תהיה השפעה על מחירי הדירות בגלל הירידה במחירי סחורות הבנייה? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


תהיה השפעה על מחירי הדירות בגלל הירידה במחירי סחורות הבנייה?

פורסם בתאריך 09/05/2022 ע"י Alex Michlin בקטגוריה נדל"ן ובניה | צפיות: 253 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ARK TRADE, Orit Shifman, ARK TRADE ORIT SHIFMAN, אורית שיפמן, אורית שיפמן ARK TRADE

 מחירי הדירות מזנקים מעלה בחדות בחודשים האחרונים, בין היתר בשל התייקרות תשומות הבנייה. הניסיון של הממשלה, ובכלל זה משרדי השיכון והאוצר, להגביל את השפעתם על מחירי הדירות נתקל בהתנגדות של הקבלנים שעתרו בעניין לבג"ץ. אבל, מסקירה של חברת ARK TRADE עולה כי לאחר זינוק של עשרות אחוזים במהלך השנה, נכון להיום חלה ירידה משמעותית במחירי סחורות המשמשות לבנייה ולתשתיות. מחירי הברזל, האלומיניום והנחושת אפילו נמוכים כיום ממחירם בתחילת השנה. יחד עם מה שנאמר לעיל, על פי הערכת הבינה המלאכותית עליה מבוססת פלטפורמת המסחר הדיגיטלית של החברה, בטווח הקרוב מחירו של הברזל, המהווה חומר גלם מרכזי בענף הבנייה, ימשיך להיות רגיש לשינויים כתוצאה מההשלכות של המשברים העולמיים.

בענף הבניה יש מרכב אחד מרכזי מוטות ברזל. הם משמשים, בין השאר, להכנת רשתות כבסיס ליציקת רצפות ותקרות וכלונסאות לייצוב המבנה. כיום מחירו של הברזל עומד על כ-581 דולר לטון. מחיר נמוך בכ-25% ממחירי השיא ובכ-16% מהמחיר בתחילת השנה.

ב-ARK TRADE, שהוקמה ע"י היזמת הסדרתית אורית שיפמן, מעריכים כי על רקע החשש שהתעורר במהלך השנה מבעיות באספקת ברזל והצפי לעליות המחיר, יבואני ברזל ברחבי העולם, ובישראל, הזמינו כמויות גדולות מהנדרש. כיום יש לחלקם מלאים גדולים והם אינם ממהרים לבצע הזמנות חדשות. במקביל, החשש מהאטה עולמית וכניסה למיתון, הביאו אף הם לירידה בהיקפי הביקושים וההזמנות החדשות. על פי הערכת מערכת הבינה המלאכותית של החברה, לפרמטר "המשברים העולמיים" ובכלל זה התפרצות אינפלציונית עולמית, העלאות הריבית ע"י הבנקים המרכזיים, חשש ממיתון והאטה עולמית בביקוש לנדל"ן צפויה השפעה גדולה על מחירי הברזל בטווח הקרוב. כ-32% מהשינוי במחיר הברזל, בטווח הקרוב, יושפע מפרמטר זה.

המחיר של אלומיניום, המשמש בישראל לבניה, תשתיות ולעבודות גמר, עומד על כ-2,451 דולר לטון. ירידה תלולה של כ-36% מהשיא השנתי וירידה של כ-14% ממחירו בתחילת השנה.

גם הנחושת, המשמשת בעיקר בתחום התשתיות והחשמל, רשמה ירידה חדה וכיום היא נסחרת במחיר של 3.35 דולר לפאונד - ירידה של 32% ממחיר השיא וכ-24% פחות מהמחיר בתחילת השנה.

המחיר של לוחות העץ רשם דווקא ירידה חדה של 60% ממחיר השיא וכיום הוא נסחר ברמה של 585 דולר. יחד עם זאת, מחירו עדיין גבוה בכ-9% ממחירו בתחילת השנה.

לשוב לנו להבהיר, שכל המידע האמור לעיל, יחד עם כל הנתונים, הניתוחים המסקנות והפרטים, אינו מהווה ייעוץ מקצועי כלשהו, ואין במידע זה כדי לשמש, בין היתר, להסתמכות, לייעוץ להשקעות, מיסוי, היבטים פיננסיים ו/או משפטיים. המידע הכלול באמור לעיל, אינו מתיימר לכלול את כל הנתונים והפרטים הרלבנטיים ואף עשוי להשתנות.

 

 

 

אודות Alex Michlin

Alex Michlin

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר