מהו טיפול השתלת שיניים? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מהו טיפול השתלת שיניים?

פורסם בתאריך 12/22/2022 ע"י נעמה שושני בקטגוריה מחלות וסינדרומים | צפיות: 347 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: טיפול השתלת שיניים, מהו טיפול השתלת שיניים, יתרונות של השתלת שיניים

מהו טיפול השתלת שיניים?
טיפול השתלת שיניים זהו הליך רפואי המבוצע ע"י רופא שיניים מוסמך בעת שלמטופל יש מחסור בשיניים, שיניים חולות או שילוב של השניים. אורך ההשתלה ואיכות השתלים עשויים להשתנות בהתאם לשיטת ההשתלה וסוג השתל.
לכן, מומלץ לבצע את כל הבדיקות המתאימות לפני שמקבלים את ההחלטה להתחיל טיפול במרפאה מסוימת.

היתרונות של השתלת שיניים בשיטה המהירה לעומת הסטנדרטית
בזכות הטכנולוגיה המתקדמת שיש לנו כיום בתחום השתלות השיניים, הצלחנו להפוך את כל החסרונות שליוו טיפולי השתלות שיניים בעבר ליתרונות משמעותיים במספר תחומים:

איכות חיים – בניגוד להשתלת שיניים ארוכה שבה המטופל נאלץ להתנהל במשך זמן ממושך עם שיניים תותבות או שיניים מודבקות, שפגעו פגיעה קשה ביכולת לאכול, לדבר ובוודאי לחייך, השתלת שיניים מהירה מאפשרת לחזור לתפקוד מלא של הלסת ביום שלמחרת הטיפול. השינוי הדרסטי הזה הסיר למעשה את החסם הגדול ביותר של מטופלים מפני הטיפול ופתח בפניהם את היכולת לשפר את איכות החיים מבלי לסבול מתקופת ביניים ארוכה ומייסרת.

שימור עצם הלסת – בשיטה הישנה, בגלל אורך התהליך, נוצר מצב שבו עצם הלסת אינה מחזיקה שן או שתל לאורך חודשים ארוכים. במצב כזה הגוף "מבין" שאין צורך יותר בעצם הלסת היכן שהייתה השן החסרה ולכן, הוא סופג את חומרי הבניין של העצם כדי להשתמש בהם במקומות אחרים ולמעשה מעלים בהדרגה את עצם הלסת וגורם להידלדלותה.
לחלופין, בהשתלת שיניים מהירה (שכונתה בעבר השתלת שיניים ביום אחד), נעשה שימוש מיידי בעצם הלסת הפנויה. עובדה זו יוצרת האטה דרסטית בספיגת עצם הלסת ולעיתים, אף מונעת אותה לחלוטין.

פתרון למצבים מורכבים – השתלת שיניים מהירה מצליחה לתת מענה למספר מצבים רפואיים מורכבים שבעבר מנעו את היכולת לטפל בהם. כך למשל, במקרים בהם המטופלים סובלים מחוסר עצם קיצוני, בעלי מחלות לב שאסור להם להיכנס לתהליך טיפולי ארוך טווח ואף כאלו שסובלים מאוסטאופורוזיס: אם בעבר השתלות שיניים היו מחוץ להישג ידם בשל מצבם הבריאותי, כיום הם כבר לא חייבים לוותר על איכות חייהם ויכולים לעבור השתלת שיניים מלאה.

סיכוי קטן יותר לזיהומים – השיטה הישנה דרשה מהמטופל לעבור מספר רב של טיפולים כירורגיים עד לקבלת השיניים הקבועות. חשוב לציין כי כל פרוצדורה כזו הותירה את המטופל חשוף לזיהומים במידה מסוימת, וככל שמספר הטיפולים רב יותר, כך הסיכוי לזיהום גדל. לעומת זאת, בשיטה החדשה מדובר בטיפול כירורגי אחד בלבד, כך שלחיידקים יש פחות הזדמנויות לחדור לגוף ולזהם אותו.

אודות נעמה שושני

נעמה שושני

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר