איכ ללמד ילדים לבשל . | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איכ ללמד ילדים לבשל .

פורסם בתאריך 04/11/2021 ע"י קורה שורץ בקטגוריה פעילויות | צפיות: 1285 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: נ כדים, בישול, סיפורים,

איכ ללמד ילדים לבשל .

אם אתם רוצים לבלות זמן איכות עם ה× כדים, × סו לבלות אתם במטבח, בזמן הכ× ת האוכל. תמצאו כאן הצעות לפעילות שה× כדים יוכלו לעשות בכל גיל, החל מגיל שלוש. למה דוקא גיל שלוש? כיון שמ× יחים שבגיל הזה הם כבר יכולים להקשיב לה× חיות ומסוגלים כבר לבצע כמה פעולות פשוטות.
לפ× י הכל, ציידו את ה× כד בסי× ר. יש בח× ויות סי× רים קט× ים, חד פעמיים או רב פעמיים. לאחר שעזרתם ל× כד לקשור את הסי× ר, חפשו הדום או כסא קטן ובטיחותי, כדי שה× כד יוכל להגיע לגובה משטח השיש או לשולחן ככ שיהיה לו × וח. אפשר גם להושיב אותו על כסא גבוה יותר. אם אתם חוששים מלכלוכ שיתפזר סביב, ה× יחו מפת פלסטיק או עתו× ים על המשטח. לא לשכוח להרחיק סכי× ים, חפצים מסוכ× ים וכלי זכוכית שבירים. העבודה ביחד היא דרכ × הדרת לחבב על ה× כד את העיסוק במטבח ובבישול.
× תחיל מגילאי 3,4,5.
אם אתם רוצים לשטוף פירות או ירקות, מלאו קערה במי סבון ות× ו ל× כד לשטוף את הירקות או את הפירות. ת× ו לו קערה × וספת עם מים × קיים, ככ שה× כד יוכל להעביר כל פרי או ירק שטוף במי סבון, למים × קיים. בקשו ממ× ו שיבדוק אם המים מספיק × קיים להמשכ השטיפה. אם ה× כד יעיר שהמים כבר לא × קיים, החליפו אותם. זה יעזור ל× כד גם לעבוד וגם לעשות "בקרת איכות". הוא ירגיש בטחון בככ שהע× קתם לו סמכות. תוכ כדי עבודה, ציי× ו את השם של כל פרי, כל ירק וכל כלי מטבח שבו אתם משתמשים. זה מבטיח גם העשרת אוצר המילים.
× × יח שהחלטתם להכין ש× יצל. תכי× ו שלוש קעריות: אחת עם קמח, ש× יה עם ביצה טרופה ושלישית עם פירורי לחם. הסבירו ל× כד שיש להטביל את פרוסת הבשר בקמח, אחר ככ בביצה ובסוף בפירורי לחם. עקבו אחריו בהתחלה כדי לודא שהוא זוכר ועושה את מלאכתו × אמ× ה.
אם יש לאפות עוגה, ה× כד יכול לערבב את הקמח, אבקת האפיה והסוכר בכף או בכפות ידיו, בת× אי שהן × קיות מספיק.
ה× כד יודע לספור? זאת הזדמ× ות לתרגל אם צריכ להוסיף שלוש כפיות סוכר, חמש כפות קמח או שתי כפות מים – תלוי מה דורש המרשם.
ה× כד יכול לס× ן קמח בעזרת מס× × ת. למדו את ה× כד ל× ער בעדי× ות את המס× × ת מעל קערה גדולה.
אם צריכים עשבי תיבול, ה× כד יכול לקרוע את העלים מהגבעולים. בעזרת סכין פלסטיק, ה× כד יכול ל× סות אפילו לקצוץ אותם. גם תות שדה , למשל, יהיה קל ל× כד לחתוכ וגם להג× יב לפיו מדי פעם תות מתוק.
הכיף האולטימטיבי ל× כדים: ללוש בצק. גם אם לא זקוקים לעוגיות, שבו עם ה× כד וחפשו מתכון לעוגיות. יש באי× טר× ט אלפי מתכו× ים. בחרו אחד מהם, הקריאו אותו בקול ולכו להכין את הבצק ביחד. ת× ו ל× כד לשחק וללוש את הבצק – אין כיף יותר גדול מזה! זה יותר כיף מפלסטלי× ה, כיון שבסוף גם × ה× ים מלאכול את התוצר הסופי.

גילים 6-7
ה× כד כבר יכול להשתמש בסכין אמיתית, בת× אי שהיא לא חדה ובת× אי שהקצה לא מחודד.אפשר לחתוכ ביצים קשות, פירות רכים.
ודאי מספריים הם כבר כלי שימושי למדי בגיל הזה. ת× ו ל× כד זוג מספריים כדי שיחתוכ שמיר, פטרוזיליה, × ע× ע – כל ירק תיבול שב× מצא.
אם צריכ להוסיף מים למרק, ה× כד כבר יכול למלא כוסות מים ולספור כמה כוסות × דרשים על פי המתכון. הוא גם יכול למלא חצי כוס, שליש כוס, רבע כוס – וה× ה הזדמ× ות טובה להראות לו מה השימוש בשברים מבלי לשבור את הראש.
אפשר לתת ל× כד לערבב בכף מספר מרכיבים: קמח, ביצים, סוכר או מלח.
איזה כיף זה לשמן תב× ית לעוגיות, לעוגה או לפשטידה! אפשר עם ספריי, או להשתמש בפיסת × ייר מגבת ושמן, או בחמאה – מה ש× חוץ.
ה× כד ישמח לקלף: קלמ× טי× ה, תפוז, ביצה קשה.
אחרון חביב: לערוכ שולחן. ה× כד יפרוס מפה, י× יח צלחות – רצוי לא מפורצלן ולא שבירות. למדו אותו שיש לה× יח סכין מימין לצלחת, כף למרק מימין לסכין, מזלג משמאל וכפית לעוגה מקדימה, ליד הכוס. שוב – רצוי לדלג על כוסות הקריסטל בשלב זה.
לקפל מפיות ולסדר אותן במפיון: ממש עיסוק × חמד ומרגיע.

גילים 8-11
ה× כד כבר יכול קרוא מתכון לבד.
ת× ו לו לבחור מה התפריט שיש להכין. כמובן ששמורה לכם זכות הוטו, כמו למעצמות באו"מ, אם הוא בוחר מתכו× ים מסובכים מדי או שדורשים מצרכים שאין לכם בבית.
הקולפן כבר כלי שימושי ו× חוץ. ה× כדים כבר יכולים לקלף מלפפון, למשל, ולהכין סלט. את חיתוכ הבצל חסכו ממ× ו: ה× כד עוד עלול להתלו× ן שגרמתם לו לבכות!
אם בביתו ה× כד עוד לא למד להשתמש במיקרוגל, זה הזמן ללמד אותו איכ לחמם אוכל במיקרו. השימוש בת× ור יבוא בהמשכ.

מגיל 12 ה× כד כבר יכול ללמוד:
איכ מפרידים חלבון מחלמון מבלי שהתוצאה תתקלקל.
איכ מקציפים חלבו× ים במערבל.
כיצד לשים בצק , כיצד מרדדים אותו ואיכ יוצרים צורות של עוגיות. יש לקמח את משטח העבודה ולשמור על סביבה × קיה ככל ש× יתן.
כיצד מקציפים שמ× ת מתוקה – יאמי!
איכ אפשר להתיכ שוקולד בכלי קטן, המו× ח בכלי גדול יותר שבו רותחים המים. ספרו לו שבצרפתית הפט× ט המופלא הזה × קרא “בן מרי” BAIN MARIE, כ× ראה על שם איזו מרי עלומה שהמציאה את הפלא. זאת הזדמ× ות × הדרת לשבח את המטבח הצרפתי.

בכל אחת מהפעמים בהן אתם מבלים עם ה× כדים במטבח, ספרו להם כמה חוויות מהילדות שלכם כשלמדתם לבשל -או לפשל, לפי המצב. זאת הזדמ× ות × הדרת לספר מזכרו× ותיכם , להצחיק עם בדיחות על אוכל ולשמור על מצב רוח טוב.
אל תשכחו לשתף את מי שאוכל מה התרומה של ה× כד בהכ× ת הארוחה: עוד הזדמ× ות לתרום לבטחו× ו העצמי.
בהצלחה ובתאבון!

אודות קורה שורץ

קורה שורץ www.saba-sabta.co.il

קורה שורץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר