקוחות: מה הם רוצים, למה הם מצפים וכיצד הם מעריכים את מצב העסקים שלהם. לאורך תהליך המחקר נסו לשוחח עם העובדים, בעלי החברה, השותפים והלקוחות. כמו כן הוסיפו למחקר עובדות אודות מאפייניו הייחודיים של הענף ותגיעו למסקנות אובייקטיביות שתסייענה לכם לעצב את הלוגו בהצלחה. קחו בחשבון כי לוגו שמשמש בהצלחה את המסעדה לא יתאים לוול-סטריט עקב הבדלים בצרכים של הלקוחות.

בנוסף, קחו בחשבון מאפיינים חשובים של העסק כגון מחיר וקהל יעד, אנשים שמחפשים מקום שבו מבשלים טוב ונעים לשבת מצפים לקבל זאת במחירים סבירים. לוגו שנושא בתוכו מידע התואם ציפיות אלו יוכל למשוך לקוחות חדשים רבים ואילו לוגו כושל עלול להזיק במידה רבה לעסק שלכם. אם הלוגו עונה לדרישות החברה ומרתק את קהל היעד, אם הוא קל לזיהוי וניתן לזכור אותו, אם ניתן להשתמש בו גם כשלוח הצבעים הנו מצומצם (וזאת בשל עלות וקלות הדפסתו), אזי אפשר לדבר בבטחה על הצלחתו של הסמל המסחרי שלכם.

בנוסף לכך, על הלוגו לשאת מטען רגשי, היות ולעיתים קרובות הוא יוצר את הרושם הכללי אודות החברה אצל לקוחות פוטנציאליים. אם ברצונכם להביע את יציבות החברה אותה תשווקו , תצטרכו להבין כיצד לעצב לוגו שיעורר רגשות שכאלה בקרב הקהל ומה צריכים להיות רכיביו.

עקרונות בסיסיים לעיצוב לוגו

השלב הראשון בעיצוב לוגו הוא בחירת הגופן (אם תגים-סריפים ובלעדיהם) ולוח הצבעים. במידה והגדרתם מראש את היעד הרגשי של הלוגו שלכם, אזי הבחירה בגופן ולוח צבעים תהיה ברורה יותר. עליכם להכיר את תורת הצבע, אחרת אתם לא תוכלו להעביר באופן נכון את המידע הדרוש, לכן, השתדלו להקצות זמן למחקר שכזה והעמיקו את ידיעותיכם בנושא.
כמו כן, שקלו את הצורה הגיאומטרית בקפידה- צלעות מעוגלות ופינות חדות בלוגו יכולים לעשות את ההבדל בין מסר אגרסיבי למסר ניטרלי. אם החברה שעבורה אתם יוצרים את הלוגו רוצה שהוא יקרא לפעולה וירגש, אזי שימוש בצורות חלקות ומעוגלות לא יהיה הפתרון המתאים.

קיימים מספר טיפים שניתן ליישם במהלך עיצוב לוגו על מנת להפוך אותו לא רק לנעים מבחינה אסתטית, אלא גם להרמוני. נסו להפוך את הלוגו כדי לבחון את צורתו, הביטו עליו במראה, הדפיסו אותו במדפסת, ואם הנייר הוא דק מספיק, הצמידו אותו לחלון כדי להסתכל עליו דרך הדף. פעולות פשוטות אלו יסייעו למנוע העמסת יתר של הלוגו בצורות וטקסט. בנוסף, אחת מהשיטות החזקות ביותר לאיתור נקודות בעייתיות בלוגו הנו בקשת משוב. פנו לאנשים ובקשו מהם לנתח את העבודה שלכם. לעיתים קרובות הם יוכלו לאתר את החסרונות שפסחתם עליהם ויעזרו לכם לקבל החלטה נכונה. אף על פי שעליכם להכין את עצמכם לביקורת (שלעיתים יהיה קשה לקבל אותה), זכרו כי מישהו במצב רוח רע יכול לתת עצה לא נכונה. היו פתוחים, סבלניים ובטוחים בעבודה שלכם – זה יעזור לכם להינצל מכישלונות ולהצליח תוך הסתמכות על עצות ורעיונות חדשים.
 

אודות imark עיצוב אתרים

איי-מארק אימג' סטודיו - עיצוב תדמית, המנוהל על-ידי מארק אפרים - מעצב גרפי, מתמחה במתן שירותי עיצוב לוגו, עיצוב שפה עיצובית, מיתוג, עיצוב אתרים, בניית אתרים, עיצוב פלאש ואנימציה, עיצוב באנרים, עיצוב דפוס, עיצוב אינטרנט ובכל שירותי עיצוב גרפי. שירות מקצועי, אמין, אדיב ואישי לכל לקוח.

imark עיצוב אתרים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר