שניים מתוך שלושה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


שניים מתוך שלושה

פורסם בתאריך 11/02/2016 ע"י יואב לוין בקטגוריה זוגיות | צפיות: 1109 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר:

עשרות שנים של מחקר מצביעים על כך ש70% אחוזים מהגברים החל בתקופת הינקות, הילדות, דרך הנעורים והבגרות יסבלו מהתעללות ואלימות במשפחה. המדובר בהתעללות פיזית, נפשית ומינית במשפחה הגרעינית, אלימות ביחסים זוגיים, אונס, הטרדות מיניות בעבודה ועוד. האלימות המופנית כלפיהם היא מגברים ומנשים כאחד. בעוד שבעשרות השנים האחרונות עלתה מודעות האלימות על כל סוגיה כלפי המגדר הנשי, האלימות כלפי המגדר הגברי מוזערה והוכחשה. חשוב לדעת כי בשל כך גם הטיפול באלימות כלפי נשים יהיה לוקה בחסר. לא לחינם, תחום זה הנו היחידי במדעי החברה שהמחלוקת בו נותרה בעינה ואף העמיקה בין חוקרים, פוליטיקאים ואנשי טיפול. בשל כך, נדרשת גישה רחבה ומקיפה שתמגר את כל סוגי האלימות – כנגד גברים ונשים כאחד.

בעוד אנו מאמינים כי חשוב לטפל בכל סוגי האלימות, כולל זו של גברים נגד נשים, "2 מתוך 3" שמה לה למטרה להעלות למודעות הציבורית שגם גברים נפגעים, נפצעים, מתאבדים ונרצחים וקיים חוסר שוויון מהותי ביחס של גופי האכיפה, החוק והטיפול בהם. חוסר השוויון ברמת התודעה הינו בעיקר כאשר הגברים הינם קורבנות של אלימות נשית דוגמת, אונס על ידי נשים, הטרדות מיניות, אלימות פיזית, נפשית, כלכלית במשפחה ועוד. הטקטיקות האלימות המגוונות אותן מפעילות נשים כנגד גברים, לעיתים בסיוע של החוק עשויות להימשך גם בשעת פרידה ו/או גירושין ויכולות לנוע מתלונות שווא, ניכור הורי, הרחקות, נישול כלכלי ועוד.

הגיעה העת לפעול בנושא זה גם ברמת התודעה הציבורית ורק עוד ועוד סיפורים של גברים אמיצים יוכלו להתיר את קשר השתיקה וחוסר המודעות בחברה. הגברים הללו יכולים להיות האבות, האחים, בני-הזוג, הילדים, החברים שלנו וגם הם זקוקים להכרה ויד מושטת בעת הצורך.על מנת לשבור את קשר השתיקה ולנפץ את המיתוס כי רק נשים הן קורבנות ורק גברים הם אלימים אנו פונים לכל הגברים שנפגעו ונפגעים בעת הזו לשתף את הסיפור האישי שלהם באופן אנונימי או גלוי על פי רצונכם.אנו פונים לכל מי שהכיר או מכיר גבר שהתאבד וסיפורו לא נשמע לשתף בדף זה. "2 מתוך 3" היא קבוצה מגוונת של אנשי מקצוע - חוקרים, מידענים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, יועצים, אנשי חינוך, אנשי מחשבים ומתנדבים הפועלים יחד להעלאת המודעות בתחום האלימות הפוגעת בנשים וגברים כאחד והפעם בדגש על הפגיעה במגדר הגברי.

https://www.facebook.com/PersonalStoriesofMaleVictimsofFemalePerpetrators/about/?tab=page_info&view

Daniel J. Whitaker, Tadesse Haileyesus, Monica Swahn, and Linda S. Saltzman. Differences in Frequency of Violence and Reported Injury Between Relationships With Reciprocal and Nonreciprocal Intimate Partner Violence. American Journal of Public Health: May 2007, Vol. 97, No. 5, pp. 941-947.
doi: 10.2105/AJPH.2005.079020

אודות יואב לוין

יואב לוין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר