מדוע חשוב למרוח כל יום קרם עם מקדם הגנה ? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מדוע חשוב למרוח כל יום קרם עם מקדם הגנה ?

פורסם בתאריך 10/16/2009 ע"י חנן דוד כהן בקטגוריה טיפוח ויופי | צפיות: 956 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קוסמטיקה, קוסמטיקה לגברים, טיפוח, יופי, קרחת, התקרחות, שיער, גברים, נשים, סקסי, שיווק, קרם, סבון, נשירת שיער, b-bold, חנן דוד כהן, חנן כהן, שמפו, פילינג,

מחקרים מוכיחים שכ-70% מנזקי החשיפה לשמש מקורם בחיי היומיום ולאו דווקא בחשיפה רבה וממושכת האופיינית לשהייה בשפת הים.
בנוסף, כ-90% מסימני ההזדקנות המוקדמת של העור: קמטים, כתמים וכו', מקורם בקרינת השמש.


בשנים האחרונות עם גדילת החור באוזון, זיהום האוויר וכו' הפכו כתמי עור לתופעה שכיחה הנגרמת בעקבות חשיפה מצטברת לשמש לאורך שנים, בעקבות רגישות יתר לשמש אצל נשים לאחר הריון או בעקבות שינוי הורמונאלי ורגישות לתרופות. כ- 40% מהאוכלוסייה סובלים ממנה בגילאי 18 עד 65.


קרני השמש הן הגורם העיקרי להופעת היפר-פיגמנטציה (כתמים) על פני העור. כאשר העור חשוף לקרינת השמש, הוא מייצר פיגמנט הנקרא מלנין. כתוצאה מפגיעה מצטברת של חשיפה לשמש, המלנין מצטבר ונראה על פני העור בצורת כתמים כהים אשר מופיעים, בדרך כלל, באזורים החשופים יותר לשמש - פנים, ידיים, צוואר והקרקפת במקרה של קרחים.

 

על מנת למנוע את הכתמים בעור יש להקפיד להימנע מחשיפה לשמש שהיא הגורם העיקרי להיווצרות הכתמים.
תכשירי ההגנה מכילים מסנני קרינה אשר סופגים, חוסמים או מפזרים את קרני ה- UV ועל-ידי כך מפחיתים את קרינת ה- UV המזיקה לעור.
בנוסף, חשוב לזכור כי רמת SPF אינה מעידה על יכולתו של הקרם לסנן את קרינת ה UVA שהיא המסוכנת ביותר מבין קרני השמש וה- SPF מתייחס ליכולת ההגנה של התכשיר מפני קרינת ה- UVB בלבד.


אומנם ככל שמקדם ההגנה גבוה יותר, יכולת ההגנה של התכשיר גבוהה יותר אך ארגונים למלחמה בסרטן ברחבי העולם ממליצים להתמרח בקרם הגנה כל שעתיים וחצי, דהינו כל 150 דקות ללא כל קשר לרמת ה SPF המצויה בקרם.


לכן תכשיר ההגנה מהשמש הוא רק אחד מאמצעי ההגנה שעוזרים לנו להגן על עורנו. מומלץ תמיד להמעיט בשעות החשיפה לשמש ולתכנן את הבילוי בשמש לשעות שבהן הקרינה חלשה יותר וגם נעימה - עד עשר בבוקר ואחרי ארבע אחר הצהריים.

אם כך אז למה דווקא SPF ?


SUN PROTECTION FACTOR הוא מספר המעיד על יכולתו של התכשיר למנוע מקרני השמש לחדור אל העור. זאת באמצעות מדידת היחס בין זמן החשיפה הגורם לאדמומיות על עור המוגן במסנני קרינה לבין עור שאיננו מוגן.
לדוגמה : אם על עור ללא תכשיר הגנה תופיע אדמומיות כעבור 10 דקות, עם מקדם הגנה SPF15 תופיע האדמומית אחרי 150 דקות (כלומר 10 X 15 )
על חלק מתכשירים המוצעים בשוק כיום מצוין כי הם מעניקים הגנה רחבה
– BROAD SPECTRUM, דהיינו מפני קרינת UVB ומפני קרינת UVA.
בכל מקרה, אין תכשיר המסוגל להעניק הגנה מוחלטת מפני קרינת השמש.

אודות חנן דוד כהן

מנכ"ל חב' קוסמטיקה המתמחה בפיתוח מוצרים לגברים בעלי קרחת אתר - http://www.bbold.co.il b-bold בקרוב תשמעו את השם הזה הרבה

חנן דוד כהן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר