אדון עולם אשר מלך בטרם כל יציר נברא | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


אדון עולם אשר מלך בטרם כל יציר נברא

פורסם בתאריך 01/11/2021 ע"י ארווין קליין בקטגוריה רוחניות | צפיות: 485 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אבולוציה, אמונה

 תובנה מעניינת על עניין האבולוציה, שכל כך הסעירה את העולם, בזמנו ועוררה פולמוס בין מאמינים לכופרים, אני מוצא בספר "משוואת האושר".
יש דבר מה שאיש לא מודע לו, משהו שהוא קריטי בתורת האבולוציה, אבל כמו הפיל בחדר, איש לא טורח לדבר עליו. התורה של דרווין נראית כל כך משכנעת ומושכת ואפילו יש לה הוכחות חותכות בטבע.
אלא שמבחינה מתמטית, (שהוא הכתר והעיקר בכל מדע רציני) כל תורת האבולוציה קורסת. כלומר, מסתבר שכשנכנסים למתמטיקה של תורת האבולוציה, היא הופכת לבלתי אפשרית, מבחינה מתמטית. ההסתברות שהאדם וכל בעלי החיים, יתפתחו לפי התורה הזאת, באופן אקראי היא ממש מופרכת. בעצם כדי שהתורה תוכל להיות אפשרית, היקום צריך להיות בן טריליונים של טריליונים של שנים זקן מכפי שהוא באמת. כלומר, מבחינה מתמטית, פשוט באינסוף פעמים יותר זקן מאשר הוא כעת.
מה עוד שתורת הכאוס, שהוא עיקרון חשוב במדע החדש, מראה לנו שהיקום הולך לקראת כאוס אי סדר ולא סדר. כדי שהאבולוציה תתקיים צריך היה לא רק מזל בלתי סביר בעליל, אלא שהיקום יתנהג בניגוד לכללים שהמדענים מצאו.
מבחינה מדעית, כל דבר שאי אפשר להוכיח, אי אפשר גם לטעון שהוא לא קיים. ומבחינה זאת, לגבי אלוהים, אי אפשר להוכיח שהוא קיים, אבל גם אי אפשר להוכיח שאינו קיים. אבל הבעיה, שהלא מאמינים, בטוחים שיש להם הוכחות חותכות לאי קיומו של אלוהים ואינם מוכנים לשקול אפשרות שהוא קיים.
כשאני מסתכלים על אלוהים אנחנו, כמו שאינשטין אמר, דומים לילד הנכנס לספריה ענקית. הוא יודע שמישהו כתב את כל הספרים שם, אבל אינו יודע איך. הילד חושד שיש סדר טמיר בסידור הספרים, אבל אינו יודע מהו.
אינשטיין טען שההבנה האנושית מוגבלת מכדי להבין את אלוהים.
מה היה קורה אם הילד שלכם, היה מביא הביתה אייפון 12 והיה טוען שמצא את זה קבור בחול בחצר של השכן?
הייתם מאמינים לו? כמובן שלא!
אבל מבחינה סטטיסטית סביר הרבה יותר שהטבע היה יוצר טלפון חכם כזה, בתהליך האבולוציה הארוך של כדור הארץ. אלא שזה לא קרה....
עדיין, כשמדובר בעולם הבא, בנצח ובבורא עולם, אוהבים לקשור את זה עם רמאות ועם הונאה. כל זאת בגלל בורות וחוסר רצון להתעמק בדברים. כך למשל טוענים שאנשי מדע לא יאמינו בדת. אבל ניוטון, הגדול מכל המדענים, היה בעצם כומר ובעל קתדרלה בלונדון!
גם לטעון שהמאמינים הם פראיירים תמימים, לא מסתדר, למשל עם העובדה, שפאטון (לא פראייר לכל הדעות!) האמין שיש גלגול נשמות. הוא האמין שחי בכמה גלגולים היסטוריים שזכר. בנוסף, במלחמת העולם השנייה, העניק ציון לשבח מיוחד, לכומר של הגדוד. זאת בגלל שהלה הצטיין בתפילה, שסדרה, לפי אמונתו של פאטון, את מזג האוויר, כך שיתאים לתזמון פעולה צבאית הרת גורל, שהייתה בין הפעולות, שהכריעו את המלחמה.

אודות ארווין קליין

ארווין קליין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר