שלושה צעדים להבנת האמת הרוחנית | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


שלושה צעדים להבנת האמת הרוחנית

פורסם בתאריך 07/07/2018 ע"י ארווין קליין בקטגוריה רוחניות | צפיות: 998 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הבנה רוחנית

 ברגע שאתה מנסה להבין את התורה הרוחנית, אתה חוטא שוב בסטיגמות, בדעות קדומות, בתפיסות מוטעות של המציאות. בסופו של דבר גם התאוריה שלנו על הרוחניות, היא מזויפת...
האמת הרוחנית היא חמקמקה, אנחנו יכולים להיתקל בה, אבל לא למצוא אותה באמת.
כמו מדאוס, אשר כל מה שנגע בו, הפך לזהב, והברכה הפכה לקללה, כי גם האוכל שרצה לאכול הפך לזהב. כך גם מי שחושב שגילה את התורה הרוחנית, עלול לגלות שהגילוי הזה, הוא קללה.
כך קורה שאחרי רגעי התעלות, שבהם אתה חושב שאתה מבין את המהות הרוחנית, באה הנפילה. זה בגלל שאת המהות הרוחנית לא ניתן למסגר בקונספטים של מילים...
שלושה הן האמתות שנבקש: מי אני, כיצד להיות מאושר, מה קורה ברגע המוות?
עליך להכיר את עצמך האמתי, אחרי שכל חייך החדירו בך דעות קדומות בקשר לעצמך. ואתה, בתור ילד, לא יכולת להבין שאלו דעתם של אחרים ולא אתה האמתי. לדעת את עצמך, זה גם לאהוב את עצמך, כל אחד מאתנו הוא מושלם, כפי שהוא. היקום מושלם וכל רגע הוא מושלם. כל רגע קשור להמון רגעים קודמים ונוצר בקשר הדוק אתם. אבל הנטייה שלנו היא לברוח מהעצמי, כדי ליצור לעצמנו מהות, אגו, שיפטור אותנו מהאמת: אנחנו במהותנו אפסיים, מהות רוחנית, שאין בה שום נקודת אחיזה, שנוכל למצוא בעולם הפיזי הזה.
הנקודה השנייה, כיצד להיות מאושר, מסובכת לא פחות. בודהה הגדיר את הקיום האנושי כסבל, שכן ברגע שהאדם תופס את עצמו הפיזי, שנדון למוות, הוא סובל כל הזמן. הוא סובל כי הוא לא יכול להשלים עם המהות האמתית שלו ומחפש לברוח ממנה. אז כשהאושר בא, הוא פשוט לא ימצא אותנו, כי אנחנו נמצאים פה תחת זהותו המזויפת של האגו שטיפחנו.
והשאלה השלישית, לגבי המוות. האמת היא שהמוות לא קיים, כי החיים עצמם לא קיימים. הכול זה אשליה. אנחנו נקודה מזערית, אפסית, המחוברים לששת החושים שלנו ותופסים את העולם כמוחשי. כל זאת בזמן שאיננו קיימים באמת, אלא רק תחת זהות בדויה של האגו. האדם לא עובר מהעולם הזה לעלם הבא, עם האגו שלו. רק המהות הרוחנית שלו עוברת והיא לא מה שהוא חושב כעצמי שלו. אלא משהו שכל חייו, ניסה לברוח ממנה.

סוקרטס, הפילוסוף המפורסם מכולם, נהג להטיל ספק בכל דבר. הוא היה מתעמת עם אנשים ומוכיח להם שהאמת שהם חשבו כאיתנה, בטעות יסודה. ביסוד תורתו התפיסה שכשמישהו מגיע למסקנה כלשהי, הוא בעצם מפסיק לחשוב.
גם הפתגם המפורסם: "אני חושב, משמע אני קיים", בא בעצם לומר את אותו הדבר. כל זמן שהאדם חושב, הוא קיים בתור משהו מוחשי. שכן האדם עלול לגלות שאינו ממשי והכול בחיים זה אשליה. אין אמת אחת, אלא רק מסקנות חולפות.

אודות ארווין קליין

ארווין קליין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר