נפיחות לאחר השתלת שיניים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


נפיחות לאחר השתלת שיניים

פורסם בתאריך 11/17/2022 ע"י נעמה שושני בקטגוריה מחלות וסינדרומים | צפיות: 214 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: השתלת שיניים, כאב אחרי השתלת שיניים, נפיחות בחניכיים, נפיחות לאחר השתלת שיניים, נפיחות בשיניים



לאחר תהליך השתלת שיניים המטופל עלול לחוות תופעות לוואי שונות. אחת התופעות הנפוצות היא בעיית הנפיחות. בתהליך החדרת השתלים נגרמת טראומה לעצם הלסת ולחניכיים. דבר זה יכול לגרום להצטברות של נוזלים ברקמת החניכיים וכתוצאה מכך זה יכול ליצור גם נפיחות.

לאיזו רמה של נפיחות צריך לצפות?
קשה לצפות מראש את רמת הנפיחות של המטופל, וזאת מכיוון שההחלמה של כל אדם היא ייחודית. חלק מהמטופלים עלולים לפתח נפיחות מינימלית המשפיעה בעיקר על האזור של הניתוח. לעומתם, ישנם גם מטופלים שחווים נפיחות קשה ומשמעותית המתפרשת על פני חלק נרחב מהפנים. מרבית המטופלים מתמודדים עם נפיחות בינונית סביב החניכיים והלחיים בימים שלאחר הטיפול.

כמה זמן תימשך הנפיחות?
הנפיחות מגיעה בדרך כלל לשיאה כיומיים עד שלושה לאחר הטיפול. במרבית המקרים היא תפחת בהדרגה עם הליך ההחלמה. כל גוף נרפא בקצב שלו והליך ההחלמה עשוי להשתנות בין המטופלים.

איך ניתן לטפל ולהקל על הנפיחות לאחר הניתוח?
לא ניתן למנוע נפיחות לאחר השתלת שיניים באופן מוחלט. הנפיחות היא חלק טבעי מהליך ההחלמה. הנפיחות עלולה לגרום לאי נוחות ולעיתים גם למבוכה לאור המראה של המטופל בעת ההחלמה מהשתלת שיניים. ניתן להקטין את מידת הנפיחות על ידי שמירה של הוראות הטיפול שניתנו מהרופא.

איך מפחיתים את רמת הנפיחות לאחר השתלת שיניים?
מנוחה- ההמלצה שלנו למטופלים לאחר השתלת שיניים היא להיות במנוחה בימים הראשונים לאחר הטיפול. ניתן לחזור לפעילות פיזית בהדרגתיות עם דגש רב על הקשבה לגופכם.
הימנעות מעישון- פעולות של תנועת יריקה ומציצה (כמו בעישון) עלולות גם הן להגביר דימום ונפיחות.
שמירה על אזור הטיפול- מומלץ מאוד להימנע מצחצוח שיניים ביום לאחר הטיפול. חשוב מאוד להקפיד על שטיפות פה ולהישמע להנחיות הרופא.
קומפרסים של קרח- השתמשו בקומפרסים של קרח בכדי להקל על הנפיחות לאחר הניתוח.
משככי כאבים- העדיפו ליטול משככי כאבים מקבוצת שמשלבים גם חומרים נוגדי דלקת כמו נורופן ואדוויל. הקפידו גם ליטול תרופות מרשם כגון ארקוקסיה.

מתי לפנות לרופא אם הנפיחות לא עוברת?
רוב המטופלים מחלימים ללא בעיות גם בטיפולי השתלת שיניים, אך מדי פעם מתפתחים סיבוכים. במקרים הבאים כדאי לפנות לבדיקה דחופה אצל הרופא המנתח כדי לשלול ולטפל במקרה של סיבוך:
נפיחות שנמשכת יותר משבוע שמחמירה עם הזמן.
כאב עז במקום הניתוח.
חום.

לסיכום,
נפיחות בחניכיים היא תופעת לוואי צפויה לאחר ניתוח השתלת שיניים והיא חולפת לרוב תוך שבוע עם התקדמות ההחלמה. יש להתמודד איתה בסבלנות עד לקבלת התוצאה הרצויה – שיניים חזקות בחניכיים בריאות.

אודות נעמה שושני

נעמה שושני

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר