8 שאלות שיעזרו לך לבחור את טכנאי המחשבים הנכון עבורך | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


8 שאלות שיעזרו לך לבחור את טכנאי המחשבים הנכון עבורך

פורסם בתאריך 12/14/2017 ע"י שרון יעקב בקטגוריה אינטרנט ומחשבים | צפיות: 1502 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מעבדת מחשבים באשדוד, טכנאי מחשבים באשדוד, תיקון מחשבים באשדוד, תיקון מחשבים ניידים באשדוד, טכנאי מחשבים ניידים באשדוד, מעבדת תיקון מחשבים ניידים באשדוד

בחירת טכנאי מחשבים טוב יכולה להיות משימה מאתגרת כאשר אתה מתחיל לחפש אחד כזה בפעם הראשונה. מאמר זה יציע 8 שאלות שיעזרו לך לבחור את טכנאי המחשבים הנכון לך ביותר.

1. כמה ניסיון יש לך בפתרון בעיות מחשב כמו שלי?
פה אתה תרצה לשמוע תשובה בטוחה לשאלה הזו. ככל שלטכנאי שלך יהיה יותר ניסיון עם בעיות מהסוג שלך, כך התקלה תתוקן מהר יותר (מה שאומר שגם התשלום שלך יהיה קטן יותר אם הוא נגבה לפי שעה). חלק מהבעיות הם נדירות וייתכן שהטכנאי שלך לא נתקל בהן בכל יום אז אל תהיה ישר סקפטי אם הוא לא יידע לשלוף לך מייד איך למשל להסיר את הוירוס העדכני ביותר שקיים כיום. באופן כללי אם הוא נשמע לך מדבר בהגיון על הנושא, אז אתה כנראה בידיים טובות. בכל מקרה, אל תשלם לטכנאי שמתלמד איך לתקן מחשבים. כאשר אתה מתקשר למעבדת המחשבים, תוודא שאתה מדבר עם אותו הטכנאי שאמור להיות זה שיטפל לך במחשב ושיש לו מספיק ניסיון בטיפול בתקלות מסוג זה.

2. מהו הזמן הצפוי לפתרון התקלה?
כאן אתה צריך לצפות לסדר גודל של מספר ימים, אלא אם כן הביצוע הינו באתר הלקוח (ובמקרה כזה, זמן של שעתיים-שלוש הוא זמן סביר). מקרים יוצאי דופן יכולים לצוץ במידה ונדרש להזמין חלק מיוחד. אם מעבדת המחשבים מתכננת להגיע למחשב שלך רק תוך 3 ימים או יותר כדבר שבשגרה, זה צריך להדליק לך נורה אדומה (אלא אם כן הם עמוסים בגלל המוניטין שלהם ככאלה שמבצעים עבודות כמו שצריך שפשוט לוקחות יותר זמן).

3. האם אתה גובים מחיר לפי שעה או שיש לכם תעריף קבוע?
חלק מהמעבדות גובות מחיר לפי שעה ולחלק יש תעריפים קבועים לביצוע עבודות מסוימות ובסבירות גבוהה קיימים שילובים בין השניים. טכנאי מחשבים באשדוד למשל גובה בד"כ תעריפים קבועים עבור ביצוע עבודות נפוצות ותעריפים לפי שעה עבור עבודות לא שגרתיות או בקשות מיוחדות (כגון: שיחזור מידע מדיסק קשיח תקול, המרת מידע וכיו"ב). תוודא שאתה יודע בדיוק מה אתה רוצה לפני קבלת הדרישה לתשלום. שים לב שהטכנאי שאתה פונה אליו מוכן לתת לך הצעת מחיר לפני השלמת התיקון. מקובל לתת תשלום עבור הבדיקה או מחיר "תקרה" מסוים לתיקון ללא צורך באישור שלך, אך מעבר לכך התשלום המלא צריך להיות מאושר על ידך לפני שהעבודה מסתיימת.

4. האם אני נדרש לשלם גם אם אני לא מעוניין לתקן?
זה סביר בהחלט לשלם לפחות על חלק מסוים עבור הזמן שהושקע במחשב שלך בין אם ניתן לתקן אותו או בין אם החלטת שלא לתקן אותו, אבל עלייך לדעת כמה מתוך החלק הזה תשלם מראש. חלק מהמעבדות לא יחייבו אותך בכלום אם לא תרצה לתקן את המחשב שלך; מעבדת מחשבים באשדוד למשל, תציע לך לפעמים בדיקה בחינם למחשב (בבית או במשרד שלך או ע"י מסירה למעבדה), ולפעמים אתה תצטרך לבקש זאת. אם מעבדת המחשבים שלך מציעה לך בדיקה בחינם, כנראה שמצאת אחת טובה. חלק מעסקי המחשבים יגבו סכום הגיוני עבור הזמן הנדרש להם להיות עם המחשב שלך. השורה התחתונה היא, להיות ערים לתנאים לפני מסירת המחשב; התחייבות בע"פ לתנאים יכולה לעזור והתחייבות בכתב יכולה להיות אפילו טובה יותר, במיוחד אם המוניטין של העסק עדיין לא מוכר לך.

5. האם יש אחריות לעבודה שלכם?
התשובה הנכונה לשאלה הזו היא כן. ברוב הפעמים. בכל פעם שמוחלף חלק חומרה במחשב שלך, הוא מכוסה ע"י אחריות היצרן שלו (בד"כ במינימום של שנה אחת); החלקים הנוספים (אם יש) והעבודה צריכים להיות עם אחריות נוספת של מעבדת המחשבים למשך של לפחות 30 יום. היוצא מן הכלל היחיד לזה יכול להיות במקרה שבו מדובר בתוכנה. זה די נפוץ והוגן שטכנאי לא יציע אחריות על עבודה הקשורה לתוכנה. שים לב למדיניות בעניין זה ושנוח לך איתה.

6. האם יש לכם המלצות מכאלו שעשיתם עבורם כבר עבודות?
המלצות יכולות לעזור לך לבחור את טכנאי המחשב הנכון עבורך. זו לא תהיה שאלה שתצטרך לשאול אם אתה רק מחפש לבצע שדרוג זיכרון פשוט ללפטופ שלך. אבל, אם אתה עסק בסיטואציה שבה אתה צופה שתצטרך להשקיע סכום מכובד במערכות המחשוב שלך לטווח הארוך, אז שאלה זו היא בהחלט ראויה. קח בחשבון שלטכנאי יכול לקחת קצת זמן לאסוף כמה שמות ולבדוק אם ללקוחות הללו נוח לדבר איתך.

7. האם המידע שלי בטוח אצלכם?
אתה תופתע מכמות הסיפורים ששמענו על עובדים במעבדות מחשבים שאיבדו מידע יקר ערך של הלקוחות שלהם. לעיתים קרובות, מידע זה לא מגובה בשום מקום. מדובר על תמונות שלא ניתן להשיגם, מסמכים שלקח שעות להדפיס, לעצב, לעבור הגהה ובדיקת שגיאות כתיב, ושלא נדבר על אוספי מוסיקה שעלו לבעליהם הון קטן. אם המידע החשוב שלך (מידע עסקי, זיכרונות כמו תמונות, סרטי ווידאו ומוסיקה) אינם מגובים במקום כלשהו, אתה צריך לשקול פתרון גיבוי ועלייך לוודא עם הטכנאי שאינו ימחק זאת ללא אישור מפורש ממך. אל תשכח לציין זאת לפני שהטכנאי מתחיל לבצע עבודה כלשהי על המחשב שלך.

8. האם תבדקו את המחשב שלי כדי לוודא שהכל עובד כנדרש?
טכנאים רבים יתקנו את הבעיה שבגללה הבאת את המחשב שלך לתיקון אצלם וזה הכל. הם לא יעשו לך שום טובה אישית נוספת. אתה לא תרצה לשלם על הסרת רוגלות, כיוונון המחשב ושדרוג הזיכרון רק כדי למצוא חודשיים מאוחר יותר שהדיסק הקשיח שלך החליט "לא להתנהג יפה איתך". תוודא שהביצוע של הטכנאי שלך כולל בדיקה מקיפה של כל מערכת המחשב שלך. זה יחסוך משניכם צער בטווח הארוך. עדיף לך שהטכנאי יחזיר לך את הלפטופ מעט מאוחר יותר ואז תדע שבוצעה עליו בדיקה מקיפה יותר ושזה היה שווה את זה.

אני בטוח שמעבר על הטיפים האלו, יאפשר לך לבחור בביטחון את הטכנאי הנכון עבור העבודה שלך.

בהצלחה

אודות שרון יעקב

שיהיה לכם יום משובח ונטול תקלות,
טכנאי המחשבים האישי שלך.
ליצירת קשר חייגו: 055-9662404 ואשמח לעמוד לשירותכם.

שרון יעקב

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר